اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102075941518060

شهامت مواجهه با چالش‌ها و مهارت حل آن‌ها

کد: 140102075941518060

https://bit.ly/3OFqRPu

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت کیا گیتی صنعت با فعالیت‌های گسترده ای که در هفت حوزه تخصصی انجام می‌دهد، به صنایع مختلف کشور امکان می‌دهد تا از تکنولوژی‌های روز دنیا در راستای بهبود عملکرد کیفی خود بهره مند شوند

شهامت مواجهه با چالش‌ها و مهارت حل آن‌ها
شهامت مواجهه با چالش‌ها و مهارت حل آن‌ها
شهامت مواجهه با چالش‌ها و مهارت حل آن‌ها
شهامت مواجهه با چالش‌ها و مهارت حل آن‌ها

پرسش این بود که «بعد از گذشت 100 سال از شروع اتوماسیون صنعتی در حوزه لجستیک و پیشرفت هر روزه آن در سراسر دنیا، چرا کشور ما از چنین موهبتی بی بهره است و این فناوری هنوز در ایران جایی ندارد؟»‌

مهندس علیرضا تهرانی *

این روزها، یکی از نیازهای شرکت‌های خلاق دانش بنیان که بر بستر تکنولوژی‌های نوین خلق ارزش کرده و خدمات نوظهوری به شرکت‌های مختلف ارائه می‌کنند، دسترسی به ابزارهای مناسب ارتباطی است تا بتوانند با جامعه مخاطبان خود در تعامل مستمر باشند.

این شرکت‌ها از طریق مبادی ارتباطی مورد نظر و رسانه‌های گروهی تخصصی، دستاوردهای خود را در زمینه خلق ارزش‌های متعالی با طیف مخاطبان به اشتراک می‌گذارند و ضمن اطلاع رسانی از ماهیت و موجودیت چنین خدماتی، واکنش‌ها و بازتاب‌های ایجاد شده را نیز دریافت می‌کنند.

این مساله در مورد مجموعه «کیا گیتی صنعت» شاید بیش از هر شرکت دیگری ضروری به نظر برسد. چرا که این مجموعه صنعتی از یک سو تلاش می‌کند با استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری‌های نوین جهان، بهترین راه حل‌های نوآورانه ممکن را در اختیار صنایع داخلی کشور قرار دهد و از سوی دیگر سعی می‌کند با بومی سازی این فناوری‌ها، گام‌های موثری در زمینه ساخت و بهره برداری از ماشین‌‌آلات جدید بپردازد.

کیا گیتی صنعت، اهداف و چالش طلبی‌ها

شرکت کیا گیتی صنعت با فعالیت‌های گسترده ای که در هفت حوزه تخصصی انجام می‌دهد، به صنایع مختلف کشور امکان می‌دهد تا از تکنولوژی‌های روز دنیا در راستای بهبود عملکرد کیفی خود بهره مند شوند و اگر احیانا بخشی از این تکنولوژی‌ها را در اختیار دارند، بتوانند با آمیختن داشته‌های خود با دستاوردهای کیاگیتی صنعت از کیفیت بالاتری در زمینه بهره وری و عملکرد، بهره‌مند شوند.

کیا گیتی صنعت، کمک موثر به صنایع مختلف را به عنوان هدف و ماموریت اصلی خود تعریف کرده است. به این ترتیب ما در این مجموعه، آمادگی داریم تا ضمن همکاری با صنایع مختلف بومی کشور، در صورت وجود مشکلات زیرساختی در فرایندها و روندهای فعالیت آنها، نسبت به برطرف کردن این مشکلات و عرضه راه حل‌های کارآمد اقدام کنیم.

یکی از خاصیت‌ها و خصوصیت‌های تیم مدیریتی و اجرایی کیا گیتی صنعت، استقبال از چالش‌ها و حل مسائلی است که صنایع مختلف کشور سالهاست با آن‌ها دست به گریبان هستند.

برای ما، این طبیعت چالش طلبی به اندازه ای مهم است که حتی زمانی که فرایندهای روتین مجموعه به یک تعادل نسبی می‌رسند، تلاش می‌کنیم چالشی را پیدا کرده و یا با طرح سوالات مختلف آن را ایجاد کنیم.

این آمادگی مواجهه با مسائل باعث شده است تیم کیاگیتی صنعت در اغلب مواقع بتواند با قدرت و اقتدار کافی؛ ضمن همکاری با مجموعه‌های بزرگ و توانمند، کارها را به نحو احسن پیش ببرد.

با توجه به مجموعه مطالب فوق، شاید بتوان سیاست و عملکرد ما در کیا گیتی صنعت را در این جمله خلاصه کرد: «اصل مهم شروع کردن است. ما شروع کردیم و پیشنهاد می‌کنیم، شما هم همین الان شروع کنید!»

داستان ما چه بود؟‌

داستان کیا گیتی صنعت با یک چالش آغاز شد و به طور پیوسته بر بستر چالش‌های جدید ادامه یافت. قبل از داستان کیا گیتی بهتر است کمی از خودم بگویم.

من علیرضا سلیمی تهرانی هستم، رییس هیات مدیره و بنیانگذار شرکت دانش بنیان کیاگیتی صنعت که در حوزه مکانیزاسیون انبارها کار می‌کنیم.

کار ما در حقیقت متکی به فرایند تاثیرگذاری بر عملکرد و بهره وری صنایع و شرکت‌های مختلف به واسطه تکنولوژی ، برای دستیابی به اهداف مشخص شده و برنامه ریزی شده است.

شاید کلیدی ترین واقعیتی که ما با آن مواجه هستیم و از جمله چالش‌هایی است که باید مدام در حل آن کوشا باشیم این است که «بیشتر مدیران شرکت‌های بزرگ، امر ظاهری را با امر واقعی اشتباه می‌گیرند. به عبارت دیگر رایج ترین اشتباه مدیران در ایران، «تلاش برای بهینه‌سازی چیزی است که اصولا فلسفه وجودی اش منقضی شده و نباید وجود داشته باشد.»

بدیهی است که چنین نگرشی در مدیران و افراد پیرامونی منجر به شکل گیری موجی از مقاومت و انکار درباره کارکرد فناوری‌های نوین پیشنهادی شد. برای مثال درباره ماشین آلات سورتینگ، در وهله اول گفته شد که ابزارهای سورتر کارایی ندارند. بعد که ماشین آلات به خوبی کار کردند، اظهار شد که کسی این ماشین آلات را نخواهد خرید.

وقتی که همزمان پنج دستگاه از ماشین‌های فوق را فروختیم، اظهار نظر کردند که این فروش شانسی بوده و تکرار نمی‌شود.

اما به مرور زمان تحولاتی که رخ داد منجر به این شد که حالا همان آدم‌های مخالف و منکر، با دیده تحسین به من و تیم خلاق و پرتوان ما نگاه می‌کنند و افرادی هم هستند که به قدری به کار ما باور دارند که حتی پیشنهاد سرمایه گذاری به من می‌دهند. این درحالی است که شاید کل سرمایه آن‌ها به اندازه قیمت یکی از دستگاه‌های ما هم نباشد.

داستانی که با یک پرسش شروع شد

داستان من، تیم کیا گیتی و روند شکل گیری اولیه ایده‌ها و برنامه‌ها، با یک پرسش شروع شد.

پرسش این بود که «بعد از گذشت 100 سال از شروع اتوماسیون صنعتی در حوزه لجستیک و پیشرفت هر روزه آن در سراسر دنیا، چرا کشور ما از چنین موهبتی بی بهره است و این فناوری هنوز در ایران جایی ندارد؟»‌

برای رسیدن به پاسخ درستی برای این سوال، یک سری پژوهش‌های میدانی ضروری بود. تحقیقاتی که در نهایت منجر به چند پاسخ اساسی شد که برخی از عمده ترین آن‌ها به این شرح بود:‌

  • از آنجایی که این فناوری، از جمله تکنولوژی‌های طراز اول و خاص است، عمدتا در اختیار تعداد معدودی از شرکت‌های بزرگ دنیاست. به دلیل نبود نرم‌افزارهای بومی واسط و استاندارد در حوزه مدیریت منابع و برنامه ریزی ERP امکان ایجاد ارتباط با دستگاه از این طریق وجود ندارد و نصب و استفاده از آن با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. قیمت‌های بالای این تکنولوژی و اجرای پروژه‌های مرتبط به خاطر نیاز به خدمات پس از فروش فوری و لحظه ای و شرایط سیاسی و اقتصادی ایران از جمله تحریم‌های پیاپی، ریسک خرید و راه اندازی این نوع از پروژه‌ها را هم برای خریدار و هم برای فروشنده به شدت بالا برده است. تا جایی که امکان اجرای چنین پروژه‌هایی در ایران عملا غیر ممکن به نظر می‌رسید.

با همه این اوصاف از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۳بررسی ابعاد مختلف این موضوع به صورت نه چندان جدی، با سه رویکرد مختلف شروع شد که عبارت بودند از:

  1. انتخاب ماشین آلات مورد نیاز در این صنعت. بررسی نرم افزارهای اصلی و واسط. یافتن راه حل بومی سازی هر دو مورد بالا .

موفقیت و حصول نتیجه

نتیجه این تحقیقات و بررسی‌ها در سال ۱۳۹۴ به بار نشست و توان اجرایی عملیاتی مرتبط با حوزه سورتینگ در شرکت کیاگیتی صنعت از قوه به فعل تبدیل شد. آن هم با ایرانیزه کردن این تکنولوژی که می‌توانست موانع و محدودیت‌هایی را که در بالا ذکر شد، از پیش رو بردارد. حاصل این موفقیت شروع سرویس دهی به شرکت‌هایی بود که به این ترتیب انجام شد:

  • اولین واحد مرکز تجزیه و مبادلات در ایران در سال ۱۳۹۵ به صورت کاملا ایرانیزه با ظرفیت ۳۰۰۰ تجزیه در ساعت در محل شرکت ماهکس ایجاد شد. اولین ارتباط API با شرکت دیجی کالا به واسطه این دستگاه در کمتر از ۳ ماه انجام شد.

این موفقیت‌ها که در عمل و اجرا، قدرت کیا گیتی را در این صنعت تثبیت می‌کرد، لزوم نگاه به افق‌های دورتر و پروژه‌های بزرگتر را ایجاب کرد.

به این ترتیب شرکت ملی پست ایران، بزرگترین مرکز تجزیه، حمل و ارسال کالا به عنوان یکی از اهداف این موضوع برای ما مشخص شد و پی گیری اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت. متاسفانه به دلایلی که به برخی از آن‌ها اشاره شد، تقریبا ۱۰ سال از ابتدای معرفی این تکنولوژی تا متقاعد شدن تیم اعضای هیات مدیره این شرکت به طول انجامید و در نهایت در سال ۱۴۰۰ با عقد قراردادی ۶ مرکز اصلی از این شرکت بزرگ با ظرفیت ۲۰ هزار تجزیه در ساعت، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افتتاح و به بهره برداری رسید.

اهمیت افتادن سیب

تقریبا همه آدم‌ها وقتی به موضوع جاذبه زمین فکر می‌کنند به یاد ماجرای افتادن سیب و نیوتن می‌افتند. جاذبه تقریبا در تمامی صنایع حضور دارد. هرجایی که حرکت و انرژی حضور دارد، جاذبه نیز در محاسبات حاضر است. در صنعتی که ما در آن فعالیت می‌کنیم نیز دقیقا به همین شکل است.

نکته جالبی که باید اشاره کنم این است که در این صنعت نیروی جاذبه گاهی اوقات به گردش بهتر امور و کارکرد دستگاه‌ها کمک می‌کند و گاهی هم مشکلاتی ایجاد می‌کند. درواقع باید گفت که شناخت صحیح و استفاده درست از رفتار نیروی جاذبه حتی می‌تواند در این صنعت به بهره وری بهتری منجر شود. نمونه بارز آن ساخت دستگاهی است که تقریبا 100 سال از اختراع آن می‌گذرد که با استفاده دقیق و هوشمندانه از رفتار جاذبه زمین کار می‌کند. این دستگاه از اغلب صنایع استفاده می‌شود و با تنوعی که در ابعاد و اندازه‌های ساخت آن وجود دارد در انبارهای مختلف به کار گرفته می‌شود.

ما چه محصولاتی داریم؟‌

در حال حاضر کیا گیتی صنعت در 5 دسته به عرضه تکنولوژی‌ها، ماشین آلات و راه حل‌های موثر و پیشرو خود به شرکت‌ها و صنایع مختلف اقدام می‌کند که عبارتند از:

۱ – مکانیزم تجزیه (سورتر‌ها) sorting

۲ – مکانیزم‌های استوریج storage انبار‌های بایگانی هوشمندsaw – smart archive warehouse

۳ – مکانیزم‌های جورچینی pick up – pick in

۴ – خطوط انتقال یا کانوینیگ conveining

۵ – سیستم‌های نرم‌افزاری ارتباط میانی و یا محصول مرتبط

لطفا برای اطلاع از ظرفیت‌های کیاگیتی صنعت، پروژه‌ها و جزئیات محصولات تولیدی این شرکت از این سایت بازدید کنید:

http://kiasanat.com/

*- رئیس هیات مدیره، مدیر R&D و از بنیانگذاران کیا گیتی صنعت

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید