اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011045656718060

گفت‌وگو با حسن اعرابی مدیر عامل شرکت کیا گیتی

دقت، سرعت و کارایی بالا با دستگاه‌های هوشمند کیا گیتی

کد: 140011045656718060

https://bit.ly/3FU51lx

، تهران , (اخبار رسمی): ابزارهای هوشمند کیا گیتی،‌ با دقت و سرعتی بیشتر از نیروی انسانی کار می‌کنند. این نکته ای است که مهندس اعرابی، مدیر عامل شرکت کیا گیتی در گفت و گویی که در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات و تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره ای با او داشتیم مطرح کرد.

دقت، سرعت و کارایی بالا با دستگاه‌های هوشمند کیا گیتی
دقت، سرعت و کارایی بالا با دستگاه‌های هوشمند کیا گیتی

این نمایشگاه در 12 تا 15 دی ماه 1400 برگزار گردید. گفت­و­گو با مهندس حسن اعرابی را در ادامه می‌خوانید:‌

آقای اعرابی به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری هر دو مجموعه کیا گیتی و نیز راک تهران توضیح مختصری دهید.

شرکت کیا گیتی  صنعت یک شرکت دانش بنیان است که سال ۱۳۹۸ در ذیل مجموعه شرکت راک‌ تهران تاسیس شد. شرکت راک تهران فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۸۰ شروع کرد و اکنون دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد. این شرکت با فعالیت در تولید قفسه‌های انبار برای مجموعه‌های مورد نیاز، به مرور تجهیزات خودش را گسترش داد و به تجهیزات فروشگاهی ورود کرد و به تدریج محصولات خود را به روز و مدرن کرده و از نمونه‌های خارجی استفاده کرد تا اینکه در تولید قفسه و تجهیزات فروشگاهی، به عنوان برترین و شماره یک در ایران مطرح شد.

با توجه به تحولات گسترده ای که در حوزه لجستیک و انبارداری هوشمند در دنیا صورت گرفته است. و نیاز بازار های داخلی در بهره مندی از محصولات و تکنولوژی های روز دنیا ، مجموعه ما نیز با اتکا به دانش و مهارت فنی پرسنل خود، تصمیم گرفت تا خود به تولید محصولات مورد نیاز بپردازد. بنابراین مجموعه محصولاتی که در حال حاضر می‌بینید، آن‌ها را از صفر تا ۱۰۰ توسط پرسنل خود، برنامه ریزی، طراحی و سپس تولید کرده ایم.

پس دلیل راه اندازی شرکت کیا گیتی برای پر کردن خلا تکنولوژی و محصولات نوین در بازار داخلی بوده است؟

دقیقا، هدف از تاسیس این شرکت سرمایه گذاری در حوزه قفسه های متحرک و هوشمند و ورود تکنولوژی جدید به اتوماسیون انبار و پرکردن فاصله تکنولوژی جهانی این حوزه  و مهمتر از آن براوردن نیاز و رضایت مشتریان داخلی تاسیس گردید. برنامه این شرکت ارائه راه حل های نوینی برای چرخه لجستیک از برنامه ریزی و طراحی تا خلق محصولات و تجهیزات در حوزه انبار داری و ذخیره سازی مواد و کالا ، توزیع ، بارگذاری و جور چینی و ادغام ، انتقال ، ... و نرم افزار های مربوطه میباشد. در واقع ماموریت اصلی  ما کوتاه کردن و سرعت دادن به زنجیره تامین در حوزه لجستیک میباشد.

محصولات انبارداری هوشمند و مکانیزه چند سالی میباشد که در دنیا توسط شرکت های بزرگ و شناخته شده لجستیک عرضه میشود و اهمیت راهبردی و حیاتی برای شرکت ها و مشتریان بزرگ دارد لذا با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اقلام این محصولات مشمول تحریم نیز میباشد و محصولات این حوزه دارای ارزش افزوده و پیچیدگی بالا و چندین فناوری کلیدی بطور عمده در مکانیک ، الکترونیک و نرم افزار میباشد موفقیت در این حوزه علیرغم همه کمبودها و مشکلاتی که وجود داشته است یک دستاورد کلان  و ملی میباشد که توسط این شرکت بدست امده است.

