اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101155794018496

اظهار کالا در ترخیص کالا

کد: 140101155794018496

https://bit.ly/3u2a010

، (اخبار رسمی): اظهار کالا یکی مهمترین گام در زمینه ترخیص کالا به شمار می آید که می بایست با دقت بالا طی شود.

اظهار کالا در ترخیص کالا
اظهار کالا در ترخیص کالا

اظهار نامه از سوی صاحب کالا و یا ترخیص کار ارایه می شود اما این که باید گمرک بپذیرد طبق قانون می باشد که در سامانه نیز درج شده است.

اظهار کالا چیست؟

اظهار کالا در واقع به معرفی نامه ی گفته می شود که مالک کالا و یا ترخیص کار به گمرک  و یا مراجع قانونی ارائه می دهد. مشخصاتی که طبق در خواست  گمرک برای انجام رویه گمرکی کالا نیاز است، همگی در اظهار کالا وجود دارد. به شخصی که از زمان ورود کالا به گمرک فعالیت های آزاد سازی یا ترخیص کالا را انجام می دهد را اظهار کننده گویند. البته باید بدانید ماهیت و محتوای اظهار نامه در کشور های مختلف با یکدیگر متفاوت است.
مشخصات کالا از قبیل نوع شماره، تعداد بسته ها، شرح کالا، علایم، وزن ناخالص و ... می باشد، که در اظهار نامه قید شده است. مشخصات قید شده در اظهار نامه اغلب به کل بار اشاره دارد. به محموله های جدا گانه که هر کدام تحت پوشش اظهار نامه قرار دارد، اظهلر نامه بار گویند. در اظهار نامه بار تنها اطلاعاتی در مورد تععداد کالا وجود ذکر می شود. لازم است بدانید که مشخصات وسیله ی حمل کالا از گمرک تا انبار مالک کالا همگی در اظهار نامه موجود می باشد
به عبارت دیگر اظهار گمرکی کالا شامل هر گونه اطلاعاتی می باشد که مورد تایید گمرک برای ترخیص کالا واقع شده است. امکان اظهار نامه گمرکی به صورت الکترونی  امروزه وجود دارد و به اصطلاح آن را اظهار نامه الکترونی می  نامند.  در صورتی که مسافری بخواهد به فرآیند ترخیص کالا  اقدام نماید، به آن مسیر سبز و یا مسیر قرمز گفته می شود.
اظهارکالا چه هنگامی باید انجام شود
هنگامی که کالا وارد مرزهای کشور می شود و با انجام تشریفات قانونی  ترخیص می گردد، اظهار نامه بار پر شده و به گمرک ارائه می شود. گمرک هنگامی نظارتی بر اظهار نامه ندارد که کالا از گمرک ترخیص شده باشد.
ثبت اظهار نامه
باید در جریان باشید ثبت اظهارنامه به موجب ترخیص کالا های صادراتی و وارداتی، پس از تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز گمرک میسر می باشد. دو فرم در اظهار نامه وجود دارد که ترخیص کار یا تجار موظف به تکمیل و ثبت آن می باشد.
شماره ی ثبت کالا ها که به آن شماره کوتاژ نامیده می شود،  توسط گمرک ثبت شده و پس از ثبت اسناد توسط اظهار کننده و درج مشخصات کالا های ترخیص شده، به سایر اسناد و اظهار نامه ها ضمیمه می گردد. درج شماره کوتاژ بر روی کالاهای ترخیصی نشان دهنده ی آن است کالا ها تحت نظارت در گمرک جا به جا شده و حمل و نقل آن ها کاملاً قانونی می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار