اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007105457515241

آیا تفاوت‌های زیروکلاینت و تین کلاینت را می‌دانید؟

کد: 140007105457515241

https://bit.ly/3AYiXJL

، (اخبار رسمی): تین کلاینت و زیروکلاینت می‌توانند به یک شرکت کمک کنند تا یک راه حل کار از راه دور را برای مقابله با چالش‌های ناشی از COVID 19 ایجاد کند. اجرای فاصله اجتماعی تنها راه پیش رو برای یک سازمان برای تسهیل راه حل‌های کار از خانه است.

آیا تفاوت‌های زیروکلاینت و تین کلاینت را می‌دانید؟
تین کلاینت و زیروکلاینت

تین کلاینت و زیروکلاینت رایانه‌های سبکی هستند که جایگزین سخت افزار رایانه‌های رومیزی سنتی می‌شوند تا مزایای زیرساخت رومیزی مجازی (VDI) را معرفی کنند

سازمان‌های رقابتی یک محل کار سازمان یافته با استفاده از فناوری‌های برجسته مانند تین کلاینت و زیروکلاینت را حفظ می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تنها بر بهبود تجارت تمرکز کنند و نگران بی نظمی نباشند.

این مشاغل داده‌ها و برنامه‌های کاربردی خود را با استفاده از این نقاط پایانی با کارایی بالا که تمام مزایای رایانه شخصی را در اختیار دارند، روی سرور مرکزی ذخیره می‌کنند، اما با امنیت بیشتر، اتصال قوی تر، ارتقاء سخت افزار/نرم افزار بدون درز و قابلیت‌های پیشرفته.

ولی چطور این ممکن است؟ تین کلاینت و زیروکلاینت رایانه‌های سبکی هستند که جایگزین سخت افزار رایانه‌های رومیزی سنتی می‌شوند تا مزایای زیرساخت رومیزی مجازی (VDI) را معرفی کنند. در یک محیط مجازی که توسط این دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شود، قدرت محاسبه بر روی سرورهای شبکه قرار دارد.

این امر به اینترنت قابل اعتماد، مصرف برق کمتر و کاهش خطر آسیب پذیری‌های امنیتی و همچنین تجربه استاندارد و یکپارچه فناوری اطلاعات در هر دسکتاپ، رایانه لوحی، لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه کمک می‌کند.

اگرچه تین کلاینت و زیروکلاینت شباهت‌های زیادی دارند، اما در مورد انواع اتصال، مشخصات و موارد دیگر نیز تفاوت دارند. در ادامه، ما بررسی خواهیم کرد که تین کلاینت  و زیروکلاینت و تفاوت‌های واقعی بین آن‌ها چیست.

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت دستگاه‌های سبک وزن و کم هزینه ای هستند که از سرور برای انجام وظایف فناوری اطلاعات پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها مولفه‌هایی دارند که انتظار می رود در همتایان خود از جمله پردازنده‌ها، حافظه، ذخیره‌سازی، پورت‌های USB و سیستم عامل پیدا کنند.

نصب و مدیریت آسان تین کلاینت، راه حل های محاسباتی مقرون به صرفه ای هستند که می توانند برای کار با پروتکل هایی مانند Microsoft RDP ، Teradici PCoIP ، Citrix HDX و VMware Blast Extreme استفاده شوند. این امر اتصال به دستگاه راه دور مجازی یا فیزیکی شما را تسهیل می کند و از آنجا می توانید به برنامه های مجازی دسترسی پیدا کنید.

جدا از حافظه و ظرفیت ذخیره سازی، اکثر داده‌های یک Thin Client در یک سرور از راه دور ذخیره می‌شوند. و حتی اگر یک تین کلاینت کار نکند، می‌توان آن را در عرض چند ثانیه از بقیه دستگاه ها جدا کرد. مدیران می‌توانند دستگاه دیگری را در اختیار کاربران قرار دهند که حاوی داده‌های مشابه موجود در سیستم قدیمی است، بنابراین بهره وری ثابت را حفظ می کند.

شرکت‌هایی که به یک بستر موثر برای مدیریت مقرون به صرفه و ساده برنامه‌های فناوری اطلاعات در دستگاه‌های مختلف نیاز دارند، می‌توانند از راه حل VDI تین کلاینت بهره مند شوند. کارکنان می توانند به محیط‌های رومیزی مجازی که به طور مرکزی در مرکز داده ذخیره و مدیریت می‌شوند دسترسی داشته باشند، که محیط کار ایمن را ارائه می‌دهد در حالی که دسترسی کاربران را به برنامه‌های کاربردی از هر مکان و دستگاه فراهم می کند.

زیروکلاینت چیست؟

زیروکلاینت را می‌توان به عنوان مدل‌های محاسباتی با ضریب بسیار کوچک که با VDI استفاده می‌شود، تعریف کرد. مشابه تین کلاینت، راه اندازی و استفاده از زیروکلاینت نیز آسان است. علاوه بر این، آن‌ها نیازی به به روز رسانی ندارند یا نیاز به پیکربندی ندارند.

با این حال، بر خلاف تین کلاینت که از سیستم عامل استفاده می‌کنند،  Zero Clients سیستم عامل را نصب می‌کند که به شما کمک می‌کند به دستگاه از راه دور خود متصل شوید.

بسیاری از نمایشگرها و رمزگشایی در سخت افزارهای خاصی رخ می‌دهد و در نتیجه کارایی زیروکلاینت را افزایش می دهد. مجموعه تراشه Teradici Tera2 از بسیاری از شناخته شده ترین زیروکلاینت پشتیبانی می‌کند. این زیروکلاینت از پروتکل PCoIP برای تسهیل اتصال از راه دور ، تسریع سخت افزار اختصاصی در نقطه پایانی و ارتقاء تجربه کاربر استفاده می کنند.

تفاوت بین زیروکلاینت و تین کلاینت

اگر ویژگی‌ها و مزایایی را که تین کلاینت و زیروکلاینت ارائه می‌دهند مطالعه کنید، خواهید دید که آن‌ها کم و بیش مشابه یکدیگر عمل می‌کنند. هر دو دستگاه نقطه پایانی با کارایی بالا هستند که می‌توانید از آن‌ها برای اتصال به دستگاه از راه دور و مدیریت در زیرساخت محاسبات متمرکز استفاده کنید.

تین کلاینت و زیروکلاینت انواع مختلف اتصال VDI را ادغام می‌کنند. یک دستگاه Thin  Client شامل انواع مختلفی از اتصال است که در یک مخزن مرکزی مدیریت می‌شوند. یک سرویس گیرنده زیروکلاینت حداقل دو نوع اتصال را شامل می‌شود که اگرچه مورد نیاز نیست، اما می‌توان به طور مرکزی بر آن‌ها نظارت کرد. از این رو، تین کلاینت انعطاف پذیرتر هستند، در حالی که زیروکلاینت با استفاده از یک پروتکل خاص عملکرد ویدئویی و گرافیکی پویاتر تری را ارائه می‌دهند.

برآوردن نیازهای فردی کاربران با Thin Client شامل نصب یا میزبانی برنامه های مناسب است. این دستگاه یک تجربه یکپارچه از دسکتاپ با سرویس گیرندگان ایمیل، مرورگرها ، نمایندگان دفتر یا PDF و اتصال به برنامه‌های قدیمی سرور مشتری را فراهم می کند.

برعکس ، یک زیروکلاینت می‌تواند به برنامه‌هایی که در سرور مرکز داده یافت می‌شوند دسترسی پیدا کند. این دستگاه می‌تواند بیشترین برنامه‌های گرافیکی را مدیریت کند و از چند رسانه‌ای سطح بالا پشتیبانی کند. شرکت‌ها می‌توانند به راحتی از هریک از این نقاط پایانی برای تأمین حجم کار با استفاده از مانیتورهای چهارگانه استفاده کنند، بدون این که دقت را قربانی کنند.

اگرچه Thin Clients دارای به روزرسانی‌های نرم افزاری جزئی و کمتر هستند، اما در مقایسه با Zero Clients به طور کلی نیاز بیشتری دارند. این دستگاه‌ها معمولاً با استفاده از الگویی از پیکربندی‌های قبلی Thin Client پیکربندی می‌شوند و این روند را بسیار ساده می‌کند.

اگرچه تین کلاینت به روزرسانی‌های طولانی تری دارند، می‌توان آن‌ها را برای ساعات اوج مصرف برنامه ریزی کرد تا کاربران نهایی بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی کرده و حداکثر بهره وری را تضمین کنند. در مورد زیروکلاینت، به روزرسانی‌ها و چرخه‌های نگهداری بسیار اندک است و پیکربندی سریع و ساده است.

زیروکلاینت امن ترین دستگاه ها را در مجازی سازی نشان می دهند. آن‌ها هیچ سیستم عاملی ندارند که بتوان آن‌ها را آلوده کرد و داده‌ها در نقاط پایانی ذخیره نمی‌شوند. کاربران نمی‌توانند نرم افزارهای غیرمجاز یا مخرب را بر روی سرویس گیرنده زیروکلاینت نصب کنند، به اشتباه فایل‌های سیستم را حذف کرده یا مالکیت معنوی را در درایوهای رسانه ای/فلش قابل جابجایی کپی کنند.

تین کلاینت در برابر زیروکلاینت

قابلیت‌های کار از راه دور

تین کلاینت و زیروکلاینت می‌توانند به یک شرکت کمک کنند تا یک راه حل کار از راه دور را برای مقابله با چالش‌های ناشی از COVID 19 ایجاد کند. اجرای فاصله اجتماعی تنها راه پیش رو برای یک سازمان برای تسهیل راه حل‌های کار از خانه است.

این نقاط پایانی به کارکنان توانایی کار از هر نقطه از جهان را می‌دهد. آن‌ها عملکرد و دسترسی به اطلاعات مشابهی را که هنگام کار در محل در اختیار کاربران قرار می‌دهند، ارائه می‌دهند. سازمان‌ها می‌توانند بارهای کاری و اعضای تیم را در ساختار متمرکز با توجه به قابلیت های VDI مدیریت کنند. مالکیت معنوی بر روی یک سرور از راه دور ذخیره می‌شود و باعث می‌شود کارها از ابتکارات خانگی به طور ذاتی ایمن شوند.

با استفاده از تین کلاینت و زیروکلاینت، به روز رسانی برنامه های نرم افزاری را می توان به سرعت و به طور موثراز یک رابط واحد به جای بازدید فیزیکی از هر دستگاه انجام داد. همچنین پیشرفت های مجازی سازی به مشاغل جایگزین های هوشمندتر و مقرون به صرفه تری برای پیاده سازی این فناوری داده است. یکی از این مثال‌ها، نرم افزارهای رایانه‌ای مانند ClearCube Cloud Desktop OS است که بهترین عملکرد را در هر دو جهان به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

با تبدیل رایانه‌های قدیمی به پایانه‌های Thin Client که به میزبان‌های راه دور مانند رایانه متصل می‌شوند، عمر سخت افزارهای فناوری اطلاعات موجود را افزایش می دهد و فوراً مزایای VDI را ارائه می‌دهد.

تین کلاینت‌، زیروکلاینت، بهترین انتخاب کدام است؟

تین کلاینت بدون هیچ زحمتی از SMB ها و شرکت های بزرگ پشتیبانی می کنند که به دنبال پیکربندی های قابل انعطاف قابل توجهی هستند که تجربه های بی نظیر دسکتاپ را ارائه می دهند. به سازمان های بزرگ با گردش کار و حجم کاری زیاد توصیه می شود از زیروکلاینت استفاده کنند که دارای قابلیت های گرافیکی چشمگیر و زمان بوت سریع هستند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار