اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006305443815241

شارژ سریع گوشی چگونه کار می‌کند؟

کد: 140006305443815241

https://bit.ly/3nTP09R

، (اخبار رسمی): هر تلفن هوشمند دارای یک باتری است و هر باتری نیز کم و بیش به همان شیوه انرژی خود را تامین می‌کند. سلول‌های متشکل از دو الکترود (یکی مثبت و دیگری منفی) و یک الکترولیت واکنش‌هایی را که ترکیبات را به مواد جدید تبدیل می‌کنند، کاتالیز می‌کنند.

شارژ سریع گوشی چگونه کار می‌کند؟
شارژ سریع گوشی چگونه کار می‌کند؟

در بازار رقابتی که به طور فزاینده‌ای برای انواع تجهیزات الکترونیکی همچون مینی کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند رقم می‌خورد، مردم قبل از انتخاب بهترین تلفن هوشمند برای خود، همه ویژگی‌هایی را که تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهند، از اندازه صفحه نمایش گرفته تا قدرت پردازش، با دقت بررسی می‌کنند.

یکی از تازه واردان نسبت به ویژگی‌های مورد نیاز، شارژ سریع است. فناوری در حال حاضر امکان شارژ سریع را در مدت زمان محدودی به ما می‌دهد. چه کسی نمی‌خواهد دارای گوشی هوشمندی باشد که به جای چند ساعت در چند دقیقه شارژ شود؟
ای کاش به این آسانی بود. استانداردهای شارژ ترکیبی پیچیده از شیمی و فیزیک است و هر کدام محدودیت‌های خاص خود را دارند، همچنین ناسازگاری نیز یک مشکل است. برای بدتر شدن اوضاع، تولیدکنندگان گوشی های هوشمند تمایل دارند برچسب‌های گیج کننده‌ای را روی فناوری شارژ خود بچسبانند.

شارژ سریع چگونه کار می‌کند؟

یک نفس عمیق بکش. راهنمای ما در مورد محبوب ترین استانداردهای شارژ بی‌سیم در بازار، آن‌ها را به ابتدایی ترین سطح خود تقسیم می کند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد شارژ سریع Samsung Adaptive ، USB Power Delivery ، Qualcomm Quick Charge ، OnePlus Warp Charge و موارد دیگر بدانید وجود دارد.

نحوه عملکرد سریع شارژ

قبل از اینکه به حاشیه بپردازیم، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.
هر تلفن هوشمند دارای یک باتری است و هر باتری نیز کم و بیش به همان شیوه انرژی خود را تامین می‌کند.

سلول‌های متشکل از دو الکترود (یکی مثبت و دیگری منفی) و یک الکترولیت واکنش‌هایی را که ترکیبات را به مواد جدید تبدیل می‌کنند، کاتالیز می‌کنند. با گذشت زمان، یون‌ها – اتم‌هایی با الکترون‌های بسیار کم یا زیاد - در الکترودها ایجاد می‌شوند و جریان الکترون‌ها را به پایانه بیرونی منفی باتری هدایت می‌کنند و شارژ الکتریکی تلفن شما را تامین می‌کنند.

در باتری‌های غیرقابل شارژ، این واکنش‌های شیمیایی تنها یکبار رخ می‌دهد. اما در باتری‌های لیتیوم یونی قابل شارژ که تلفن‌های هوشمند را تغذیه می‌کنند، واکنش ها "برگشت پذیر" هستند. وقتی باتری تخلیه می‌شود، واکنش شیمیایی الکتریسیته تولید می‌کند و هنگامی که باتری دوباره شارژ می‌شود، واکنش‌های شیمیایی قدرت را جذب می‌کنند.

بنابراین ما نحوه شارژ و تخلیه باتری‌ها را مشخص کرده‌ایم. اما برای درک نحوه عملکرد سریع شارژ، باید کمی درباره چیزی به نام کنترل کننده شارژ بدانید.

جریان بیشتر و ولتاژهای بالاتر باتری‌ها را سریعتر شارژ می کند، اما محدودیتی برای مصرف آن‌ها وجود ندارد.

باتری‌های تلفن همراه هنگامی که جریانی از آن‌ها عبور می کند ، شارژ می‌شوند. جریان بیشتر و ولتاژهای بالاتر باتری ها را سریعتر شارژ می کند، اما محدودیتی برای مصرف آن‌ها وجود ندارد. کنترل کننده شارژ (IC) در برابر جهش های خطرناک جریان محافظت می کند.اکنون همه چیز درباره شارژ سریع را می‌دانیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]