اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011175687715975

آشنایی با درمان بیماری ام اس در منزل

کد: 140011175687715975

https://bit.ly/3uwfOk4

، تهران , (اخبار رسمی): مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک بیماری مزمن است که بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارد. درمان‌های ام‌اس معمولا نشانه‌های بیماری را هدف قرار می‌دهند، زیرا علت بیماری مشخص نیست. ام اس می‌تواند نحوه حرکت و انجام کارها را تغییر دهد.

درمان بیماری ام اس در منزل
آشنایی با درمان بیماری ام اس در منزل

توجه داشته باشید در این بیماری هیچ گاه خودسرانه و بدون مشورت با پزشک متخصص خود درمانی را به کار نبرید. برای قطع یا تعویض داروی خود حتما با پزشک مشورت کنید.

مولتیپل اسکلروزیس  یا ام اس یک بیماری مزمن است که بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارد. علائم آن از خفیف و متناوب تا شدید متفاوت است. در واقع این بیماری یک  بیماری مزمن و پیشرونده است که باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به میلین حمله کند.

میلین ماده‌ای است که اعصاب بدن را می‌پوشاند، بنابراین مشکلات مربوط به این لایه می‌تواند ارتباط اعصاب را دشوار کند و منجر به مشکلات حرکتی، درد و مشکل در تفکر واضح شود. در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماری ام اس وجود ندارد، اما بسیاری از درمان های دارویی و جایگزین در دسترس هستند.

درمان ام اس در خانه

درمان‌های ام‌اس معمولا نشانه‌های بیماری را هدف قرار می‌دهند، زیرا علت بیماری مشخص نیست. مولتیپل اسکلروزیس می‌تواند نحوه حرکت و انجام کارها را تغییر دهد. بنابراین ممکن است مجبور شوید نحوه انجام کارهای روزانه خود را تغییر دهید تا کمی ساده‌تر شوند.

تغییرات اطراف خانه و کارهای روزمره شما می‌تواند به این امر کمک کند و می‌تواند در انرژی شما برای چیزهایی که از آن لذت می‌برید صرفه جویی کند. در مورد خانه و سبک زندگی خود فکر کنید تا ببینید آیا می توانید هر یک از تغییرات زیر را ایجاد کنید.

تجهیزات خانه

برای شروع، با یک کاردرمانگر یا متخصص توانبخشی صحبت کنید. آنها می‌توانند به اطراف خانه شما نگاه کنند و دستگاه‌هایی را توصیه کنند که می‌توانند فعالیتهای روزانه شما را آسان‌تر و راحت‌تر کنند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

  • تخت یا تشک برقی
  • تخته‌های کشویی
  • ویلچر
  • همیشه شماره‌های اضطراری را در جایی نگه دارید که بتوانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید. آنها را از قبل روی تلفن خود تنظیم کنید. از تلفن‌هایی با دکمه‌های بزرگ استفاده کنید.
    خانه خود را تا حد امکان راحت کنید. از رنگ‌های آرام‌بخش برای تزئین استفاده کنید و شمع‌های معطر یا عطرهایی بخرید که به شما آرامش می‌دهند. عکس‌ها و موسیقی‌هایی را در اطراف خود نگه دارید که روحیه شما را بالا می‌برد. مطمئن شوید که دما برای شما مناسب است. گیاهان و مکمل‌ها: آیا آنها می‌توانند به شما در غلبه بر ام اس کمک کنند؟
    اگرچه هیچ دارو یا مکملی نمی‌تواند ام اس را درمان کند، برخی از درمان‌ها ممکن است به افراد کمک کند پیشرفت بیماری را کاهش دهند.
    صرف نظر از دلایل شما برای جستجوی اطلاعات در مورد درمان‌های گیاهی و مکمل ام اس، همیشه قبل از قطع داروهای تجویز شده یا افزودن یک درمان جدید به رژیم درمانی خود با پزشک خود مشورت کنید.
    برخی از گیاهان، مکمل ها و درمان‌های جایگزین می‌توانند باعث ایجاد موارد زیر شوند:
  • تداخلات دارویی
  • شرایط نامطلوب سلامتی
  • عوارض پزشکی در صورت استفاده نادرست
  • توجه داشته باشید در این بیماری هیچ گاه خودسرانه و بدون مشورت با پزشک  متخصص خود درمانی را  به کار نبرید. برای قطع یا تعویض داروی خود حتما با پزشک مشورت کنید.
    ام اس باعث التهاب مزمن می‌شود، بنابراین رژیم‌های غذایی که از التهاب جلوگیری می‌کند یا آن را معکوس می‌کند ممکن است کمک کند. اگرچه شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد رژیم‌های غذایی خاص می‌توانند این بیماری را درمان کنند، داده‌های علمی نشان می‌دهد که از نظر تئوری، برخی غذاها ممکن است التهاب را کاهش دهند.
    شواهد همچنین نشان می‌‌دهد که بسیاری از افراد مبتلا به ام اس نیز علائم خود را با تغییرات رژیم غذایی بهبود می بخشند.
    گروه‌های حمایتی ام ‌اس توصیه می‌کنند که رژیم غذایی کم‌چرب و فیبر بالا را مصرف کنید، که برای سلامت قلب و سلامت عمومی نیز مفید است و آن را به انتخابی مناسب برای اکثر افراد تبدیل می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3
    اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی‌های چرب مانند سالمون و همچنین آجیل و دانه‌ها یافت می‌شوند، ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند.
    میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل
    میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل سرشار از فیبر هستند، اغلب حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی غنی از این غذاها را مصرف می‌کنند، علائم ام اس کمتری را گزارش می‌کنند.
    چربی‌های اشباع شده
    رژیم‌های غذایی سرشار از چربی اشباع شده خطر ابتلا به بیماری‌های متعددی را افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است علائم ام اس را بدتر کنند یا احتمال ابتلای فرد به ام اس را افزایش دهند.
    کمبودهای تغذیه‌ای خاص ممکن است علائم ام اس را بدتر کند.
    ویتامین دی
    افرادی که ویتامین D کافی دریافت نمی‌کنند ممکن است علائم بدتری داشته باشند.
    ویتامین‌های آنتی اکسیدان
    ویتامین‌های آنتی اکسیدانی A ،C و E ممکن است التهاب را کاهش دهند.
    ویتامین B12
    برخی مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به ام اس دارای سطوح پایین‌تری از B12 هستند، ویتامینی که در گوشت و محصولات حیوانی یافت می‌شود. بنابراین گیاهخواران ممکن است نسبت به کمبود B12 آسیب پذیرتر باشند.
    ویتامین B6
    ویتامین B6 مغز، سیستم ایمنی و سیستم عصبی را سالم نگه می‌دارد. در حالی که تحقیقات در مورد استفاده از ویتامین B6 به عنوان یک درمان مکمل احتمالی برای ام اس محدود است، برخی مطالعات نشان داده‌اند که این ویتامین در کاهش التهاب و ترمیم میلین مفید است.
    کلسیم
    شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد کمبود کلسیم باعث ام اس می‌شود یا اینکه مصرف کلسیم علائم را بهبود می‌بخشد. با این حال، مکمل می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد، که برخی از افراد مبتلا به ام اس در معرض خطر بیشتری برای ابتلا هستند.
    ورزش کردن
    ورزش راه دیگری برای مدیریت ام اس است، اما باید نوع و شدت آن برای شما مناسب باشد. برخی از تمریناتی که بیان شده است به مدیریت علائم ام اس کمک می‌کند. این تمرینات عبارتند از:
    تمرینات قدرتی
    تمرینات قدرتی می‌تواند عضلات را تقویت کند که منجر به بهبود خستگی و ناتوانی در افراد مبتلا به ام اس می‌شود. دامنه حرکتی نیز با تمرینات قدرتی بهبود می‌یابد.
    یوگا، چی گونگ و تای چی
    انجام این تمرینات می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر بگذارد. آنها می‌توانند استرس را کاهش دهند و به شما کمک کنند تمرکز بیشتری داشته باشید، همچنین تعادل، قدرت و همسویی را بهبود بخشند. آنها همچنین می‌توانند به افراد مبتلا به ام اس کمک کنند تا تحرک خود را حفظ کنند.
    ورزش‌های هوازی
    ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، باغبانی یا رقصیدن می‌تواند سلامت قلب را در افراد مبتلا به ام‌اس بهبود بخشد و همچنین خلق و خو و کیفیت زندگی آنها را افزایش می‌دهد. آنها همچنین می توانند خستگی را کاهش دهند و سلامت ریه را بهبود بخشند.
    ورزش‌هایی که در صورت ابتلا به ام اس باید از آنها اجتناب کنید
    ورزش می‌تواند مفید باشد، اما انجام ورزش‌های شدید برای مدت طولانی می‌تواند علائم را تشدید کند، خستگی را به همراه داشته باشد و منجر به آسیب شود. شما باید سه روز در هفته 30 دقیقه ورزش متوسط داشته باشید.
    به طور کلی برای کاهش علایم ام اس موارد زیر را در نظر داشته باشید:
  • استراحت خوبی داشته باشید.
  • سعی کنید همیشه با نشاط باشید.
  • دمای بدن خود را کنترل کنید.
  • استراحت کنید و استرس را از بین ببرید.
  • فعالیت‌های عادی و روزانه خود را حفظ کنید.
  • دوستان و خانواده خود را نزدیک نگه دارید.
  • سرگرمی‌های قدیمی خود را حفظ کنید و سرگرمی‌های جدید پیدا کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فیزیوتراپی بهروزی

در کلینیک فیزیوتراپی بهروزی سعی کرده‌ایم روش‌های گوناگون مبتنی بر آخرین دستاوردهای پزشکی که ممکن است در درمان بیماری‌های عصبی ـ عضلانی اسکلتی و دردهای ناشی از آن به بیمار کمک کند را فراهم آوریم و بر اساس نوع بیماری و تجارب مرکز تخصصی فیزیوتراپی بهروزی، بهترین درمان ممکن از بین روش‌های مختلف را برای هر بیمار انتخاب نموده و ارائه دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان