اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007035448215241

مینی کامپیوتر چیست؟

کد: 140007035448215241

https://bit.ly/2ZoamSC

، (اخبار رسمی): مینی کامپیوتر که از نام آن مشخص است همان کامپبوترهای  شخصی در ابعاد کوچک هستند که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری قابلیت‌های بالایی را دارا هستند. این کامپیوترها در کنار مصرف برق پایین علاوه بر حذف کیس فضای کاری بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

مینی کامپیوتر یا کامپیوتر کوچک که از نام آن مشخص است همان کامپبوترهای  شخصی در ابعاد کوچک هستند که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری قابلیت‌های بالایی را دارا هستند.

مینی کامپیوتر یا کامپیوتر کوچک که از نام آن مشخص است همان کامپبوترهای  شخصی در ابعاد کوچک هستند که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری قابلیت‌های بالایی را دارا هستند. این کامپیوترها در کنار مصرف برق پایین علاوه بر حذف کیس فضای کاری بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. همین طور با کاهش هزینه‌های مصرف برق، تعمیر و نگهداری راحت تری نسبت به کامپیوترهای دارند.

نصب و راه‌اندازی مینی پی سی‌ها و جایگذاری رم و هارد آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می گیرد، هم چنین میتوانیم در مینی کامپیوترها از  حافظه های پرسرعت همچون SSD و حافظه M2 استفاده کنیم.

داشتن پورت‌های متعدد و پشتیبانی از چند مانیتور نشان از حضور محصولی قدرتمند در دنیای تکنولوژی است. در بعضی مدل ها می توانیم این کامپیوترهای کوچک را به پشت مانیتور هم متصل کنیم.

ویژگی‌های مینی کامپیوتر

مینی کامپیوترها تمام ویژگی‌های یک کامپیوتر معمولی را دارا هستند، مانند پورت های USB، پورت LAN، وای فای، بلوتوث و خروجی HDMI . حتی دوستداران بازی های کامپیوتری یا گیمرها نیز می توانند از نسخه های مخصوص بازی این کامپیوتر کوچک بهره بگیرند.

به طور مثال Mini PC های اینتل نسل ۶ در نسخه KYK مخصوص بازی اند. با بهره گیری از پردازنده Core i7 و پردازشگر گرافیکی Iris Pro Graphic و پورت های متعدد نظیر Thunderbolt 3.0 میتوان به راحتی بازی‌های کامپیوتری را انجام داد.پردازنده های مرکزی و گرافیکی قدرتمندی در نسل ۸ مینی پی سی های اینتل وجود دارد.

مزایای مینی کامپیوترها

1- میزان خرابی‌های مینی پی سی‌ها کمتر از کامپیوترهای قدیمی است.

2- دارای قابلیت نمایش با کیفیت ۴K هستند. حتی از مینی کامپیوترها در ساخت انیمیشن هم میتوانیم استفاده کنیم.

3- گرمای تولیدی بسیارکمتر از کامپیوترهای شخصی است، از طرفی نوع فن، هیت سینک و حتی رادیات های مسی از عوامل مهم در بحث خنک بودن دستگاه ها می باشد.

4- در بعضی از مدل‌های مینی کامپیوتر امکان استفاده 24 ساعته از آن‌ها وجود دارد.

5-  از لحاظ قیمتی نسبت به کامپیوترهای شخصی قیمت مناسب‌تری دارند. اما باید توجه داشته باشید مینی کامپیوترهای ارزان از لحاظ سخت‌افزاری در حدمعمولی هستند.

6- به دلیل اینکه فاقد فن هستند گردو غبار کمتری را جذب می کنند.

انواع مینی کامپیوترها

مینی کامپیوترها انواع مختلفی دارند.عبارتند از تین کلاینت‌ها، زیروکلاینت‌ها و آل این وان‌ها. برندهای متفاوتی از جمله اچ پی، دل، اینتل و… اقدام به تولید انواع مینی کامپیوترها کرده‌اند. تین کلاینت‌ها، زیروکلاینت‌ها و آل این وان‌ها به تنهایی از تنوع بسیاری برخوردارند.

تین کلاینت

تین کلاینت‌ها به نحوی طراحی شده اند که جدا از حافظه رم و ظرفیت ذخیره سازی، اکثر داده ها در یک سرور از راه دور ذخیره می شوند. حتی اگر تین کلاینت خراب باشد، می تواند در عرض چند ثانیه از بقیه سیستم جدا شود.با استفاده از داده های موجود بر روی سیستم قبلی، که کاربر در اختیار دستگاه دیگری قرار می‌دهد، می‌تواند از هرگونه تأخیر در کار جلوگیری شود. در نتیجه بازدهی پیوسته و مداوم سیستم را حفظ می‌کنند.

زیروکلاینت

زیرو کلاینت به سیستمی گفته می‌شود که  برای اتصال به یک سرویس دهنده ی مرکزی و یا یک سرور  وابسته است. می‌تواند به صورت مجازی یا فیزیکی باشد.

در زیروکلاینت هیچگونه سخت افزاری که در ارتباط با استفاده ی کاربر از سخت افزار و نرم افزارهای سرور اصلی دخیل باشد وجود ندارد. انرژی مورد استفاده یک زیرو کلاینت به طور متوسط بین ۳ الی ۵ وات می باشد.

آل این وان

 آل این وان دستگاهی مانند کامپیوتر و لپ تاپ می باشد. شکل ظاهری و بدنه آن، شبیه به کامپیوترهای شخصی است. در این دستگاه ها، دیگر خبری از کیس‌های قدیمی نیست و همه چیز در مانیتور جای داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید