اطلاعات تماس
  • 041328*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012255772118281

گریس نسوز و اهمیت آن در خودرو

کد: 140012255772118281

https://bit.ly/34ZN8pi

، (اخبار رسمی): گریس خودرو نیز در موارد زیر مفید است: جلوگیری از آب و محافظت در برابر زنگ زدگی و خوردگی حفظ موتور تمیز، عاری از گرد و غبار و کثیفی

گریس نسوز
گریس نسوز
گریس نسوز
گریس نسوز
گریس نسوز
گریس نسوز

گریس از ترکیب مواد پرکننده یا همان فیلرها و صابون و در برخی مواند مخلوط چند صابون در داخل روغن تشکیل می شود. همچنین از سایر موادی که خاصیت آن را افزایش می دهد نیز استفاده می شود.

گریس

گریس یک کلمه لاتین کراسوس و به معنای چربی است. این ماده از فراورده های نفتی تشکیل می شود و ساختاری ژله ای مانند دارد. این روغن حالت جامد یا نیمه جامد دارد که به عنوان روان کننده نقش مهمی در صنعت ایفا می کند، به طوری که می توان به صراحت گفت که این روغن ها  از پرمصرف ترین مواد مصرفی در دنیا محسوب می شوند و جزء معروف ترین روانکارها هستند.

گریس از ترکیب مواد پرکننده یا همان فیلرها و صابون و در برخی مواند مخلوط چند صابون در داخل روغن تشکیل می شود. همچنین از سایر موادی که خاصیت آن را افزایش می دهد نیز استفاده می شود.

روغن های معدنی (فرآورده های نفتی) و یا سنتتیک که حدود هشتاد درصد ماده تشکیل دهنده گریس می باشند نقش اساسی در قوام گریس ها را دارند.

ماده دومی که درتشکیل گریس نقش اساسی دارد، صابون است که این ماده نیز انواع مختلفی دارد. برای ساختن گریس، صابون را در داخل روغن با استفاده از حرارت ترکیب می کنند تا صابون در روغن، کریستالیزه شود و تولید الیاف می کند و یک ترکیب صورت ژله ای به دست می آید.

انواع گریس

گریس ها با توجه به پایه صابونی که در آن ها استفاده می گردند نام گذاری می شوند و انواع مختلفی دارند.

هر کدام از آنها کاربرد خاص و مشخصی دارند و در قسمت های مشخصی  مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین آیتم هاای که باید در انتخاب نع گریس به آنها اشاره کرد :

رنگ گریس

نقطه قطره‌ایی شدن

بالاترین دمای مجازعملیاتی

پایین ترین دمای مجازعملیاتی

عمر و ماندگاری گریس

پایداری فشار مکانیکی وارده

مقاومت در برابر شسته شدن

و …… می باشد که برخی ازگریس ها بسته به نوع آنها می تواند دارای تمام یا برخی از ویژگی های فوق باشند .

گریس کلسیم

گریس های کلسیم جزو اولین گریس های عرضه شده در صنعت بودند و امروزه تقریباً گریس های اولیه پایه کلسیم که به روش سرد تولید می شدند ، تولید نمی شوند و جای خود را به گریس های پیچیده‌تر کلسیم کمپلکس و گـریـس پخت گرم داده اند .

گریس های کلسیم کمپلکس جزو گریس های پر مصرف در صنعت هستند که قیمت مناسب و ضدآب بودن مهمترین ویژگی های این گـریـس است .

گریس سدیم

گـریـس های سدیم بعد از گریس های کلسیم با بازار عرضه شدند و جزو گریس های ارزان قیمت با کیفیت روانکاری خوب است . مهمترین نقطه ضعف این گـریـس ها ضد آب نبودن است.

گریس لیتیم

ابداع گـریـس لیتیم در زمان جنگ جهانی دوم باعث وقوع انقلاب در زمینه روانکاری شد این گریس ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را به یک گریس چند منظوره تبدیل می کند.

گریس لیتیم مقاومت خوبی در برابر شسته شدن با آب دارد و محدوده دمایی خوب این گـریـس آن را تبدیل به یک گریس عالی همه منظوره تبدیل کرده است .

گریس آلومینیوم

گریس آلومینیوم جزو گریس های با کیفیت و خاص تقسیم بندی می شوند . این گـریـس های قیمت شان نسبت به سایر گریس ها کمی بالاتر است و عملکرد عالی برای کار در دمای بالا دارند .

گریس پلی اوره

گـریـس پلی اوره برخلاف گریس های بالا پایه غیر فلری دارد و جزو گـریـس ها با کیفیت چند منظوره تقسیم بندی می شوند . به واسطه اینکه صابون آن غیر فلزی است ، خواص ویژه‌ایی دارد .

اهمیت و کاربرد گریس

گریس خودرو علاوه بر روانکار بودن، برای محافظت از قطعات موتور و افزایش عمر کاری آنها نیز مفید است.

ضخیم کننده قوام و بافت آن را افزایش می دهد و آن را بسیار ماندگار و کارآمد می کند.

این به طور خاص برای کاربردهای پرفشار و سنگین توصیه می شود زیرا - برخلاف روغن موتور - تمام خواص خود را تحت فشار حفظ می کند و شکل خود را از دست نمی دهد.

گریس خودرو نیز در موارد زیر مفید است:

جلوگیری از آب و محافظت در برابر زنگ زدگی و خوردگی

حفظ موتور تمیز، عاری از گرد و غبار و کثیفی

ایجاد مقاومت طولانی مدت در برابر اصطکاک

کاهش صدای ناشی از موتور

کاهش سایش

علاوه بر اینها، گریس های خاصی برای برخی از مشاغل مناسب تر از سایرین هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041328*****
[نمایش اطلاعات]