اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006165418513815

ایده های جدید و کاربردی در طراحی منزل دوبلکس

کد: 140006165418513815

https://bit.ly/2X58j5d

، اصفهان , (اخبار رسمی): روش های متعددی برای طراحی منزل دوبلکس به شکلی کاملا کاربردی و شیک، وجود دارد که در این مقاله با شش ایده بسیار محبوب برای دکوراسیون یک خانه دوبلکس آشنا خواهید شد.

ایده های جدید و کاربردی در طراحی منزل دوبلکس
ایده های جدید و کاربردی در طراحی منزل دوبلکس

منازل و ویلاهای دوبلکس، فضاهای منحصر به فرد و ویژه ای را برای چیدمان و طراحی در اختیار شما قرار می دهند. وجود سقف ها و دیوارهای بلند و همچنین قرار داشتن دو طبقه نسبتا مجزا در چنین خانه هایی، دست بسیاری از کارشناسان را در طراحی منزل دوبلکس کاملا باز می گذارد. 

1. از امتحان کردن طرح ها و نقشه های مختلف نترسید
زمانی که صحبت از طراحی منزل دوبلکس به میان می آید، هیچ قانون سفت و سختی برای توزیع فضاهای کاربردی خانه وجود ندارد. گرچه که معمولا در خانه های دوبلکس، طبقه اول به فضاهای اجتماعی و طبقه دوم به اتاق خواب ها و فضاهای خصوصی اختصاص می یابد، اما هیچ دلیلی برای امتحان کردن یک نقشه یا طراحی متفاوت برای استفاده از نواحی مختلف خانه وجود ندارد. برای مثال می توان طبقه بالای یک خانه دوبلکس را به آشپزخانه و اتاق غذاخوری اختصاص داده و اتاق های خواب را در طبقه پایین در نظر گرفت. حتی می توان به جای قرار دادن در ورودی در طبقه همکف، به ایجاد ورودی در طبقه بالاتر فکر کرد.

2. با راه پله موجود در منازل دوبلکس به صورت یک فرصت ویژه برخورد کنید
یکی از مهمترین ویژگی های خانه های دوبلکس، وجود راه پله ای است که دو فضای مجزای خانه را به هم متصل می کند. بنابراین بسیار مهم است که در زمان طراحی منزل دوبلکس، نگاه خاصی به این بخش داشته و آن را به یک فضای خاص و چشمگیر تبدیل نمایید. به عنوان مثال در آپارتمان هایی که از متراژ کافی برخوردار هستند، قرار دادن یک راه پله مارپیچ در میانه اتاق پذیرایی، می تواند نمای بسیار زیبایی را در جو داخلی خانه ایجاد کند.

3. از دیوارهای بلند بیشترین استفاده را بکنید
 بالاتر بودن سقف خانه های دوبلکس نسبت به خانه های معمولی و یک طبقه، امکانات منحصر به فردی را برای طراحی و دکوراسیون در اختیار می گذارد. شما می توانید از دیوارهای بزرگ و بلند برای نمایش تابلوهای سوپر سایز، اسباب های تزئینی سنگین یا حتی آبنماهای بسیار بزرگ استفاده کنید.

4. فضاهای اجتماعی بزرگ را به فضاهای کوچکتر و صمیمی تر تقسیم نمایید
اگر منزل دوبلکس شما دارای یک فضای باز و بزرگ است، می توانید با چیدمان مبلمان به صورت صحیح یا استفاده از پارتیشن و ابزارهای دیگر، بخش هایی خودمانی و صمیمی را برای مقاصد مختلف، مانند غذا خوردن، تماشای تلویزیون یا جمع شدن اعضای خانواده و مهمان ها، ایجاد نمایید.

5. اتصال مناسبی را میان فضای درون و بیرون خانه برقرار کنید
یک روش بسیار عالی برای آوردن طبیعت به درون یک خانه دوبلکس، بهره گیری از پنجره های سقفی در طراحی منزل است. وجود پنجره سقفی، نه تنها طبقات بالا و پایین را از نظر بصری به هم مرتبط می کند، بلکه چشم اندازی به خارج از خانه را نیز فراهم می نماید. با انجام این کار در طراحی منزل دوبلکس، شما به صورت ثابت از نور خورشید خود بهره مند شده و این موضوع، فضایی روشن و دعوت کننده را در خانه شما ایجاد خواهد کرد.

بدیهی است که به کار گیری این ایده در طراحی منزل دوبلکس، تنها در صورتی ممکن است که دارای یک خانه مستقل بوده یا در طبقه بالاتر به تراس دسترسی داشته باشید.

6. نمای بیرونی خانه خود را به نحوی خیره کننده طراحی کنید
نماهای بزرگتر و بلندتر خانه های دوبلکس، امکانات متنوع و خاصی را برای طراحی در اختیار شما قرار می دهند. با بهره گیری از مواد، مصالح و ابزارهای مدرنی که برای ساخت نماهای منازل موجود هستند، شما می توانید فضای بیرونی منزل دوبلکس خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده تا توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند.

جدیدترین سبک های طراحی منزل در سایت زجاجی   

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه آینه و دکوراتیو زجاجی

گروه آینه و دکوراسیون زجاجی به مدیریت جناب آقای محسن زجاجی با تکیه بر تجربه نیم قرن ، گروه خود را به سبب علاقه مندی به این حرفه و با هدف نوآوری های بیشتر در زمینه دکوراسیون گسترش داده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل