اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101245815110571

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی 1401 + pdf پاسخنامه کلیدی

کد: 140101245815110571

https://bit.ly/3vms31t

، تهران , (اخبار رسمی): آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی + برای کسب اطلاع از ماهیت آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی و استفاده از این آزمون ها کلیک کنید.

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی 1401 + pdf پاسخنامه کلیدی
آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی 1401 + pdf پاسخنامه کلیدی

شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم می باشند. در واقع، این آزمون ها به دانش آموزان پایه نهم کمک می کنند تا رشته تحصیلی خود را به درستی انتخاب کنند. مشاوران از طریق این آزمون ها به علایق دانش آموزان پی برده و مسیر شغلی و تحصیلی آن ها را به درستی نشان می دهند.

اگر شما هم پایه نهم هستید و نگران انتخاب رشته و آینده تحصیلی و شغلی خود هستید، دیگر نگران نباشید. زیرا، می توانید از طریق آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی به دنبال علایق خود رفته و رشته ای متناسب با علایقتان را انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با این آزمون ها، اطلاع از هدف برگزاری آن ها و... در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با این آزمون بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

هدایت تحصیلی چیست؟

اگر دانش آموز پایه هشتم و یا نهم هستید، قطعا تا به حال چندین بار نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده اید. آزمون هدایت تحصیلی یا همان آزمون توانایی و رغبت، یک فرایند است که دانش آموزان طی این فرایند، عملکرد تحصیلی خود را بهبود می بخشند. همچنین، دانش آموزان طی این فرایند، با کمک مشاوران رشته های تحصیلی را بر اساس علایق خود اولویت بندی می کنند.

به عبارتی دیگر می توان گفت که هدایت تحصیلی فرایندی است که دانش آموزان به کمک یک مشاور و راهنما، استعدادها، توانایی ها، ویژگی های شخصیتی خود و... را می شناسند. سپس، بر اساس این شناخت، رشته های تحصیلی را انتخاب کرده و اولویت بندی می کنند. در واقع، می توان گفت که وزارت آموزش و پرورش، این فرایند را به عنوان یک راهکار خوب و مناسب برای آشنایی و آگاهی دانش آموزان با استعداد ها و ضعف های خودشان، طراحی کرده است.

هدف آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی چیست؟

طی چند سال اخیر، وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد تغییراتی در نحوه و نوع انتخاب رشته دانش آموزان، آزمون های هدایت تحصیلی را برگزار می کند. وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری این آزمون ها، هدف هایی دارد که برخی از مهم ترین این اهداف، شامل موارد زیر می باشند:

  • شناسایی استعداد و توانایی دانش آموزان
  • شناسایی علایق و ویژگی های شخصیتی هر دانش آموز
  • کمک به انتخاب آگاهانه و صحیح رشته تحصیلی دانش آموزان
  • کمک به انتخاب درست مسیر آینده شغلی داوطلبان
  • هدایت متوازن داوطلبان طبق سیاست های توسعه ای کشور

منبع: https://irantahsil.org/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش