اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005305386015975

ورزش های مناسب برای درمان کمر درد

تمرینات ورزشی مربوط به فیزیوتراپی کمر

کد: 140005305386015975

https://bit.ly/3mmG3VP

، تهران , (اخبار رسمی): ورزش های مناسب برای درمان کمر درد به تقویت عضلات و افزایش قدرت انعطاف پذیری کمک می‌کند.

تمرینات ورزشی مربوط به فیزیوتراپی کمر
ورزش کمر درد

تمرینات ورزشی مرتبط با فیزیوتراپی کمر برای بیمارانی موثر است که دچار کمردرد هستند و به دلایل گوناگون نمی‌توانند در ورزشگاه‌ها ورزش کنند، می‌توانند از این تمرینات برای تقویت عضلات کمر خود استفاده کنند.

کارهای روزمره بسیاری در گذشته توسط انسان انجام می‌شد، اما از آنجایی که پیشرفت تکنولوژی در دنیای کنونی رو به افزایش است، اکنون اغلب این کارها با کمک دستگاه‌ها و ماشین‌های اتوماتیک انجام می‌شود که این امر دلیل محکمی مبنی بر کم تحرکی عضلات انسان‌ها به شمار می رود.

به همین علت بیماری‌ها و ناراحتی‌های ناشی از کم تحرکی رو به صعود است. یکی از علت‌های مهم کمر درد نیز، ضعف عضلات اطراف ستون مهره و شکم می‌باشد. تقویت این عضلات می‌تواند در روند بهبودی کمر درد بسیار موثر باشند.

این تمرینات برای تقویت عضلات، کشش عضلات و لیگامان‌های کوتاه شده، به کار می‌روند. زیرا در اثر کم تحرکی به تدریج لیگامانها کوتاه شده و افرادی که مبتلا به کمردرد هستند، نمی‌توانند ورزش‌های افراد عادی را انجام بدهند.

در نتیجه این مسئله باعث تحلیل رفتن عضلات و تضعیف آنها می‌شود و بیماری‌های مربوط به کمر در زمان طولانی بهبود می‌یابند.

این تمرینات برای بیمارانی موثر است که دچار کمردرد هستند. افرادی که به علت‌های گوناگون نمی‌توانند در ورزشگاه‌ها ورزش کنند، می‌توانند از این تمرینات برای تقویت عضلات کمر خود استفاده کنند.

قبل از انجام این تمرینات، ابتدا چند دقیقه راه بروید و بدن خود را گرم کنید. هنگامی که انجام هر یک از ورزش‌های کمر برای شما مشکل ساز بود و یا احساس درد در ناحیه مربوطه را تشدید کرد، از انجام آن حرکت خود داری کنید.

آیا می‌دانید فیزیوتراپی کمر چیست؟

تمرین اول

ابتدا به پشت دراز کشیده، یکی از دستان خود را زیر قوس کمر قرار دهید. سپس شکم را به سمت داخل و یا پایین فشار دهید و این فشار را تا مدت 10 ثانیه حفظ کنید و بعد از طی کردن مدت زمان آن را شل کنید.

این ورزش کمر را 10 بار انجام داده و هر بار 10 ثانیه تکرار کنید.

تمرین دوم

مطابق شکل به پشت دراز کشیده و هر دو پا را با هم به داخل شکم بیاورید و سپس با دست آنها را نگه دارید. 10 بار و هر بار 10 ثانیه این حالت را حفظ کنید. این تمرین کمر را 10 بار و هر بار 10 شماره تکرار کنید.

تمرین سوم

ابتدا روی زمین به پشت دراز کشیده و زانوها را خم کنید و عضلات باسن را کاملا منقبض کنید. به صورتی که باسن تا حد امکان از زمین بالا برده شود.

50 ثانیه خود را در این حالت نگه دارید و سپس به تدریج به حالت اولیه برگردید. این تمرین کمر را 10 بار تکرار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فیزیوتراپی بهروزی

در کلینیک فیزیوتراپی بهروزی سعی کرده‌ایم روش‌های گوناگون مبتنی بر آخرین دستاوردهای پزشکی که ممکن است در درمان بیماری‌های عصبی ـ عضلانی اسکلتی و دردهای ناشی از آن به بیمار کمک کند را فراهم آوریم و بر اساس نوع بیماری و تجارب مرکز تخصصی فیزیوتراپی بهروزی، بهترین درمان ممکن از بین روش‌های مختلف را برای هر بیمار انتخاب نموده و ارائه دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی