اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101075784610571

برای قبولی در آزمون سمپاد این ۴ منبع را فراموش نکنید

کد: 140101075784610571

https://bit.ly/36UJE88

، تهران , (اخبار رسمی): آزمون سمپاد که بیشتر با عنوان تیزهوشان یاد می شود، از جمله آزمون های ورودی برای مدارس تیزهوشان است که بسیاری از دانش آموزان هرسال برای قبولی در این آزمون رقابت می کنند.

برای قبولی در آزمون سمپاد این ۴ منبع را فراموش نکنید
برای قبولی در آزمون سمپاد این ۴ منبع را فراموش نکنید

آزمون تیزهوشان برای هر دو مقطع ششم و نهم برگزار می شود؛ اما نحوه طراحی سوالات برای دو مقطع متفاوت است. به علاوه سطح سختی سوالات در آزمون تیزهوشان نسبت به نمونه دولتی بیشتر حس می شود، به همین دلیل مهم است که از چه منابعی استفاده کنید. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم بهترین منابع برای مطالعه آزمون ششم و نهم را به شما معرفی کنیم.  

4 منبع مهم برای سوالات هوش آزمون سمپاد

با یک جستجوی ساده در فضای مجازی، با انبوهی از منابع و اسامی کتب برای منابع آزمون تیزهوشان مواجه خواهید شد. اگرچه مطالعه تمامی منابع معرفی شده خالی از لطف نیست؛ اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که زمان شما محدود است و برای کسب امتیاز قبولی، لازم است هدفمند و هوشمندانه منابع را انتخاب کرده و پس از آن روش مطالعه صحیحی داشته باشد.

ما در این قسمت قصد داریم چهارمورد از بهترین کتاب های هوش برای آزمون سمپاد را معرفی کنیم که با استفاده از آن ها و البته تکرار و تمرین بسیار، می توانید نتیجه ای عالی از تست های هوش بگیرید. این منابع شامل موارد زیرمی شوند:

  •  کتاب سنجش هوش و استعداد ششم IQ گاج
  •  کتاب هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند
  •  کتاب آموزش هوش و استعداد غیر کلامی مهروماه
  •  کتاب هوش فرازمینی ET پنجم و ششم گامی تا فرزانگان

نحوه انتخاب منابع سوالات آزمون سمپاد نهم به دهم

در حال حاضر آزمون سمپاد در دو مقطع نهم به دهم و ششم به هفتم برگزار می شود. از آنجایی که داوطلبان مقطع نهم به دهم سن بالاتری داشته و در نتیجه قدرت تحلیلی بیشتری دارند، میزان سختی سوالات بیشتر حس می شود.

به علاوه دانش آموزانی که برای این مقطع ثبت نام می کنند، اکثراً در سال های قبل دانش آموز مدارس نمونه و تیزهوشان بوده اند. برای انتخاب منابع باید یک سری نکات را بدانید.

به طور مثال این مورد که به هیچ عنوان هزینه و قیمت های گزاف ملاک نخواهد بود. دانش آموزان زیرک می دانند که بهترین منابع آن هایی هستند که بیشترین تشابه را با سوالات سال های قبل دارند.

اگر خودتان توانایی تشخیص این منابع را نداشتید، می توانید از مشاوران کمک بگیرید. قبل از انتخاب منابع کمک آموزشی توجه داشته باشید که کتب درسی نیز در اولویت بوده و باید به دقت مطالعه شوند.

بهترین منابع کمک درسی سوالات سمپاد نهم به دهم

از جمله مهم ترین منابع، مواردی هستند که در آن ها مجموعه سوالات تیزهوشان درج شده است. از جمله بهترین مجموعه سوالات تیزهوشان برای مقطع نهم به دهم می توان به کتاب 1+31 استان تیزهوشان چاپ انتشارات خوارزمی (پویش) اشاره کرد. در این کتاب سوالات متنوع و بسیار زیاد آمده که با مطالعه آن می توانید آشنایی کامل با سوالات سال های قبل پیدا کنید.

برای ریاضی، اندیشمند پایه نهم به دهم را معرفی می کنیم. نقطه مثبت این منبع، حل تشریحی سوالات است. علاوه بر این، کتاب ریاضیات تیزهوشان خیلی سبز و مبتکران و فارابی نیز می توانند مطالعه شوند.

  • برای درس علوم، کتاب علوم تجربی خیلی سبز ویژه پایه نهم پیشنهاد ما به شما است که در این کتاب نیز پاسخ های تشریحی آمده است.
  • کتاب علوم تیزهوشان گل پلاس (انتشارات گل واژه) نیز بعد از کتاب خیلی سبز می تواند کتاب مناسب باشد.
  • برای درس ادبیات و زبان فارسی می توان کتاب کمک اموزشی انشارات قلمچی و یا خیلی سبز ویا مبتکران را مطالعه کنید.
  • برای منابع سوالات مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا، اجتماعی) و قرآن و معارف اسلامی (آموزش قران و پیام های آسمان) کتاب جامعی که در ابتدا معرفی کردیم کافی است.
  • برای سوالات تحلیلی کتاب مبتکران عالی است.

 بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در این مقطع نحوه طراحی سوالات متفاوت است و هیچ ارتباطی با مفاهیم کتب درسی ندارد. در واقع همه سوالات این مقطع به صورت هوش و استعداد تحلیلی می باشد. در ادامه بهترین منابعی را که برای سوالات این مقطع می توانید مطالعه کنید، آورده ایم:

  •   تست ریون
  •  تست استعداد تحلیلی مبتکران
  •  کتاب 1000 تست تحلیلی مهر و ماه
  •  تست استعداد تحلیلی خیلی سبز
  • به علاوه تمامی سوالات هوش از منابع مجازی نیز می تواند مطالعه شود.

مشاوره انتخاب منابع آزمون تیزهوشان

مشاوره انتخاب منابع آزمون تیزهوشان از آن جهت مهم است که می تواند به صورت کاملا تخصصی و با توجه به شرایط داوطلبان ارائه شود. به طور مثال ممکن است برخی از داوطلبان نیاز به منابع تخصصی تر برای برخی دروس نسبت به سایرین داشته باشند.

یا شاید برخی نیاز به حل تست بیشتری داشته باشند که همه این موارد را مشاوران تشخیص داده و بهترین منابع را با توجه به شرایط داوطلبان معرفی خواهند کرد. به علاوه بر ثبت نام سمپاد ایران تحصیل می توانید با ما تماس بگیرید. اگر علاوه بر آزمون تیزهوشان قصد ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی را دارید نیز  برای ثبت نام در سایت نمونه دولتی می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

  کاربران گرامی، در صورتی که سوال و یا پرسش
به خصوصی در مورد نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد
بدون کنکور دارید می توانید با
برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲
از راهنمای های متخصصین
ایران تحصیل
بهره مند
شوید.

برای قبولی در آزمون سمپاد این ۴ منبع را فراموش نکنید

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | روانشناسی و موفقیت