اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011095667415975

درمان گردن درد در خانه

درمان‌های خانگی برای گردن درد

کد: 140011095667415975

https://bit.ly/3B2HAFT

، تهران , (اخبار رسمی): گردن درد می‌تواند یکی از آزاردهنده‌ترین دردهایی باشد که فرد در زندگی خود تجربه کرده است. از هر سه نفر دو نفر در دوره‌ای از زندگی خود دچار گردن درد می‌شوند. اما خوشبختانه چندین درمان خانگی وجود دارد که می‌تواند به شما در کاهش گردن درد کمک کند.

درمان‌های خانگی برای گردن درد
درمان‌های خانگی برای گردن درد

با زندگی در حالتی که گردن درد دارید، خود را در معرض یک درد شدید مداوم در شانه ها و گردن قرار می‌دهید. این مسئله می‌تواند منجر به علائم مختلفی از جمله سفتی گردن، بی حسی گردن، سردرد و میگرن و غیره شود.

گردن درد می‌تواند یکی از ازار دهنده ترین دردهایی باشد که فرد در زندگی خود تجربه کرده است. برای بسیاری از افراد ، گردن درد یکی از آن مشکلاتی  است که هم آنقدر آزاردهنده است که روز فرد را خراب کند، اما  از طرفی آنقدر غیر قابل تحمل نیست که نیاز به مراجعه به دکتر داشته باشد.

از هر سه نفر دو نفر در دوره‌ای از زندگی خود دچار گردن درد می‌شوند.  اما خوشبختانه این مسئله در بیشتر موارد به دلیل یک بیماری جدی یا مشکل  جدی گردن نیست و اغلب علت دقیق درد مشخص نیست. به این  نوع گردن درد، «گردن درد غیر اختصاصی» می‌گویند. بیشتر آنها احتمالا به دلیل رگ به رگ شدن‌های جزئی یا وضعیت نامناسب گردن هستند. بهبودی کامل در بیشتر موارد اتفاق می‌افتد.

با زندگی در حالت گردن درد، خود را در معرض یک درد شدید مداوم در شانه ها و گردن قرار می‌دهید. این  مسئله می‌تواند منجر به علائم مختلفی از جمله سفتی گردن، بی حسی گردن، سردرد و میگرن و غیره شود.

اما خوشبختانه چندین درمان خانگی وجود دارد که می‌تواند به شما در کاهش گردن درد کمک کند. در اینجا چند راه حل ساده معرفی می‌شود که می‌توانید در خانه انجام داده و درد گردن خود را کاهش دهید.

تمرینات مخصوص گردن

هدفتان این باشد که دامنه حرکتی طبیعی گردن خود را تا حد امکان حفظ کنید. در ابتدا، ممکن است درد بسیار شدید باشد و ممکن است نیاز به استراحت برای یک روز یا بیشتر داشته باشید.

با این حال، به محض اینکه می‌توانید، گردن را به آرامی ورزش دهید. شما نباید اجازه دهید که گردن سفت شود. سعی کنید به تدریج دامنه حرکات گردن را افزایش دهید.

هر چند ساعت یک بار  به آرامی گردن را در همه جهات حرکت دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید. تمرینات خاصی برای گردن وجود دارد که می‌توانید انجام دهید که به شما در کاهش هر گونه درد موجود در گردن کمک می‌کند.

یکی از دلایل گردن درد ناشی از ضعف عضلات مرکزی است و در نتیجه استرس زیادی به گردن اضافه می‌کند. تمرین این عضلات مرکزی می‌تواند برای گردن بسیار مفید باشد:

برای تسکین سریع گردن درد خود می‌توانید حرکات زیر را انجام دهید:

  • گردن خود را به آرامی به جلو و عقب خم کنید، سپس از یک طرف به طرفین خم کنید.
  • این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام عضلات گردن شما احساس آرامش کنند.
  • حالا سر خود را از یک طرف به طرف دیگر بچرخانید. اگر احساس درد می کنید، تمرینات را به اهستگی انجام دهید.
  • این کار را حداقل 20 بار انجام دهید و سپس تمرین کامل را حداقل 3 تا 4 بار در روز انجام دهید تا سفتی گردن از بین برود.
  • استفاده از  روغن استفاده از روغن روی گردن می‌تواند به کاهش درد کمک کند.
  • روغن اسطوخودوس: برای کمک به آرامش عضلات و کاهش استرس فیزیکی شناخته شده است.
  • روغن نعناع فلفلی: برای درمان دردهای عمومی و سردرد با خواص ضدالتهابی آن استفاده می شود.
  • روغن سرو: معمولا برای درمان درد و گرفتگی عضلات استفاده می‌شود.
  • روغن ریحان: برای کمک به تحریک خون شناخته شده است.
  • روغن زیتون

با مصرف چند قطره از هر روغن، مخلوط کردن آنها با هم و ماساژ دادن مایع به گردن، ممکن است در ناحیه گردن خود احساس آرامش کنید.

درمان با پک‌های سرمایی

یکی از راه‌های آسان برای کاهش گردن درد استفاده از یخ روی ناحیه آسیب‌دیده است. با چند تکه یخ که داخل یک حوله دستی کوچک پیچیده شده یا یک کیسه یخ کوچک که به تازگی از فریزر بیرون آورده‌اید، روی قسمتی از گردن که احساس درد می‌کنید فشار وارد کنید.

سعی کنید یخ را به مدت 5-10 دقیقه در آنجا نگه دارید. پس از آن، قبل از حرکت مجدد، چند دقیقه دیگر با دراز کشیدن به گردن خود استراحت دهید. این کار با کاهش تورم موجود ناشی از درد کمک می‌کند. سرمای ناشی از یخ به کاهش سفتی گردن شما کمک می‌کند.

حمام نمک اپسوم

یک درمان خانگی کمتر شناخته شده شامل نمک اپسوم و یک حمام گرم خوب است. به خصوص اگر خانه شما دارای وان حمامی است میتواند در کاهش درد گردن به شما کمک کند.

70 تا 80 درصد وان حمام خود را با آب پر کنید و سپس در حدود دو فنجان نمک اپسوم بپاشید. نمک را در آب مخلوط کنید، بگذارید حل شود و خیس بخورد. وقتی نمک در آب حل شد، در وان حمام دراز بکشید و لذت ببرید.

چگونه این به کاهش درد گردن کمک می کند؟

منیزیم و سولفات موجود در اپسوم به تنظیم آنزیم های بدن کمک می کند و در عین حال به گردش خون در سراسر بدن کمک می‌کند.

استفاده از کلار گردنی

اگر درد شدیدی را احساس می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که کلار گردنی  را که از قبل  در خانه وجود دارد را استفاده کنید اما دقت کنید که  اینکار می‌تواند مشکل ساز باشد، زیرا این کلارها  باید فقط زمانی پوشیده شوند که نیاز به حمایت از سر و گردن وجود داشته باشد.

بنابراین اگر از یک گردن درد ساده یا صرفا یک سفتی در گردن رنج میبرید استفاده از کلار گردنی درد شما را تشدید می‌کند.

استراحت داشته باشید

با استراحت دادن ساده به گردن، می‌توانید عضلات را ترمیم کرده و اعصاب را به حالت طبیعی خود بازگردانید. همچنین می‌توانید از مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.

اصلاح سبک زندگی

از انجام فعالیت‌هایی که علائم شما را تشدید می‌کنند مانند بلند کردن وسایل سنگین پرهیز کنید. با کاهش علائم گردن درد، به آرامی فعالیت عادی خود را از سر بگیرید.

از قرار دادن گوشی بین گردن و شانه خودداری کنید. همچنین وضعیت بدنی خود را تغییر دهید. برای مدت طولانی در یک وضعیت ایستاده یا نشسته قرار نگیرید.

گردن خود را ماساژ دهید

یک ماساژ ملایم گردن انجام دهید. ماساژ یک راه عالی برای شل کردن عضلات منقبض شده در گردن شما است. با ماساژ مناطقی که باعث درد شما می‌شوند، می‌توانید جریان خون را بهبود بخشیده و علائم دردناک را کاهش دهید.

برای خوابیدن از بالش مخصوص گردن استفاده کنید.

یک وضعیت خوب بدنی می‌تواند در کاهش علایم کمک کننده باشد. بررسی کنید که وضعیت نشستن شما در محل کار یا کامپیوتر غلط نباشد. مهم است که از خم نشدن سر به جلو و همچنین خم نشدن کمرتان در هنگام نشستن و کار کردن مطمئن شوید.

بسیاری از افراد به دلیل وضعیت نامناسب و فشار عضلات، گردن درد را تجربه می کنند. در این موارد، اگر حالت بدنی مناسبی داشته باشید و به عضلات گردن خود در هنگام درد استراحت دهید، گردن درد باید از بین برود. اگر گردن درد با درمان‌های خانگی بهبود نیافت، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید یا به یک مرکز فیزیوتراپی خوب مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فیزیوتراپی بهروزی

در کلینیک فیزیوتراپی بهروزی سعی کرده‌ایم روش‌های گوناگون مبتنی بر آخرین دستاوردهای پزشکی که ممکن است در درمان بیماری‌های عصبی ـ عضلانی اسکلتی و دردهای ناشی از آن به بیمار کمک کند را فراهم آوریم و بر اساس نوع بیماری و تجارب مرکز تخصصی فیزیوتراپی بهروزی، بهترین درمان ممکن از بین روش‌های مختلف را برای هر بیمار انتخاب نموده و ارائه دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان