اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011255708415975

آشنایی با راه‌های درمان کمر درد در خانه

کد: 140011255708415975

https://bit.ly/34Usvu6

، تهران , (اخبار رسمی): کمر درد از جمله عارضه‌هایی است که افراد در زندگی خود دچار آن می‌شوند. برای درمان دردهای کمر می‌توان از روش‌های خانگی برای بهبود علائم آن استفاده کرد.

درمان خانگی کمر درد
آشنایی با راه‌های درمان کمر درد در خانه

وقتی درد دارید ممکن است حس کنید که باید کاملا استراحت داشته باشید. تصور غلط رایج در بیماران مبتلا به کمردرد این است که آنها نمی‌توانند فعال بمانند. با سطح معمول فعالیت و حرکت روزانه خود هماهنگ باشید.

آیا از کمر درد رنج می‌برید؟ صرف نظر از اینکه هر چند وقت یکبار و چقدر درد دارید، شما در جمع میلیون‌ها نفر دیگر هستید که تحت تأثیر کمردرد قرار گرفته‌اند. کمردرد یکی از شایعترین بیماری‌های جسمی است.

هرگز علائم جدی مانند درد شدید، ضعف ناگهانی، درد عصبی تیرکشنده، بی‌حسی یا گزگز را نادیده نگیرید. درخواست کمک برای علائم غیر معمول را به تاخیر نیندازید.

این عوارض نیاز به توجه حرفه‌ای دارند. کمردرد ناگهانی یا شدید باید توسط پزشک یا فیزیوتراپیست بررسی شود. این همچنین برای دردی است که از بین نمی‌رود. اما گاهی اوقات می‌توانید درد و ناراحتی آزاردهنده را به تنهایی درمان کنید.

جدای از آسیب‌های شدید یا آرتریت، بیشتر دردهای کمر کوتاه مدت هستند و ممکن است به مراقبت‌های خانگی پاسخ خوبی بدهند، به‌خصوص اگر اخیرا اتفاق افتاده باشد و شک داشته باشید که می‌دانید چگونه ممکن است باعث آن شده باشید.

اگر سطح درد خفیف است، در اینجا چند مورد وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید، اما اگر درد ادامه یافت یا بدتر شد، تلاش خود را متوقف کنید و با پزشک خود برای درمان کمر درد مشورت کنید.

 

به حرکت ادامه دهید

وقتی درد دارید ممکن است حس کنید که باید کاملا استراحت داشته باشید در واقع یک تصور غلط رایج در بیماران مبتلا به کمردرد این است که آنها نمی‌توانند فعال بمانند. سعی کنید با سطح معمول فعالیت و حرکت روزانه خود هماهنگ باشید.

کم تحرکی به عضلات اطراف ستون فقرات و پشت کمک می‌کند تا ضعیف شوند. "این به نوبه خود می‌تواند باعث حمایت کمتری از ستون فقرات شود" و منجر به درد طولانی مدت شود.

 

استفاده از گرما و سرما

بسته به اینکه چه چیزی باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید، از برنامه‌های گرما یا سرما استفاده کنید. این یک راه حل سریع نیست، اما  به کاهش درد و آرامش کمک می کند، که به نوبه خود بهبود را تسهیل می کند.

گرما (بسته گرم یا پد حرارتی ) می‌تواند عضلات منقبض را تسکین و شل کند و جریان خون را افزایش دهد و فاکتورهای شفا بخش بدن را وارد آن ناحیه کند.

سرما (به طور مثال یک کیسه نخود منجمد یا کیسه یخ) التهاب را کاهش می‌دهد و می‌تواند به کاهش احساس درد کمک کند. دقت کنید که پک سرمایی یا گرمایی را هرگز به طور مستقیم روی پوست بدن قرار ندهید.

 

عضلات اصلی خود را تقویت کنید

ممکن است فکر کنید، چه ربطی به کمر درد من دارد؟ هسته اصلی عضلانی بدن  شما از چندین گروه عضلانی در شکم، پهلوها و پشت تشکیل شده است. همه با هم، وضعیت و ستون فقرات شما را پشتیبانی می کنند.

اگر به طور منظم تمرینات اصلی را انجام نمی‌دهید، توصیه می‌کنیم حداقل یک جلسه تمرینی با یک فیزیوتراپیست داشته باشید تا راه‌های ساده‌ای را برای شروع یاد بگیرید که درد کمر شما در شرایط بدتری قرار نگیرد.

به آرامی شروع کنید و به تدریج بسته به تمرین، تا زمان طولانی‌تر یا تکرارهای بیشتری ادامه دهید.

ماساژ می‌تواند معجزه کند، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی. از دوست نزدیک خود 10 تا 15 دقیقه ماساژ بخواهید که به آرامی عضلات کمر شما را ماساژ دهد.

کشش مهم است. در واقع، این یک راه فوق‌العاده برای شروع روزتان حتی قبل از بلند شدن از رختخواب است! به پشت دراز بکشید، به آرامی دست‌های خود را روی سر خود دراز کنید تا قسمت بالایی کمر خود را "بیدار کنید".

چند ثانیه نگه دارید. دستان خود را به حالت شروع برگردانید. سپس، هر بار یک پا، زانوی خود را خم کنید و زانوی خم شده خود را به سمت سینه خود بیاورید (به شرطی که باعث ناراحتی کمر نشود).

در صورت امکان، زانوی خود را به آرامی به سمت قفسه سینه در آغوش بگیرید و چند ثانیه نگه دارید. به آرامی پای خود را روی تشک برگردانید و با کشیدن پای خود به جلو، پای خود را صاف کنید.

با پای دیگر تکرار کنید. به یاد داشته باشید: کشش باید احساس شیرینی داشته باشد، هرگز دردناک نیست. در صورت وجود درد، هیچ کدام از این موارد را انجام ندهید.

در نهایت، برای بلند شدن از رختخواب، به پهلوی خود رو به لبه تشک بغلتید و سپس از بازوهای خود استفاده کنید تا خود را به حالت صاف قرار دهید.

وقتی صحبت از بیدار شدن در صبح می‌شود، اگر ناراحتی کمر خواب شبانه را دشوار می‌کند، یک دور باطل ایجاد می‌کند. از دست دادن خواب منجر به تحریک پذیری و تنش در طول روز می‌شود.

تنش منجر به سفت شدن عضلات در شانه‌ها و پشت می‌شود. سفتی عضلانی درد را افزایش می‌دهد. درد بدتر می‌شود و باعث اختلال بیشتر در خواب می‌شود.

 

راه حل:

از تمرین‌های خوب شبانه برای تشویق به خواب استفاده کنید. حداقل یک ساعت قبل از خواب از تماشای تلویزیون یا نشستن در مقابل رایانه/تبلت خودداری کنید، زیرا کیفیت چنین نور صفحه نمایش مغز را بیدار می‌کند.

سعی کنید قبل از خوابیدن در رختخواب در حمام آب گرم غوطه‌ور شوید یا از سرما یا گرما برای آرام کردن درد استفاده کنید.

 

وضعیت درست بدن را حفظ کنید

حفظ پاسچر یا وضعیت درست به  کاهش فشار روی کمر شما کمک می‌کند. می‌توانید از نوارهای کشسان استفاده کنید تا ستون فقرات خود را در یک راستا نگه دارید. سعی کنید سر خود را در مرکز لگن قرار دهید. شانه‌های خود را خم نکنید و چانه خود را به سمت جلو خم نکنید.

 

حفظ وزن سالم

با کاهش وزن اضافی بار روی کمر شما کم می‌شود. زیرا میزان نیروی مکانیکی وارد بر ستون فقرات را کاهش می‌دهد.

 

ترک سیگار

تحقیقات نشان می‌دهد که اگر سیگار می‌کشید، ممکن است چهار برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری به بیماری دیسک دژنراتیو یا سایر مشکلات ستون فقرات مبتلا شوید.

نیکوتین موجود در سیگار و سایر محصولات تنباکو می تواند استخوان‌های ستون فقرات شما را ضعیف کند و مواد مغذی حیاتی را از دیسک های اسفنجی که مفاصل شما را محافظت می‌کنند، بگیرد.

 

از مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید

 مسکن‌های بدون نسخه می‌توانند به بهبود درد و سفتی عضلات کمک کنند. دو نوع اصلی از گزینه‌های بدون نسخه، داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی و استامینوفن هستند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی شامل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن هستند.

 

از پمادهای دارویی استفاده کنید

کرم‌های پوستی، مرهم، پمادها ممکن است به کاهش، درد و تنش کمر کمک کند. بسیاری از این محصولات حاوی موادی مانند منتول، کافور یا لیدوکائین هستند که می توانند ناحیه آسیب دیده را خنک، گرم یا بی‌حس کنند.

 

تغذیه و تامین و ویتامین‌ها و مواد معدنی

بهتر است ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را از غذاها دریافت کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مردم ویتامین D کافی که برای سلامت استخوان‌ها مهم است، دریافت نمی کنند.

این می‌تواند به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا به دلیل اینکه بدن شما نمی‌تواند ویتامین D کافی را از غذاها جذب کند، اتفاق بیفتد.

کمبود منیزیم ممکن است منجر به ضعف و گرفتگی عضلات شود. زردچوبه، ممکن است به آرام کردن التهاب کمک کند.

به یاد داشته باشید همیشه قبل از مصرف هر گونه مکملی با پزشک خود صحبت کنید.

درمان دیسک کمر و همچنین درد سیاتیک از طریق روشهای فیزیوتراپی امکانپذیر است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فیزیوتراپی بهروزی

در کلینیک فیزیوتراپی بهروزی سعی کرده‌ایم روش‌های گوناگون مبتنی بر آخرین دستاوردهای پزشکی که ممکن است در درمان بیماری‌های عصبی ـ عضلانی اسکلتی و دردهای ناشی از آن به بیمار کمک کند را فراهم آوریم و بر اساس نوع بیماری و تجارب مرکز تخصصی فیزیوتراپی بهروزی، بهترین درمان ممکن از بین روش‌های مختلف را برای هر بیمار انتخاب نموده و ارائه دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان