اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007075453715241

زیروکلاینت چیست؟

کد: 140007075453715241

https://bit.ly/3FbHEET

، (اخبار رسمی): یک زیروکلاینت، که از آن به عنوان یک کلاینت فوق العاده کوچک نیز یاد می‌شود، یک رایانه شخصی نهایی است که در زیرساخت رومیزی مجازی (VDI) و زیرساخت محاسباتی متمرکز کار می‌کند. دستگاه کاربران نهایی فضای ذخیره سازی محلی ندارد.

زیروکلاینت چیست؟
زیروکلاینت

یک زیروکلاینت، که از آن به عنوان یک کلاینت فوق العاده کوچک نیز یاد می‌شود، یک رایانه شخصی نهایی است که در زیرساخت رومیزی مجازی (VDI) و زیرساخت محاسباتی متمرکز کار می‌کند. دستگاه کاربران نهایی فضای ذخیره سازی محلی ندارد. این دستگاه کوچک در کاهش هزینه‌ها و ساده سازی استقرار زیرساخت فناوری اطلاعات بسیار چشمگیر است.

زیروکلاینت دستگاه‌هایی را که به صفحه کلید، ماوس و مانیتور متصل می‌شوند از بین می‌برند. آن‌ها همچنین نیاز به اتصال اینترنت به سرور از راه دور دارند. آن‌ها حاوی حافظه داخلی، حافظه، پردازنده یا سیستم عامل بومی (OS) نیستند. به جای یک ریزپردازنده معمولی، زیروکلاینت با چیپست هدفمند ارائه می‌شود.

اکثر تولید کنندگان زیروکلاینت اغلب چیپست را به گونه‌ای بهینه می‌کنند که تنها از یک پروتکل VDI خاص مانند Teradici PC روی IP (PCoIP) یا Microsoft Remote Desktop Protocol (RDP) استفاده کند. به عنوان مثال، "پردازنده" Wyse P25 یک چیپست PCoIP کم قدرت و بی صدا Teradici TERA2321 است. با تکیه بر VDI ، یک زیروکلاینت هنگام ارسال و دریافت درخواست‌های محاسبه از طریق شبکه از حداقل مقدار برق استفاده می‌کند.

اتصال سرور از طریق پروتکل Remote Desktop Protocol (RDP) انجام می‌شود که می تواند با یک راه حل جامع VDI تقویت شود. مقایسه تفاوت‌ها و مشخصات بین تین کلاینت و زیروکلاینت به دلیل پیشرفت‌های سریع فناوری می‌تواند چالش برانگیز باشد.

با این حال، تمایز معمول این است که زیروکلاینت هنوز سیستم عامل فیزیکی را بر روی دستگاه دارند و زیروکلاینت گیرنده به سیستم عامل در سرور دسترسی دارند.

به جای سیستم عامل، زیروکلاینت برای اتصال به سرور از راه دور از سیستم عامل استفاده می‌کند. سیستم عامل مورد استفاده دارای زمان بوت فوق العاده سریع با حداقل پشتیبانی تعمیر و نگهداری نسبت به کلاینت است. در نهایت، زیروکلاینت نیازی به نصب یا پیکربندی نرم افزار ندارند.

سهم بازار زیروکلاینت

بازار جهانی محاسبات مشتری مجازی به لطف نیروی کار چابک و افزایش تقاضا برای هزینه‌های کمتر، افزایش امنیت و ساده سازی مدیریت فناوری اطلاعات، به سرعت در حال رشد است. Grand View Research پیش بینی می‌کند که اندازه بازار محاسبات مشتری مجازی جهانی با نرخ رشد سالانه مرکب سالانه (CAGR) 23.0٪ برای دوره 2020 تا 2026 افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود سهم زیروکلاینت از بازار با CAGR 16.37 افزایش یابد. در همان دوره، درآمد از نزدیک به 250 میلیون دلار آمریکا در سال 2019 به بیش از 330 میلیون دلار در سال 2020 افزایش یافت. تقاضا برای زیروکلاینت به دلایل مختلف به سرعت در حال افزایش است.

بیشتر کسب و کارها استراتژی‌های تحول دیجیتالی را برای کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری و بهبود امنیت با استفاده از فناوری‌های مجازی سازی اتخاذ می‌کنند.
روند رو به رشدی وجود دارد که سازمان‌ها از دستگاه‌های تلفن همراه و سایر ابزارهای همکاری برای افزایش بهره وری استفاده می‌کنند.
افزایش هزینه‌های استقرار و نگهداری رایانه‌های شخصی باعث افزایش علاقه به زیروکلاینت می‌شود.
به عنوان دستگاه‌های کاربر سبک وزن و قفل شده، هیچ مشتری برای سازمان‌هایی که می‌خواهند بهره وری خود را با حداقل هزینه در اوراق بهادار برتر افزایش دهند، انتخابی عالی است.

مزایای زیروکلاینت

برخی از مزایای زیروکلاینت عبارتند از:

راه اندازی و استقرار آسان‌تر است. همه وظایف پیکربندی روی سرور انجام می‌شود و کارهایی مانند بوت شدن سریعتر است.

آن‌ها انرژی کمتری نسبت به همتایان تین کلاینت خود مصرف می‌کنند. به راحتی می‌توانید با استفاده از کابل اینترنت از طریق سوئیچ های Power over Ethernet (PoE) ، زیروکلاینت را تغذیه کنید.

آن‌ها امنیت بیشتری نسبت به تین کلاینت خود ارائه می‌دهند. زیروکلاینت هیچ داده‌ای روی آن‌ها ذخیره نمی‌کنند. تمام تصاویر دریافت شده از زیرساخت محاسباتی متمرکز رمزگذاری شده‌اند. به این ترتیب، آن‌ها امنیت و انطباق بیشتری نسبت به تین کلاینت ارائه می‌دهند.

نگهداری آن ساده‌تر است. از آنجا که ارتقاء سیستم عامل و وصله‌های آن نادر است، هزینه های تعمیر و نگهداری به حداقل ممکن می‌رسد. زیروکلاینت هنگامی که برای یک پروتکل VDI خاص بهینه شده اند می توانند عملکرد بالایی را ارائه دهند.

آن‌ها راحت تر به روز می‌شوند. تصاویر سیستم عامل در زیروکلاینت در مقایسه با بسیاری از گیگابایت در سیستم عامل تین کلاینت‌ها  دارای اندازه کوچک (فقط چند مگابایت) هستند. به این ترتیب، به روز رسانی آن‌ها آسان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]