لطفا محصولات خود را معرفی و توضیح اجمالی دهید.

محصولات ما در چند دسته طبقه بندی می‌شوند. سیستم‌های قفسه بندی انبار، ‌سازه‌های فلزی،‌ همچنین تجهیزات فروشگاهی همچون انواع کانترها، لوازم جانبی، پیش‌خوان‌ها و... که سازه ای و غیر هوشمند هستند و دسته آخر که جزء تکنولوژی جدید و روز دنیا محسوب می‌شوند، شامل سیستم‌های هوشمند و مکانیزه هستند که در ایران برای اولین بار تولید شده است.

سیستم‌های هوشمند و مکانیزه چه کاربردهای ویژه ای ایجاد می‌کنند؟‌

به طور کلی محصولات هوشمند ما شامل سورتر، قفسه بندی خود جریان، موبایل راک، شاتل درایوین، بایگانی هوشمند، ای ‌فریم، تکنولوژی پیک‌ تو لایت در صنعت خرده برداری و نرم افزارهای مربوطه هستند.

دستگاه سورتر یا تفکیک کننده مرسولات برای اولین بار توسط شرکت کیا گیتی صنعت به پنج مرکز تجزیه مکانیزه و هوشمند شرکت  ملی پست کشور عرضه شد. فناوری ارزشمند پردازش هوشمند مرسولات پستی افتخاری ملی است که برای این صنعت در جهان توسط ما بدست آمد. این دستگاه موجب شناسایی و تفکیک مرسولات بدون استفاده از نیروی انسانی شده و در نهایت سرعت و دقت کار تحویل افراد می‌گردد. نمونه این دستگاه در مجموعه های بزرگی همچون آمازون و مراکز پستی بزرگ دنیا استفاده می‌شود.

قفسه‌بندی خود جریان، که تا کنون به سه شرکت فروخته شده است. با استفاده از آن می‌توان از فضای انبار استفاده حداکثری کرد و با اجرای خودکار سیستم گذاشت و برداشت کالاها موجب کاهش میزان تردد لیفتراک‌ها و ریچتراک‌ها شد. در نهایت منجر به افزایش سرعت عملیات بارگذاری، باربرداری و کاهش خطای عملیاتی می‌شود.

قفسه بندی موبایل راک، با مکانیزم حرکتی خاص خود علاوه بر حذف راهروهای فرعی بین قفسه‌ها و باقی ماندن یک یا چند راهرو، بیشترین ظرفیت ممکن را در استفاده از قفسه فراهم می‌کند.

قفسه شاتل درایوین،‌ با تکنولوژی انحصاری خود ضمن حذف اپراتور و ماشین جهت جابه‌جایی بارها در داخل راهروها، امکان افزایش سطح مکانیزاسیون انبار را مهیا می‌سازد و به طور کلی موجب افزایش دقت، سرعت عملیات و مدیریت موجودی تنها با لینک شدن به یک نرم افزار‌ می‌شود.

دستگاه بایگانی هوشمند، در حوزه نگه داری اسناد و مدارک است که اقلام آرشیوی در آن به صورت مکانیزه و از طریق دستورهای صادره از نرم افزار انجام می‌پذیرد و تاثیر بسزایی در افزایش امنیت سیستم دارد و سطح بالایی از امنیت و کنترل اسناد و مدارک را به ارمغان می اورد.

ای‌فریم(A-Frame)، سیستمی مناسب برای جمع‌آوری سفارش‌هایی در حجم و تعداد بالاست، اقلام نسبتا ریز و کوچک در صنایعی همچون آرایشی، دارویی، الکترونیکی و ... که به طور مثال در بحث خرده برداری‌ در  شرکت‌های پخش  دارویی،‌ آرایشی‌ و بهداشتی که سفارش‌های متعددی به آن‌ها می‌رسد و جمع آوری دستی آن‌ها سخت است از این سیستم استفاده می‌کنند که سرعت گردش کار به مراتب بالاتر می‌رود.

