اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101285923018496

صفر تا صد مراحل ترخیص کالا با سلطان تجارت بازرگان

کد: 140101285923018496

https://bit.ly/3KRT5UZ

، (اخبار رسمی): ترخیص کالا یک امر ضوری در بخش تجارت به شمار می آید که تاجران می بایست طی کند روند ترخیص کالا به صورت دقیق و کامل در شرکت سلطان تجارت بازرگان انجام می شود

صفر تا صد مراحل ترخیص کالا با سلطان تجارت بازرگان
صفر تا صد مراحل ترخیص کالا با سلطان تجارت بازرگان

هزینه ترخیص کالا در شرکت سلطان تجارت بازرگان با توجه به این که از متخصصین ماهر برخوردار می باشد بسیار به صرفه تر محاسبه می شود.

ترخیص کالا چیست؟ ترخیص کالا یکی از روند های به شمار می آید که می بایست تاجران و بازرگانان با استفاده از ترخیص کار، طی کنند. شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند اما برای این که روند ترخیص کالا به سرعت و با هزینه کمتر انجام شود، می بایست به شرکت های معتبر مراجعه نماید زیرا از متخصصین ماهر برخوردار است. شرکت سلطان تجارت بازرگان یکی از شرکت های شناخته شده در سطح کشور است و ترخیص کالا را به سرعت فوری و با کمترین هزینه  به انجام می رساند. 

 

اگر بخواهیم تعریفی از ترخیص کالا ارائه دهیم، آن را بدین گونه معرفی خواهیم کرد که ترخیص کالا شامل کلیه اقداماتی است که برای آزاد کردن اجناس وارداتی و نیز صادراتی خود از گمرک انجام می‌دهیم.

مراحل ترخیص کالا از گمرک ترخیص کالا از گمرک به‌طور کلی شامل چند مرحله هستند که عبارت‌اند از؛ آماده‌سازی، ثبت اسناد واردات و یا صادرات کالا، محاسبه مبالغی نظیر سود بانکی، مالیات و حقوق گمرکی .

مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک طی پروسه و مراحل ثبت سفارش و آزادسازی کالا به‌صورت فیزیکی و یا الکترونیکی، تهیه، آماده‌سازی و ثبت شده و همچنین دیگر هزینه‌های آن ، که شامل مالیات می شود و یا حق گمرک یا سود بازرگانی و ایضاً دیگر تسهیلات به صادرکنندگان و یا همچنین واردکنندگان ارائه می‌شود.

مراحل ترخیص کالا از بدو ورود کالا به گمرک شروع می‌شود.. ثبت اظهارنامه واردات و همچنین ثبت اطلاعات در سیستم گمرکی کشور، اولین مرحله از مراحل ترخیص کالا است. امروزه اغلب گمرکات کشور به سامانه EPL مجهز هستند و مرحله اول از طریق این سامانه گمرکی به‌صورت آنلاین صورت می‌پذیرد. لذا به اظهار کالا به‌صورت حضوری نیازی نیست.

 پرداخت به صندوق و صدور سند ترخیص، مرحله‌ی دیگر از سلسه مراتب ترخیص کالا برای پرداخت مبلغ حقوق و وروردی گمرک است که توسط صاحب کالا باید پرداخت شود و پس از آن است که صاحب کالا، می‌تواند در مورد  ترخیص  و یا  خروج کالا از گمرک اقدام کند.

 دریافت کوتاژ در دایره احراز هویت و تعیین مسیر احراز هویت و اظهار کالا، سومین مرحله از مراحل ترخیص کالا است. در ابتدا اسناد دریافتی در دایره‌ی احراز هویت و دایره‌ی فنی گمرک بررسی‌شده و در صورت صحت آن‌ها، شماره ثبت و یا کوتاژ درج می‌شود. کوتاژ در معنای ساده، ثبت اظهارنامه واردات و یا صادرات کالا از طریق گمرکی است و به عبارتی شماره اختصاصی ثبت شده برای هر اظهارنامه هم هست.

کنترل و ارزیابی کالا درصورتی‌که کالای شما نیازمند کسب مجوزهای لازم بررسی اسناد ارزش و ارجا به صندوق باشد یا ارزیابی و کنترل کالا به‌صورت فیزیکی توسط کارشناس باشد، محموله شما نیازمند بررسی است. درصورتی‌که ارزیابی و کنترل کالا به‌صورت فیزیکی باشد، بسته کالا باز می‌شود و ارزیاب گمرک پس از بررسی، آن را با اسناد مربوطه تطابق می‌دهد. همچنین اگر  نیاز به بررسی کسب مجوزهای لازم باشد، فقط نیاز به بررسی اسناد مربوطه است.

اخذ مجوزهای لازم و تکمیل مجوزهای لازم تعیین شده، با توجه به کالا در این مرحله صورت می‌پذیرد. یعنی مجوزهایی از قبیل قرنطینه، تجهیزات پزشکی، استاندارد، جهاد، بهداشت، انرژی اتمی، مجوز تجهیزات مخابراتی و رادیویی، وزارت راه و مالیات.

 بررسی تعرفه و تطبیق کالا توسط کارشناس بررسی تعرفه و تطبیق کالا با اسناد، در این مرحله توسط کارشناس سرویس انجام می‌شود. کارشناسان سرویس در این مرحله به بررسی اسناد و الزامات ورود که به ذکر آن‌ها پرداختیم نظارت خواهند کرد.

اجازه بارگیری، انبارداری و درب خروج:  پس از اتمام مراحل ارزیابی و صدور سند ترخیص با دریافت قبض انبار و سایر مدارک لازم و تسویه با شرکت حمل و نقل، گمرک کشور مجوز بارگیری را تحویل ترخیص کار و یا مالک کالا می‌دهد. همچنین مبلغی نیز تحت عنوان مبلغ انبارداری توسط انباردار از مالک کالا اخذ می‌گردد.پس از بارگیری و صدور بیجک، با ثبت وسیله نقلیه در سامانه، می‌توانید وسیله نقلیه را جهت خروج از انبار گمرک وارد انبار کنید.

 

هزینه ترخیص کالا از گمرک سلطان تجارت بازرگان

  • به مبلغی که بر اساس نرخ مصوب به منظور ارائه برخی خدمات گمرکی پرداخت می‌شود، هزینه ترخیص کالا می‌گویند. امکان دارد هزینه‌ها توسط سازمان‌ها و یا افرادی که مسئولیت دولتی و یا شخصی دارند اخذ گردد و این مورد، سوای هزینه‌هایی است که گمرک برای بدرقه و تعرفه بندی دریافت می‌کند. لذا بدین جهت که این هزینه‌ها در زمره ترخیص کالا و اظهارنامه‌های گمرکی قرار می‌گیرند، ازجمله هزینه‌های منصوب به گمرک شمرده می‌شوند. 

 

 

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار