اطلاعات تماس
  • 041328*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105316370818281

نگهداری از خودرو

کد: 140105316370818281

https://bit.ly/3AIh06F

، (اخبار رسمی): کمک فنرهای خودرو، راحتی را در حین رانندگی فراهم می‌کنند و باعث تضمین ایمنی خودرو می‌شوند.

نگهداری از خودرو
نگهداری از خودرو

لامع گستر ارس با ارسال رایگان به سراسر کشور

نگهداری از خودرو

دلایل اهمیت سرویس و نگهداری خودرو چیست؟

خودرو در معرض نور خورشید، رطوبت، گرد و غبار قرار دارد و دائماً بارهای اضافی و … را حمل می‌کند. این امر حتی در مورد خودروهایی که صاحبان آنها با احتیاط و در جاده‌های خوب رانندگی می‌کنند نیز صدق می‌کند؛ بنابراین لازم است که سرویس و نگهداری از خودرو را با هر چند هزار کیلومتر رانندگی انجام داد. فراموش نکنید که وضعیت فنی در هر خودرو جاده‌ای به تدریج رو به وخامت است و این مسئله حتی برای آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که به مدت طولانی استفاده نشده‌اند نیز صادق است.

البته بخش اصلی قطعات این خودروها آسیب نمی‌بینند، زیرا کار نمی‌کند. اما عناصر لاستیکی، آب بند و روغن‌ها کم شده و در نهایت غیر قابل استفاده می‌شوند و همین امر در مورد روغن موتور و سایر مایعات در خودرو نیز صدق می‌کند، زیرا به طریقی رطوبت وارد آنها می‌شود و در نتیجه خواص خود را از دست می‌دهند. بنابراین خودروهایی که سه تا چهار هزار کیلومتر مسافت پیموده‌اند و قبل از شروع مجدد کار یک سال در گاراژ توقف داشته باشند نیز نیاز به سرویس دارند.

کلیدهای نگهداری از خودرو شامل چیست؟

بررسی کمک فنرهای خودرو

کمک فنرهای خودرو، راحتی را در حین رانندگی فراهم می‌کنند و باعث تضمین ایمنی خودرو می‌شوند. زیرا به کنترل خودرو در سرعت‌های بالا و در موقعیت‌های خطرناک کمک می‌کنند. در واقع کمک فنرها یکی از سه جزء ضروری موسوم به مثلث ایمنی به همراه لاستیک‌ها و ترمزها محسوب می‌شوند.

عملکرد صحیح کمک فنر به عوامل مختلفی از جمله شرایط جاده، بار خودرو، مسافت پیموده شده و اثرات سایشی مانند سرما، گرما و رطوبت بستگی دارد. عمل این عوامل باعث می‌شود که اثر دمپر به تدریج کاهش یابد تا زمانی که از کار بیفتد. از آنجایی که این فرسودگی برای راننده چندان محسوس نیست توصیه می‌شود که هر ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی با خودرو کمک فنرها بازبینی شوند.

بررسی فیلترهای خودرو

فیلترهای خودرو از اجزای مهمی هستند که لازم است حداقل سالی یکبار بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند. چندین نوع فیلتر بر روی خودرو وجود دارد که شامل فیلترهای روغن، فیلترهای هوا، فیلترهای سوخت و فیلترهای کابین هستند.

بازرسی لاستیک‌های خودرو

یکی از نکات نگهداری از خودرو بازرسی منظم لاستیک‌های آن است. عوامل زیادی بر عمر مفید تایرها تاثیر می‌گذارند از اجزای روکش‌ها و محل نگهداری آنها قبل از فروش گرفته تا نحوه رانندگی کاربر یا آب و هوا و ویژگی‌های جاده‌ای که بر روی آنها حرکت می‌کند. بنابراین تعیین تعداد تخمینی کیلومتر بسیار دشوار است.

از آنجایی که لاستیک‌ها به عنوان رابط بین خودرو و جاده عمل نموده و نقش مهمی در ایمنی خودرو دارند، لازم است نکات توصیه شده توسط سازنده را به درستی حفظ کنید و باید همیشه از ظاهر ارتعاشات و صداها سایش غیر عادی و به طورکلی هر رفتار عجیبی که در هنگام ترمز گیری تشخیص داده می‌شود، آگاه باشید.

بررسی منظم ترمزها برای نگهداری از خودرو

در صورت نامناسب بودن وضعیت ترمزهای خودرو، هنگام ترمز گیری اتومبیل حتی در شرایط اضطراری ممکن است چند متر بر روی زمین کشیده شده و سپس متوقف شود. فرسودگی اجزای سیستم ترمز بستگی زیادی به ویژگی‌های رانندگی و همچنین به روش‌های معمول چرخش خودرو، ترافیک در شهرها، رانندگی در مسیرهای کوهستانی و جاده‌های با پیچ زیاد و غیره دارد.

بنابراین بسیار مهم است که این سیستم حداقل سالی یک بار توسط متخصصان در این زمینه بررسی شود.تشخیص خرابی ترمز آسان نیست، زیرا اجزای ترمز کم کم خراب می‌شوند.

از جمله موارد دیگری که برای نگهداری از خودرو باید به صورت منظم مورد بررسی قرار گیرند وجود روان کننده‌های خودرو، سیستم اگزوز، کاتالیزورها و تسمه تایم هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041328*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی