اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006165418210703

7 خاصیت بی‌نظیر روغن زیتون برای سلامتی

کد: 140006165418210703

https://bit.ly/3tlCzEC

، تهران , (اخبار رسمی): روغن زیتون یکی از بهترین و پرطرفدارترین روغن‌های خوراکی است که دارای خواص زیادی می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم 7 مورد از مهم‌ترین خواص این روغن گیاهی را به شما معرفی کنیم.

7 خاصیت بی‌نظیر روغن زیتون برای سلامتی
خواص روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن‌های طبیعی است که از میوه درخت زیتون استخراج می‌شود. این روغن علاوه بر کاربردهایی که در پخت و پز دارد، در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی و انواع صابون نیز کاربرد دارد. ما در این مقاله قصد داریم به گوشه‌ای از خواص بی‌نظیر روغن زیتون اشاره کنیم.

1- جلوگیری از چاقی و کمک به کاهش وزن

یکی از خواص منحصر به فرد روغن زیتون برخلاف روغن‌های غنی از اسیدهای چرب اشباع آن است که سبب چاقی نمی‌شود. علاوه بر این یک مطالعه سه ساله روی ۱۸۷ نفر نشان داد، رژیم غذایی غنی از روغن زیتون با افزایش سطح آنتی اکسیدان‌ها و کاهش وزن همراه است.

2- موثر بر سلامت پوست و مو

روغن زیتون برای سلامت پوست و مو نیز بسیار حائز اهمیت است. اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون سبب می‌شود این روغن خواص نرم کنندگی بسیار بالایی داشته باشد و استفاده از آن به نرم شدن مو و پوست کمک می‌کند.

استفاده موضعی از روغن زیتون سبب نفوذ این روغن به ساقه مو و در نتیجه نرمی، لطافت و درخشش مو می‌شود. هم‌چنین استفاده از روغن زیتون در درمان مشکلاتی از جمله رفع شوره سر و شپش نیز مؤثر است.

روغن زیتون به نرمی و لطافت پوست نیز کمک می‌کند و از پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند. هم‌چنین روغن زیتون می‌تواند برای درمان مشکلات پوستی نظیر آکنه و استریا نیز مفید باشد.

3- کاهش خطر ابتلا به دیابت

روغن زیتون هم‌چنین اثرات مفیدی در کاهش مقاومت به انسولین و افزایش حساسیت به انسولین دارد. در یک مطالعه نشان داده شد رژیم غذایی غنی از روغن زیتون خطر ابتلا به دیابت را تا ۴۰ درصد کاهش داده است.

4- محافظت از کبد و ترمیم آسیب‌های کبدی

روغن زیتون هم‌چنین برای محافظت و ترمیم آسیب‌های کبدی نیز مفید است. در واقع اسید اولئیک و ترکیبات MUFA موجود در روغن زیتون با کاهش استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین از آسیب به سلول‌های کبدی جلوگیری می‌کند.

5- کمک به بهبود عملکرد مغز و کاهش بیماری‌های مغزی

روغن زیتون در درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر نقش دارد. بیماری آلزایمر شایع‌ترین بیماری دژنراتیو در جهان است که با انحطاط سلول‌های عصبی همراه است. وقتی فردی دچار آلزایمر می‌شود، پلاک‌هایی موسوم به آمیلوئید بتا در سلول‌های مغزی ساخته می‌شود.

مطالعه‌ای روی موش‌ها ثابت کرد وجود ماده‌ای در روغن زیتون می‌تواند به از بین بردن این پلاک‌ها از درون سلول‌های مغزی کمک کند. علاوه بر این در یک مطالعه انسانی نشان داده شد مصرف روغن زیتون برای عملکرد مغز مفید است.

6- کمک به پیشگیری و درمان برخی سرطان‌ها

مواد آنتی اکسیدانی موجود در روغن زیتون می‌تواند آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد و با سلول‌های سرطانی مقابله کند. مطالعات نشان می‌دهند روغن زیتون یک عامل محافظتی در برابر سرطان‌هایی چون سرطان سینه و روده است.

7- کمک به بهبود بیماری‌های گوارشی

IBD یا بیماری‌های التهابی دستگاه گوارش یک اصطلاح است که برای توصیف اختلالات مربوط به التهاب مزمن دستگاه گوارش استفاده می‌شود و انواع مختلفی دارد. مهم‌ترین آن‌ها بیماری کرون و کولیت اولسراتیو می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهند فنل‌های موجود در روغن زیتون می‌توانند با تغییر در فلور میکروبی روده، به تقویت سیستم ایمنی و سلامت روده کمک کنند.

این 7 خاصیت تنها چند مورد از خواص فراوان روغن زیتون بودند. به خاطر داشته باشید زمانی یک روغن زیتون می‌تواند تمام این خواص را داشته باشد که تصفیه نشده و خام باشد؛ روغن زیتونی که تصفیه شده درست است که عطر و بوی کمتری دارد ولی از آن طرف بخشی از خواص خود را نیز طی فرآیند تصفیه از دست داده است. 

ما در فروشگاه درکام قرار است از پاییز 1400 روغن زیتون فرابکر را که بهترین روغن تصفیه نشده محسوب می‌شود، موجود کنیم. ما برای انتخاب این روغن زیتون محصولات چندین تولیدکننده مختلف را تست و آزمایش خواهیم کرد و سپس روغن زیتونی را که از همه باکیفیت‌تر، خالص‌تر و خوش‌عطر و طعم‌تر باشد، برای مشتریانمان موجود می‌کنیم. شما می‌توانید برای خرید روغن زیتون فرابکر درکام به اینجا بروید و این محصول بی‌نظیر را سفارش دهید.

منبع: NCBI

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درکام

درکام یک برند و فروشگاه در زمینه فروش محصولات و موادغذایی سالم، طبیعی و محلی است که می‌خواهد به کسب و کارهای محلی کمک کند تا توانمندتر شوند و با عرضه محصولات با کیفیت که به دقت از بهترین تولیدکنندگان و کشاورزان تهیه می‌شوند به مشتریان خود کمک کند به راحتی به محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اطمینان از کیفیت محصولات برای ما یک اصل اساسی است و برای هر یک از محصولات از تولیدکننده‌های زیادی نمونه گرفته تا بهترین‌ها را برای مشتریان خود فراهم کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی