اطلاعات تماس
  • 090302*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012225766315817

هرس و قوانین آن

کد: 140012225766315817

https://bit.ly/3w3UoLK

، (اخبار رسمی): هرس درختان از بزرگترین مسائل در کشاورزی است. در این مقاله میزانی به آن میپردازیم

هرس و قوانین آن
هرس و قوانین آن

هرس درختان را در چه زمان‌هایی انجام دهیم؟

درختانی که در بهار به ‌تازگی جوانه زده‌اند ممکن است در اثر هرس زودرس ضعیف شوند. هرس درختان جوان در اواخر تابستان مانع ضعیف شدن آن‌ها می‌شود.

هرس درخت به‌منظور تغییر ساختار و شکل آن‌ها بهتر است به اواخر پاییز و پس از ریختن برگ‌های درخت موکول شود. زیرا در این حالت تنه و شاخه‌های درخت به‌خوبی دیده می‌شوند.

هرس کردن درختان و بوته‌هایی که در بهار گل می‌دهند را بلافاصله پس از خشک شدن و ریختن گل‌های آن‌ها انجام دهید.

هرس کردن درخت ها و بوته‌هایی که در تابستان شکوفه و میوه می‌دهند را در زمستان و اوایل بهار پیش از جوانه زدن آن‌ها انجام دهید.

هرس درخت ها به‌منظور پاک‌سازی آن‌ها باید زمانی انجام شود که شاخه‌ها به پایین‌ترین حد خود خم شده باشند.

آموزش هرس درختان و بوته‌ها در بهار

بهترین زمان برای هرس بسیاری از گیاهان به‌خصوص درختان و بوته‌های برگ‌ریز، اواخر زمستان یا اوایل بهار است. یعنی درست پیش از زمانی که آن‌ها از خواب زمستانی بیدار می‌شوند و شروع به جوانه زدن می‌کنند. در این زمان سوز و سرمای هوا رو به کاهش گذاشته و کمتر احتمال دارد که گیاهان در نقاط بریده‌شده دچار سرمازدگی شوند. درختان برگ‌ریز در این زمان برگی ندارند و شما به‌خوبی می‌توانید شاخه‌های شکسته و کج را ببینید و تصمیم بگیرید که رشد آینده شاخه‌ها در چه جهتی باشد.

هرس درختان و بوته‌ها در تابستان

دومین زمان مناسب برای هرس درختان انتهای تابستان است. برخی از باغبان‌ها درختان را به‌منظور کاهش حجم آن‌ها در تابستان هرس می‌کنند. زیرا وقتی هنوز شاخ و برگ درختان پرپشت است ساده‌تر می‌توان تعیین کرد که چه میزان هرس کردن لازم است. همچنین در این موقع از سال رشد گیاهان کند است و هرس باعث تحریک گیاه به رشد بیش‌تر نمی‌شود. بنابراین درختان برای مدت طولانی‌تری شکل دلخواه ما را حفظ می‌کنند.

هرس درختان همیشه‌سبز

باوجود آنکه درختان و بوته‌های همیشه‌سبز برگ‌ریزی ندارند در طول ماه‌های زمستان به حالت نیمه‌خواب درمی‌آیند. درختان همیشه‌سبز از پهن برگان نظیر کاملیا و شمشاد گرفته تا گیاهان با برگ سوزنی مثل کاج و سرو را شامل می‌شوند. پهن برگان همیشه‌سبز را می‌توان در انتهای زمستان و یا در طول تابستان هرس کرد. برای پهن برگان همیشه سبزی که گل می‌دهند باید دقت بیش‌تری به خرج داد و بهتر است پس از جوانه زدن هرس شوند.

درختان برگ سوزنی را بهتر است در سه سال ابتدایی پس از کاشت آن‌ها هرس نمود و سپس آن‌ها را به حال خود رها کرد. هرس درخت های برگ سوزنی اگر بیش‌ازحد انجام شود برای آن‌ها زیان‌آور است.

هرس درخت سه نوع دارد:

1. تزئینی - به تاج شکل خاصی داده می شود ؛

2. بهداشتی - شاخه های بیمار و خشک برداشته می شوند.

3. جوان سازی - درخت برای تشکیل شاخه ها و شاخه های جدید آماده شده است.

هر یک از این نوع هرس درختان میوه با هرس انجام می شود.

هرس صحیح درختان میوه جوان

هدف از هرس شکل دادن به تاج به گونه ای است که روشنایی آن افزایش یافته و در نتیجه ، عملکرد افزایش یابد. هنگام هرس درختان میوه جوان ، شاخه های تنه مرکزی و اسکلت کوتاه شده و تاج صحیح را ایجاد می کنند. شاخه های شکسته ، بیمار و جوندگان آسیب دیده باید بدون هیچ مشکلی برداشته شوند.

https://pikobuy.com/product-category/industrial-tools/chainsaw/mini-saw/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090302*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون