اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006245435816010

چرا دوربین مداربسته، هشدار کاذب ارسال می کند؟

کد: 140006245435816010

https://bit.ly/3tL8LBI

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلاتی که کاربران در هنگام استفاده از دوربین مداربسته با آن مواجه می شوند، ارسال هشدار کاذب دوربین مداربسته است که در برخی مواقع، حتی بدون رخداد و یا رویدادی، هشدارهای کاذبی توسط سیستم های امنیتی ارسال می شود که این هشدارهای نادرست برای کاربر آزار دهنده است.

چرا دوربین مداربسته، هشدار کاذب ارسال می کند؟
چرا دوربین مداربسته، هشدار کاذب ارسال می کند؟

عوامل زیادی ممکن است موجب هشدار کاذب دوربین مداربسته شود و در مقابل راهکارهای کارآمدی برای جلوگیری از ایجاد این هشدارها وجود دارد. در واقع گام اول شناسایی عامل ایجاد کننده این هشدارهاست و گام بعدی راه های پیشگیری و یا جلوگیری از ارسال این هشدارهای کاذب است.

در ادامه این مقاله اطلاعات جامع  و کاملی را در خصوص هشدار کاذب دوربین مداربسته، ارائه خواهیم کرد .

هشدار کاذب دوربین مداربسته ناشی از تشخیص حرکت

اغلب مردم بر این باورند که قابلیت تشخیص حرکتی در دوربین مداربسته، تنها توسط افراد یا وسایل نقلیه فعال می شود؛ متاسفانه این دیدگاه صحیح نیست، زیرا به صورت کلی و عمومی، هیچ تحلیلی برای تفکیک این ها وجود ندارد اما در حال حاضر قابلیت هایی چون تنظیم میزان حساسیت ( Sensitivity ) و آستانه حساسیت ( Threshold ) وجود دارد که تا حدی می توان میزان تشخیص حرکت را بر مبنای نیاز و سوژه ی خود تنظیم کرد.

همچنین پیدایش قابلیت PIR دوربین مداربسته نیز گام بزرگی در این صنعت برداشت چرا که حرکت های ناشی از وزش باد، نور و گرد و غبار و حتی حرکت حیوانات خانگی و برگ درختان، نادیده گرفته می شود و هشدار کاذب دوربین مداربسته در این خصوص ارسال نخواهد شد.

برای درک این که چرا دوربین مداربسته، هشدار کاذب ارسال می کند، ابتدا باید بدانیم که حرکت در یک دوربین، چگونه تشخیص داده می شود؟

حرکت در دوربین مداربسته، از طریق تغییر در پیکسل سازی تصویر تشخیص داده می شود. در بیان ساده تر، دستگاه DVR تصویر را به شکل یک الگوریتم می بیند؛ هنگامی که چیزی در این الگوریتم تغییر می کند، دستگاه ذخیره ساز آن را به عنوان حرکت تشخیص می دهد.

بررسی تفاوت پورت SATA و ESATA

این تغییر در الگوریتم می تواند توسط هر عاملی ایجاد شود. از جمله این عوامل می توان به گذر ابرها، عبور و مرور عابران پیاده، تکان خوردن شاخه های درخت، اهتزار پرچم، عبور حشرات از جلوی لنز دوربین و… اشاره نمود. امروزه، برخی از قابلیت ها در دستگاه ذخیره ساز قرار داده شده که با تنظیم آن ها می توان به جلوگیری هشدار کاذب دوربین مداربسته پرداخت. Latch، Anti-dither و Masking نمونه ای دیگر از این تنظیمات هستند. در ادامه به توضیح این اصطلاحات می پردازیم.

Latch :

مدت زمانی است که دستگاه ذخیره ساز، بعد از رخ دادن هشدار، به ضبط کردن ادامه می دهد.

 Anti-dither :

مقدار تاخیری است که قبل از شروع ضبط توسط دستگاه ذخیره ساز اتفاق می افتد.

 Masking :

عبارت است از مسدود کردن بخش های خاصی در تصویر. این عمل با هدف پیشگیری از تشخیص حرکت در آن بخش تصویر و از طریق مربع هایی که بر روی تصویر قرار می گیرند، انجام می شود.

یک روش مطلوب برای دریافت هشدار دوربین مداربسته، تنظیم ورودی ها و خروجی های هشدار دهنده دستگاه DVR و NVR است.

همانطور که در این مقاله از مجله فرکو ویژن شرح دادیم، یکی از رخدادهایی که می تواند موجب هشدار کاذب دوربین مداربسته، رخداد تشخیص حرکت است که برخی از دوربین ها، به اشتباه حرکات ناشی از جنبش برگ ها، وزش باد، گرد و غبار و حیوانات خانگی را به عنوان تشخیص حرکت در نظر می گیرند و کوجب ارسال هشدارهای کاذب و سردرگمی کاربران می شوند که این اصلا خوشایند نیست.

توجه داشته باشید که در هنگام نصب دوربین مداربسته و استفاده از این تکنولوژی های سیستم های حفاظتی و نظارتی حتما میزان حساسیت ها را مشخص نمایید تا همیشه در امنیت و آرامش به سر برید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل