اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007215476216010

چشم انسان چند مگاپیکسل دارد؟

کد: 140007215476216010

https://bit.ly/3aJcWoP

، (اخبار رسمی): به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟ جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل است.فکر نمی کنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد ، نظر شما چیست

چشم انسان چند مگاپیکسل دارد؟
چشم انسان چند مگاپیکسل دارد؟

شاید برای بسیاری از شما سوالاتی به وجود آید که آیا چشم انسان در مقابله با دوربین‌های پیشرفته‌ی کنونی می‌تواند کیفیت بهتری برای مشاهده به ارمغان آورد؟ یا اینکه چشم انسان چند مگاپیکسلی است؟ آیا اکنون بهتر نیست همانند بسیاری از فیلم‌های علمی-تخیلی، با یک عمل جراحی دو دوربین‌ را جایگزین چشم‌هایمان کنیم؟ حال یک دانشمند و عکاس معروف پس از بررسی این مسئله بالاخره جوابی برای این سوالات یافته است.

بر اساس گفته‌های دکتر راجر کلارک، چشم انسان رزولوشنی معادل ۵۷۶ مگاپیکسل دارد که دوربین‌ ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۷ یا حتی دوربین ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا ۸۰۸ فاصله قابل توجهی با آن دارد. حال سوال اساسی اینجاست آیا این مسئله بدین معنی است که چشم انسان نسبت به دوربین‌ها برتری دارد؟

رزولوشن ۵۷۶ مگاپیکسلی بدین معنی است که تصویر مشاهده شده با این رزولوشن بقدری وضوح و کیفیت بالایی خواهد داشت که نمی توان پیکسل‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. البته برای گرفتن تصویری با این حجم نیاز است که این مقدار پیکسل را در زمینه دید خود ثبت کنید.

دکتر کلارک مدعی شده که از آنجایی چشم انسان توانایی دید تنها یک نقطه را دارد، مجبور است که در محیط بچرخد تا آن را ثبت کند. بنابراین یک نگاه لحظه‌ای به محیط رزولوشن تصویر دریافت شده ار به ۵ الی ۱۵ مگا پیکسل می‌رساند.

چشم انسان ضعف‌های زیادی دارد که وجود آنها در یک دوربین به هیچ وجه قابل قبول نیست. تنها برتری انسان نسبت به دوربین آنها رزولوشن بسیار بالای آن در ثبت تصویر یک نقطه‌ی به خصوص است. بدین ترتیب مردمک نیاز دارد که در کل تصویر روبروی بچرخد تا بتواند اطلاعات لازم برای تکمیل تصویر را ثبت کند. این مسئله بدین علت است تا نقص سیستم بینایی را حل نماید.

با این وجود اینکه چشم انسان چندمگاپیکسلی است سوال اشتباهی است، چرا که نمی‌توان مقایسه درستی میان این دو به عمل آورد. چرا که چشم بیشتر از آنکه تصویری را ثبت کند، همانند یک کاراگاه در تصویر می‌گردد و سرنخ های زیادی از محیط پیرامون خود تهیه می‌کند تا تصویر کلی توسط پردازنده‌های مغز ثبت شده و جلوی دیدگان فرد قرار بگیرد.

رزولوشن چشم انسان

از آن جایی که چشم انسان نمی‌تواند همه پیکسل‌ها را ببیند، پس مقایسه آن با یک صفحه دیجیتالی کار سختی خواهد بود، اما افراد کنجکاوی هستند که دوست دارند به این قضیه پی ببرند و این دو را با یکدیگر مقایسه کنند تا ببینند که چشم انسان قادر به دیدن چند عدد پیکسل می باشد. بعضی از افراد باهوش در این زمینه از فرمول های پیچیده ریاضی استفاده کردند و به عدد 576 مگاپیکسل رسیدند. 576 مگاپیکسل یعنی 576000000 پیکسل جداگانه.

شرکت فرتاک گلوبال ویژن با سابقه درخشان خود در تامین، واردات، مشاوره ، فروش و نصب دوربین های مداربسته و سیستم حفاظتی و دارای مجوز رسمی از سوی اتحادیه صنف دوربین های مداربسته تهران است که شما می‌توانید جهت خرید دوربین مداربسته مشاوره و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان حرفه‌ای ما دریافت کنید و  با آگاهی کامل خرید انجام دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | سرگرمی و تفریح