تکنولوژی پیک‌تولایت، با استفاده از این تکنولوژی اپراتورها می‌تواند مکان و تعداد دقیق کالاهای مورد نیاز را از طریق نشانگرهای نوری نصب شده روی  قفسه‌ های کالاها ، بدون نیاز به آشنایی با کالای مد نظر، تشخیص داده و سفارش‌های مورد نظر را بدون هیچ خطایی با سرعت بالا جمع آوری کنند.

در این نمایشگاه تمرکز شما به معرفی و عرضه کدام یک از محصولات شرکت بود؟

به طور عمده محصولات هوشمند و مکانیزه خود را در نمایشگاه عرضه کردیم. همچون سورتر، موبایل راک، پیک تولایت، ای‌فریم.

مشتریان محصولات جدید شما از چه گروه هایی هستند؟

نیازهای لجستیکی در زمینه انبارداری هوشمند و مکانیزه ، جورچینی و خرده برداری و ... همچنین تغییر شکل رفتار خریداران که به سمت فروشگاه های اینترنتی و به تبع آن احداث مراکز بزرگ پخش منتهی میشود شرکت های پخش علی الخصوص پخش دارویی ، آرایشی بهداشتی ، فروشگاه بزرگ اینترنتی مثل دیجی کالا و افق کوروش ، شرکت های عرضه کننده لوازم خانگی ، مراکز پخش مرسولات پستی مثل شرکت پست ، تیپاکس و ماهکس و انبار های بزرگ و پرگردش صنایع خودرویی ، غذایی ، پتروشیمی و ... از مشتریان اصلی محصولات نوین ما هستند که میتواند این شرکت ها را از راه حل های نوین و تکنولوژی روز دنیا بهره مند کند.

آیا صادرات به کشورهای حوزه خاورمیانه نیز دارید؟

 در حوزه تجهیزات انبار و قفسه، بله. اما در حوزه ابزار هوشمند به علت تازگی و زمان اندک، خیر! صادرات به کشورهای قطر، عمان، عراق، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، عربستان، سوریه و... هم داشته ایم و حتی مشتریان ایرانی ساکن در اروپا مانند اتریش داشتیم که محصولات ما را سفارش دادند. در نهایت باید گفت که با توجه به اینکه حتی سفارشاتی از کشور کویت و آذربایجان داشته ایم؛ اما به علت تازگی شروع و‌ تامین مشتری‌های داخل کشور هنوز به توان تولید بالا برای صادرات نرسیده ایم.

هدف شما از حضور در نمایشگاه چه بود؟

مهم ترین هدف ما عرضه و نمایش محصولات هوشمند و مکانیزه خود بود تا شرکت‌های جدید و محصولات جدید ما را بشناسند.

چشم انداز و برنامه آینده شما چیست؟

 برای‌ تجهیزات نوین انبارداری سیستم‌های هوشمند، فعلا درصدد فروش و پاسخگویی به بازار داخل هستیم. در آینده ای نزدیک وارد حوزه صادرات برای تجهیزات راک تهران خواهیم شد و با توجه به مکانیزه تر شدن محصولات و جدید بودن این صنعت در خاورمیانه، قطعا استقبال گسترده ای خواهد شد.

آیا در ایران رقیب هم دارید؟

در ایران و خاورمیانه رقیب نداریم در حال حاضر رقیب ما شرکت‌های اروپایی و چینی هستند.

راه ارتباطی با مجموعه شما به چه صورت است؟

از طریق وب سایت و شبکه‌های مجازی مشتریان می‌توانند با ما در ارتباط باشند.

آدرس کارخانه: رباط کریم، ‌شهرک صنعتی نصیرآباد ، ‌خیابان دکتر حسابی 4 ، پلاک 4

شماره تماس: ۰۲۱۵۶۳۹۲۳۱۲

آدرس دفتر مرکزی: تهران ، خیابان فلسطین ، نبش خیابان دمشق ، کوچه نادر ، پلاک 385 ط 5 

تلفن : 02143043300     فکس: 02143043313

نشانی سایت راک تهران: https://rocktehran.com

نشانی سایت کیا گیتی: http://kiasanat.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]