اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105266361718496

ترخیص کار

چرا ترحیص کار؟

کد: 140105266361718496

https://bit.ly/3wcRnrP

، (اخبار رسمی): برای آنکه کالا به صورت قانونی در کشور به فروش برسد مستلزم آن است که روند واردات را به طور قانونی طی کند و روند ترخیص کالا به صورت قانونی سپری کرده تا کالا قاچاق محسوب نشود.

چرا ترحیص کار؟
چرا ترحیص کار؟

ترخیص کاران با تبحری که می توانند کالا را به بالاترین مقدار ممکن که مد نظر تاجرین است ارزش‌گذاری کنند و با مشکلاتی که گریبان گیر تاجرین تازه کار می شود مواجه نشوند.

چرا ترخیص کار؟ تعریف کلی ترخیص کالا ترخیص کالا یکی از مراحل تجارت کالا است که درجه اهمیت آن دست کمی از سایر مراحل نداشته و شاید بتوان گفت از مهمترین مراحل تجارت کالا می باشد چرا که در این مرحله است که ارزش کالای وارداتی تعیین می‌شود.

تجار و بازرگانانی که به تجارت فرامرزی مشغول هستند پس از خرید کالا از کشوری برای خروج آن کالا از کشور مبدا و واردات آن به کشور مقصد باید فرآیند ترخیص کالا را سپری نمایند. در این مرحله از تجارت است که کالا ارزش گذاری شده و اجازه ورود و خروج از کشور را بدست می آورد.

از طرفی برای آنکه کالا به صورت قانونی در کشور به فروش برسد مستلزم آن است که روند واردات را به طور قانونی طی نماید و روند ترخیص کالا به صورت قانونی سپری نموده تا کالا قاچاق محسوب نگردد. چه بسیار تاجر و بازرگانان تازه کار و نابلدی که بدون دانش و تجربه، شخصاً اقدام به واردات و ترخیص کالا کرده‌اند و با مشکلات عدیده ای نظیر قاچاق اعلام شدن کالا و یا جریمه های سنگین مواجه شده‌اند.

به طور کلی اگر بخواهیم تعریفی ساده برای ترخیص کالا بیان کنیم، آن را کلیه اقداماتی تعریف می کنیم که به منظور آزادسازی اجناس وارداتی یا صادراتی از گمرک انجام می پذیرد. این اقدامات شامل حمل و  آزادسازی کالا توسط صاحبان کالا و البته آن طور که بیشتر در سراسر جهان رواج دارد، توسط نماینده قانونی مالک کالا که به عنوان ترخیص کار شناخته شده صورت می پذیرد.

اهمیت ترخیص کالا

همانطور که بیان شده ترخیص کالا به سبب ارزش گذاری کالا در این مرحله از اهمیت بسزایی برخوردار است. همانگونه که بدیهی است ارزشگذاری کالای صادراتی یا وارداتی از مهم ترین مراحلی است که یک بازرگان و یا تاجر با آن مواجه است؛ اما از آنجایی که ترخیص کالا خود یک فرآیند تخصصی است که از حیطه تسلط تاجرین و بازرگانان خارج است، آن را به افرادی که تخصصاً در این بخش فعالیت دارند میسپارند.

این افراد در مجموعه هایی نظیر خطوط کشتیرانی، خطوط هوایی یا زمینی در حوزه گمرکات کشوری به عنوان واردکنندگان و یا صادر کنندگان کالا شناخته می شوند که به  تجارتهای مستقل کمک می کنند و به طور کلی تحت عنوان کلی کار فرمایان حق العمل کار، کارگزاران گمرک و یا آنچه به طور مصطلح تر در ایران شهره است، ترخیص کار شناخته می شوند.

ترخیص کاران با تبحری که در حوزه فعالیت خود دارند می توانند کالا را به بالاترین مقدار ممکن که مد نظر تاجرین است ارزش گذاری نمایند. از طرفی با مشکلاتی که ممکن است گریبان گیر تاجرین و بازرگانانی که به عنوان مالک کالا شخصاً اقدام به ترخیص کالا می نمایند نظیر جریمه‌های سنگین، دیر کرد در روند ترخیص کالا و یا حتی قاچاق اعلام شدد کالا روبه رو می‌شوند، مواجه نمی شوند.

نقش ترخیص کار

در فرآیند ترخیص کالا از گمرک، تشریفات گمرکی امری پیچیده است که پیمودن مطلوب فرآیند آن مستلزم تبحر و تجربه است. در وحله نخست برای ترخیص یک کالا شما با مراحل 8 گانه ترخیص کالا مواجه هستید. ممکن است به نظرتان امری تشریفاتی به نظر برسد که خودتان شخصاً توانایی پیمودن مراحل آن را دارید؛ اما اگر واقع نگر باشید این فرآیند مستلزم تجربه و مهارت است؛ چرا که ترخیص هر نوع کالا با دیگر کالا متفاوت است. چه بسا روند ترخیص کالای شما نیازمند دریافت تاییدیه و استانداردهای مختص به خود از سازمان های ذیصلاح باشد که دریافت آن استانداردها و تاییدیه ها از توانایی هر شخص خارج بوده یا دریافت آن به قدری زمان بر شود که موجب طولانی شدن روند ترخیص کالا شود. این امر در نهایت موجب خسارت شود و یا بعضاً ممکن است موجب فساد کالا شود.

نکته دیگر اینکه گمرکات کشوری دارای بعضی قوانین یکسان و مشترک هستند؛ ولی مطلبی که ترخیص کالا را به امری دشوار مبدل می کند، آن است که در کشور ما هر گمرک دارای قوانین مختص به خود و متفاوت با دیگر گمرک‌ها است. این مفهوم بدان معناست که شما برای واردات یک کالای واحد مثلاً از گمرک بازرگان، با واردات همان کالا از گمرک شهید رجایی روندی یکسان طی نخواهید کرد.

اینجاست که فعالیت یک ترخیص کار با تجربه و متبحر که سالها در گمرکات مختلف کشوری اقدام به ترخیص انواع کالاهای گوناگون کرده  و غیر از آنکه با کادر گمرک آشناست؛ به قوانین مختلف گمرکی اشراف کامل دارد. همچنین در کمترین زمان ممکن کالای شما را ترخیص کرده و تحویلتان می‌دهد و شما را از رفت و آمد مکرر به گمرک معاف میکند، تجلی می‌یابد.

یکی از شرکت‌های ترخیص کاران زبده که سالها در گمرکات مختلف کشوری اقدام به ترخیص انواع گوناگون کالا کرده‌،  شرکت سلطان تجارت بازرگان است. شما با سپردن امر ترخیص کالای خود به ترخیص کاران زبده و متبحر سلطان تجارت م‌ توانید در کمترین زمان ممکن و با صرف حداقل هزینه، کالای واردتی خود را به نرخ مورد نظر ارزش گذاری کرده و درب انبار تحویل گیرید و دیگر نگرانی بابت جریمه یا دیر کرد ترخیص و یا حتی قاچاق اعلام شدن کالا نخواهید داشت و می‌توانید خود  با خیالی آسوده به سایر امور بازرگانی خود بپردازید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار