اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005155364115670

بازی مافیا چطور انجام می شود؟

کد: 140005155364115670

https://bit.ly/3lD7vyp

، تهران , (اخبار رسمی): حالت کلاسیک بازی مافیا در واقع حالت ابتدایی و basic این بازی به شمار می رود و شامل دو نقش مافیا و شهروند است که توسط راوی (خدا) گردانده خواهد شد. در این بازی تعدادی نقش منفی (مافیا) در نظر گرفته می شود و تعدادی نقش مثبت (شهروند عادی) به افراد دیگر داده می شود.

بازی مافیا چطور انجام می شود؟
بازی مافیا چطور انجام می شود؟

در آغاز بازی پس از پخش کردن رندوم نقش ها، همه شهر چشمان خود را می بندند (میخوابند) و مافیا بیدار می شوند تا یکدیگر را بشناسند. سپس با باز شدن چشمان تمام شهر، بازی آغاز می شود. از این لحظه باید با ایجاد سوء ظن و اتهام به یکدیگر، بازی یکدیگر را تحلیل کنید تا نقش‌ها را بشناسید؛ شهروندان باید با کمک هم مافیا را تشخیص دهند و در رای گیری پایان هر روز، یک نفر را که احتمال می دهند مافیای بازی است را حذف کنند. مافیاها نیز باید جریان را به سمت شهروندان بکشند تا سایر شهروندان به اشتباه یکدیگر را بکشند. در فاز شب هم مافیا بیدار می شوند و با انتخاب خود، یکی از شهروندان را می کشند (البته در حالت نیمه پیشرفته یک دکتر وجود دارد تا بتواند هر شب یک نفر را نجات دهد). با همین منوال بازی پیش خواهد رفت تا در پایان تمام مافیا ها کشته شده و شهروندان پیروز بازی شوند یا تعداد مافیا و شهروند برابر شود و مافیاها برنده بازی شوند.

بازی کلاسیک مافیا و بازی پیشرفته آن (بردگیم شب مافیا) چه تفاوتی با هم دارند؟

همان طور که اشاره شد، نسخه کلاسیک بازی مافیا با کاغذ و ورق انجام می‌شد و همین دو نقش ابتدایی را داشت. اما با پیشرفته شدن و همه گیری بازی مافیا، نسخه های کامل تر، جذاب تر و با نقش های بیشتری ارائه شد. در ابتدا نقش های دکتر و کارآگاه به همان حالت کلاسیک افزوده شد و بازی جذابیت بیشتری کسب کرد. اما همچنان بازیکنان مافیا اقناع نشدند و به مرور بازی رومیزی و بردگیم شب‌های مافیا ارائه شد. نسخه پیشرفته مافیا در سبک بازی تفاوتی با حالت کلاسیک ندارد؛ صرفا تعداد نقش‌ها بیشتر شده و به صورت کارتی نقش ها ارائه می شوند. بردگیم شب مافیا توسط شرکت «جواهری» ارائه شده که به صورت انحصاری آن را عرضه کرده است. این بازی حتی در سایت معتبر BGG که مرجع اصلی اطلاعات بردگیم ها و بازی های رومیزی است، به ثبت رسیده و نسخه ای تماما ایرانی است. در ادامه به تاریخچه بازی مافیا می پردازیم و سپس حالت پیشرفته آن را با توضیح تمام نقش ها، بررسی می کنیم.

تاریخچه بازی مافیا

بازی مافیا برای اولین بار توسط دمیتری دیویدوف در سال 1986 روانشناس روس تبار در میان جنگ سرد شوروی و آمریکا ارائه شد. هدف این بازی در واقع ارزیابی افرادی بود که در موقعیت های استرسی قرار می گرفتند و مجبور به دروغ گفتن می شدند. در ابتدا بازی مافیا در دانشگاه مسکو عرضه شد و در همان سال اول به قدری محبوب شد که در تمام کلاس ها، خوابگاه ها، زنگ های استراحت و اوقات تفریح اردوگاهی بازی می شد. پس تا اینجا متوجه شدیم که بازی مافیا، ایرانی نیست و ریشه روسی دارد! (البته نسخه پیشرفته آن کاملا ایرانی است، ولی ایده اصلی ایرانی نبوده).

بعد از گذشت حدود 4 سال و در سال 1990 میلادی با فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد، این بازی با اقبال عمومی مواجه شد. در واقع به خاطر همین تم جنگی، مافیایی و جنایی که بازی داشت و مرتبط با وقایع و اتفاقات آن دوره بود، استقبال فزاینده ای از آن شد تا جایی که در سراسر اروپا و آسیای مرکزی این بازی انجام می شد و نهایتا به آمریکا و قاره های دیگر نیز رسید.

زمانی که بازی مافیا به آمریکا وارد شد، زمان زیادی طول نکشید تا کارگردان اصالتا ایرانی مقیم آمریکا یعنی محمد (تونی) زرین دست، فیلمی به نام werewolf را ساخت. این فیلم در واقع برگرفته از داستان اصلی بازی مافیا ولی با تم حمله گرگینه ها به روستائیان (برآمده از افسانه های قدیمی امریکایی) بود که آن هم مورد توجه زیادی قرار گرفت. کمی بعدتر افسانه های این  نویسنده معروف، اندرو پلاتکین، بازی مافیا و فیلم ورولف جمیعا بازی werewolf را حاصل شدند که زاده تد آلسپچ بود. این بازی مافیایی نیز با استقبال گسترده ای از مردم آمریکا روبرو شد و راه را برای بازی های مافیایی دیگر و نسخه های دیگر این بازی باز کرد.

البته که وجود تمام این نقش ها بسیار کار را پیچیده و کنترل را سخت می کند. اما با تعداد بالا می توانید نقش های مدنظر را وارد بازی کنید و از بردگیم شب مافیا لذت ببرید. مافیا سال هاست که در حال بازی و پیشرفت است که هر روز طرفداران بیشتری جلب می کند. کافیست با نگاه به چشمان افراد، ضمیر آن ها را بخوانید، شب را بیدار شوید و نقش خود را انجام دهید، روزها با صحبت های منطقی جریان سازی کنید و نهایتا با رای گیری، تیم مقابل خود را حذف کنید. برای بازی مافیا لازم نیست حتما بردگیم شب مافیا را داشته باشید، با همین قلم و کاغذ هم می توان یک مافیای خوب بازی کرد. ضمنا بازی های آنلاین مافیا و یا اپلیکیشن های نقش های مافیا و پخش کردن کارت (Mafia) نیز در فضای آنلاین برای دانلود وجود دارد.

بازی شب مافیا همچنین اکسپنشن و افزونه های مختلفی نیز دارد که میتوانید آنها را جداگانه تهیه کرده و به بازی اضافه کنید. فراموش نکنید که درست است این بازی بیشتر مخصوص بزرگترها است، اما نباید از آموزش آن به منظور باز شدن ذهن کودکان غافل شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چترنگ

با توجه به نیاز روزافزون همه‌ی افراد به سرگرمی های دورهمی، دوستانه و خانوادگی، پلتفرم چترنگ شکل گرفت تا با ایجاد یک بازار و فروشگاه بزرگ داخلی شامل تمام بازی های رومیزی ایرانی و خارجی (board game) و همچنین پازل های محبوب در کنار بازی های لگو، دسترسی به بازی های گروهی را برای همه ساده تر کند. این تیم که متشکل از متخصصین حوزه‌ی بازی و همچنین مهندسین IT می باشد، تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ بازی های گروهی و ساده سازی آن انجام داده است. فروشگاه چترنگ کار خود را از سال 1398 آغاز کرد و با ارائه‌ی ارزش های ویژه به مشتریان و تحویل کالاهای درخواستی در کوتاهترین زمان بصورت کاملا رایگان، خیلی زود به یکی از معتبرترین مراکز فروش اینترنتی و آنلاین بازی در ایران تبدیل شد. چترنگ با در اختیار داشتن نماد معتبر پرداخت و تیم پشتیبانی همیشگی، امن ترین و آسوده ترین خرید را برای عاشقان بازی ها رقم زده است.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح