اطلاعات تماس
  • 091295*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006135412516506

مهمترین دلایل انحلال شرکت یا استارتاپ ها

کد: 140006135412516506

https://bit.ly/3n3txuU

، (اخبار رسمی): تمام کسب و کار ها در مسیر رشدشان با این لحظات بسیار سخت و بی ثبات رو به رو می‎‌شوند، به گونه ای که انگار بر روی یک ترن هوایی دائما در فراز و نشیب هستند.

مهمترین دلایل انحلال شرکت یا استارتاپ ها
مهمترین دلایل انحلال شرکت یا استارتاپ ها

چه عواملی باعث انحلال شرکت یا شکست استارتاپ ها می شود؟

مسلما افراد برای راه اندازی یک استارت آپ یا شرکت لحظات مختلفی را تجربه می کنند. از پیدا کردن سرمایه گذار مناسب، استقرار شرکت، پیدا کردن مشتریان، مدیریت فرهنگ شرکت، انتخاب و تشکیل هیئت مدیره از افراد شایسته و توانمند و … از جمله مهم ترین ویژگی های استارت آپ ها می باشد و نبود هر کدام از آن ها می تواند عاملی برای انحلال شرکت یا شکست استارتاپ باشد.

جیمز نقره در کتاب “مقیاس فناوری استارت آپ”ویژگی های استارت آپ های موفق را تعریف می کند که ما در اینجا به توضیح چند مورد از آن ها می پردازیم، بدیهی است عدم رعایت هر کدام از آنها می تواند عامل شکست استارتاپ یا انحلال شرکت شما باشد:

۱- سعی کنید از محدودیت های خود آگاهی داشته باشید.

بنیان گذاران و سایر افراد کلیدی، گاهی می توانند عامل مهمی در رشد و گسترش استارت آپ باشند، اما گاهی افرادی که برای مرحله خاصی مناسب هستند و ممکن است برای آینده آن موقعیت شغلی مناسب نباشند
در موارد زیادی می بینیم که استارت آپ ها، افراد با تجربه و با رزومه های پر زرق و برق به ارمغان می آورند، اما در نهایت می بینیم آن افراد با توجه به ویژگی های شرکت یا استارت آپ مورد نظر ما خیلی اثربخش نبوده اند! بلکه استارت آپ ما زمینه آموزش و رشد آنان را فراهم آورده است و متاسفانه همین افراد موجب انحلال شرکت می شوند.
همه افراد تمایل دارند کسانی را استخدام کنند که از همان ابتدا رهبران با تجربه و خبره ای هستند اما بهتر است واقع بین باشیم! استخدام افراد خبره با حقوق های دریافتی بسیار پایین برای یک استارت آپ نو پا امکان پذیر نیست. بنابراین بهتر است افرادی را انتخاب کنیم که علارغم تجربه کاری کم، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و پیشرفت خود و سازمان شان دارند.

۲- در جستجوی افراد بی تجربه و با استعداد باشید.

اشتباه بزرگی که اکثر کسب و کارهای نوپا دچار آن می شوند این است که در ابتدای راه با هیجان بسیار زیادی به دنبال افراد با تجربه و خبره می گردند تا نقش های جدید را به آن ها بسپارند.
اما بهتر است شما از ویژگی های استارت آپ های شکست خورده یا انحلال شرکت های دیگر پند بگیرید و پیش از این که تصمیم بگیرید فردی با تجربه پنج ساله از یک سازمان بزرگ یا شرکتی خیلی معروف را استخدام کنید، به دنبال استعداد و هوش افراد باشید.
تجربه نشان می دهد که در واقع بهترین کارمندان، کارآموزان ما بوده اند. کارآموزان با استعدادی و با اعتماد بنفسی که توسط خود سازمان ها آموزش داده بشوند، با مرور زمان بر مبنای شایستگی هایشان می توانند مدیران لایق، ارزشمند و دلسوزی برای سازمان ما بشوند.

۳- یافتن تصمیم گیرندگان

همیشه سعی کنید متوجه شوید که تصمیم گیرنده نهایی در شرکت مورد نظر شما کیست.
اگر برای بستن قرارداد همکاری یا سرمایه گذاری ، به شرکت یا سازمان خاصی مراجعه می کنید و فردی که در حال ملاقات هستید تصمیم گیرنده نهایی نیست، قطعا وقت تان را هدر داده اید!
وجود افراد هوشمند برای یافتن موقعیت ها، یکی از ویژگی های استارت آپ های موفق است که موجب می شود انحلال شرکت اتفاق نیفند. سعی کنید در کمترین زمان ممکن، فرد تصمیم گیرنده نهایی را پیدا کنید. سپس با قرار ملاقات از پیش تعیین شده ای، در یک اتاق در بسته با آن شخص یا اشخاص در مورد فرآیند ها و اهداف آینده ی شرکتشان سوال کنید.

۴- به شترها چتر نفروشید!

یکی از ضرب المثل های معروف می گوید: “به شترها چتر نفروشید.”
منظور این است که مطمئن شوید مشتری ایده آل تان را پیدا کرده اید، آن گاه بر روی آن ها تمرکز کنید.
یافتن مشتریان بالقوه از سخت ترین و در عین حال ارزشمندترین ویژگی های استارتاپ های موفق است. زیرا اگر تا همه راه را هم به بهترین روش پیموده باشید، بدون فروش محصول یا خدمات و درآمدزایی، چرخه حیات استارت آپ تان متوقف می شود یا انحلال شرکت را خواهید دید. بنابراین باید به این مرحله بیشتر از آن چه که فکر می کنید، اهمیت بدهید.

۵- در ابتدای راه تحریف را فراموش نکنید

بنیان گذاران همیشه باید از این ترفند ساده استفاده کنند و ویژگی های استارت آپی که می خواهند راه اندازی کنند را تحریف (یا مبالغه) کنند؛ چرا که در واقع آن ها چشم انداز چیزی را که هنوز وجود ندارد را به سرمایه گذاران می فروشند و نه انحلال شرکت را به آن ها نمایش می دهند!

۶- همیشه آماده باشید که دستهایتان را کثیف کنید

از جمله ویژگی های استارت آپ های موفق می توان به وجود مدیران لایق و آگاه اشاره کرد.
حتی اگر یک تیم لایق برای استارت آپ تان استخدام کرده باشید، باید خودتان هم فرآیندهای عملیاتی را انجام داده باشید. این کار یک اعتبار داخلی بین کارمند و اعضای گروه به شما می دهد تا هر زمان مشکلی دارند به شما مراجعه کنند و فکری در خصوص انحلال شرکت دیگر سراغ شما نیاید.

۷- سرمایه گذاران غلط را از بین ببرید

پیدا کردن سرمایه گذاران مناسب مثل پیدایش به اندازه یافتن مشتریان، سخت است. شما باید کفش آهنی به پا کنید و به دنبال سرمایه گذاران مورد نظرتان بگردید اما در این راه اصلا زمان تان را هدر ندهید.
در ایده آل ترین شرایط و ویژگی های استارت آپ، بنیانگذاران می خواهند پس از گذشت مدت کمی، مثلا سه یا چهار ماه، به دوره زمانی سرمایه گذاری پایان دهند و ادامه راه را به تنهایی طی کنند تا بتوانند سود بیشتری را کسب کنند.
بنابراین باید در ابتدای راه، برای انتخاب سرمایه گذار زمان و دقت بیشتری صرف کنید تا با یک قرارداد مناسب بتوانید تمام آن چه می خواهید را به دست آورید.

تمام این موارد چکیده ای از ویژگی های استارت آپ ها موفق دنیا است که طی چند سال اخیر مورد نقد و بررسی قرار گرفته اند و شما نیز با در نظر گرفتن این نکات می توانید استارت آپ نوپایی که به تازگی قصد راه اندازی آن را دارید را بیمه کنید و خود را از قرار گرفتن در گروه انحلال شرکت یا شکست استارتاپ ها نجات دهید.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091295*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