اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007245479617064

نحوه ثبت سند مساعده و وام

کد: 140007245479617064

https://bit.ly/3ptU99z

، (اخبار رسمی): یکی از اتفاقات رایجی که ممکن است در سازمان ها رخ دهد، این است که کارکنان و کارمندان از شرکت مبلغی را به عنوان مساعده و وام درخواست میکنند. به همین جهت باید چنین مواردی را در اسناد حقوق و دستمزد ثبت کرد.

نحوه ثبت سند مساعده و وام
ثبت سند مساعده و وام

یکی از اتفاقات رایجی که ممکن است در سازمان ها رخ دهد، این است که کارکنان و کارمندان از شرکت مبلغی را به عنوان مساعده و وام درخواست میکنند. به همین جهت باید چنین مواردی را در اسناد حقوق و دستمزد ثبت کرد. اما قبل از نحوه ثبت مساعده و وام در اسناد حسابداری حقوق و دستمزد آموزش دهیم. اجازه بدهید کمی در مورد مساعده و تفاوت آن با وام توضیح دهیم و سپس یه این مطلب برسیم.

مساعده چیست؟

مساعده به مبلغی گفته می شود که کارمندان زودتر از موعد پرداخت حقوق آن را درخواست می کنند و شرکت آن مبلغ را پرداخت می کند. و در انتهای ماه، هنگام محاسبه حقوق، مبلغی که به عنوان مساعده دریافت شده است از حقوق کسر و باقیمانده آن پرداخت می گردد.

معمولا شرکت ها بین 30 تا 50 درصد از حقوق را به عنوان مساعده پرداخت میکنند که اگر بنا به دلایلی کارمندان شرکت را به هر دلیلی ترک کردند، ضرری به شرکت وارد نشود و مشکلاتی برای آن پیش نیاید.

مبلغ مساعده چطور تعیین می شود؟

مبلغ مساعده معمولا بصورت توافقی تعیین می شود و همان طور که در بالا گفته شد بین 30 تا 50 درصد برای پیشگیری از یکسری مسائل و مشکلات پرداخت می شود. البته این مسئله برای شرکت های خصوصی هیچ قانونی ندارد و مدیر شرکت تصمیم گیرنده می باشد.

مساعده چه تفاوتی با وام دارد؟

همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، مساعده مبلغ دریافتی ای است که در آخر ماه هنگام محاسبه حقوق و دستمزد کم می شود. اما وام مبلغی است که فرد از شرکت دریافت میکند و بصورت اقساطی از حقوق وی کسر می شود تا حساب صفر شود.

تا به اینجا سعی کردیم شما را با مفهوم مساعده و تفاوت آن با وام آشنا کنیم. حال نوبت به آن میرسد که در مورد نحوه ثبت آن در اسناد حقوق و دستمزد صحبت کنیم.

نحوه ثبت مساعده و وام در نرم افزار حسابداری کلیک

1. ثبت سند حسابداری برای مساعده و وام

برای ثبت مساعده و وام در نرم افزار حسابداری کلیک، دو بخش را باید تکمیل کنید. در بخش اول باید برای هرکدام یک سند حسابداری مجزا تعریف نمایید. برای این کار باید به زیرسیستم حسابداری مراجعه کنید.

2. نحوه ثبت مساعده و وام در بخش حقوق و دستمزد

پس از آنکه اسناد حسابداری مربوطه ایجاد شد، برای ثبت آن ها در بخش حقوق و دستمزد، باید در زیرسیستم حقوق و دستمزد، بخش عملیات، شاخه ثبت حقوق و دستمزد و مشاهدات، وارد سند حقوق و دستمزد شوید.

در این سند که قبلا هم در بخش راهنما و خودآموز با عنوان “ثبت حقوق و دستمزد” تمام موارد و جزئیات بیان شده است. به همین دلیل در این بخش فقط به ثبت مساعده و وام می پردازیم.

زمانی که فردی مبلغی را به عنوان مساعد دریافت میکند، مبلغ مورد نظر در بخش “مساعده” یادداشت می شود. علاوه بر آن اگر وام هم دریافت کرده باشد، مبلغ دریافتی وام (نه مبلغ اقساطی وام) در قسمت مربوط به “وام” نوشته می شود.

متن کامل مقاله را می توانید در سایت حسابداری تحت وب کلیک مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه