اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103106113218675

بهبود تجربه کاربری

39 روش بهبود تجربه کاربری وب سایت سازمانی

کد: 140103106113218675

https://bit.ly/3GB8abY

، (اخبار رسمی): بهبود تجربه کاربری وب سایت برای مدیران وب سیات ها و کاربران آنها بسیار مهم است.سایت های سازمانی به دلیل کاربردی بودن آنها درصورتی که تجربه کاربر را در نظر بگیرند به رشد تعامل در سازمان و افزایش بهره‌وری وب سایت ها و پورتال های سازمانی کمک شایانی میکند.این مستند آموزشی به مدیران وب سایت ها کمک می کند

در حالت کلی دو روش برای بهبود تجربه کاربری وب سایت های سازمانی وجود دارد.

  • اولین و ساده ترین حالت آن ایجاد یک وبسایت سازمانی جدید است. انجام موثر این فرآیند به برنامه ریزی دقیق، تلاش­های جمعی یک تیم از متخصصان با استعداد و البته به زمان نیاز دارد که معمولاً ماه ها طول می کشد.
  •  
  • راه دیگری که برای بهبود وب سایت های سازمانی می توان در نظر داشت این است که کارهای کوچکی را بصورت منظم و یکپارچه انجام داد، و نه اینکه اقدامات پراکنده در دراز مدت داشته باشید. اگر وبسایت شما در یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) کاربر پسند ساخته شده است، بهتر است اقداماتی را شناسایی کنید که می توانند به سرعت وضعیت وب سایت شمارا بهبود دهند و باعث ایجاد تغییر می شوند.

در اینجا لیستی از ایده ها برای بهبود تجربه کاربری وب سایت سازمانی شما ارائه کردیم تا بازدید کننده های آن، سریع و راحت از سایت شما دیدن کنند.

وب سایت باید یک تجربه کاربری (UX) خوب

تجربه کاربری از وب سایت خوب را توجه ویژه داشته باشید

هنگامی که یک رستوران، فروشگاه، فرودگاه، استادیوم یا هر مکان دیگری، رضایت خاطر مشتریان خود را فراهم می کند، از مراجعه مجدد مشتریان به محل کسب خود و نوعی بازاریابی شفاهی سود می برد.

یک وبسایت بزرگ نیز باید همین کار را انجام دهد. این وب سایت باید یک تجربه کاربری (UX) خوب ارائه دهد. شما می توانید تجربه کاربری را با تعدادی از روش ها تعریف کنید، اما برای ساده نگه داشتن آن، به شما می گویم که تجربه کاربری بدین معنی است که مشتری آن چیزی را که برای آن به آن وب سایت آمده بود را بدون هیچ گونه دردسری به دست آورد.

سادگی در استفاده از وب سایت برای همه.

  • حس لذت و رضایت؟ بله.
  • رنج و زحمت؟ خیر. متشکرم.

نکته جالب در مورد طراحی تجربه کاربری این است که، طراحی شما برای کاربر ملموس نباشد. کاربر تمایل ندارد پیچیدگی هایی را در وب سایت شما تجربه کند تا بعد از آن محتوای خود را به دست آورد.

آماری از تحقیقات موسسه HubSpot بیان می کند: 76% اظهار کردند که مهمترین فاکتور برای طراحی وب سایت، قابلیت به دست آوردن اطلاعات است.

ممکن است وب سایت شما زیبا باشد. ممکن است بهترین محتوا در کسب و کار را داشته باشید. با این حال، اگر تجربه استفاده از وب سایت شما برای بازدیدکنندگان چالش برانگیز باشد، به احتمال زیاد از موفقیت شما جلوگیری می کند.

حال بیابید در مورد تاکتیک های بهبود تجربه کاربری در وبسایت که می توانید به سرعت بدون صرف زمان و منابع زیاد انجام دهید، صحبت کنیم.

برند سازی در وب سایت های سازمانی

اندازه استاندارد لوگو برای وب سایت

1. ظاهر لوگوی سازمان شما چگونه است؟

لوگوی سازمان شما نباید بسیار بزرگ یا خیلی کوچک باشد همچنین نباید توسط سایر عناصر شلوغ شود یا در ترکیب گم شود. لوگو وب سایت را در سمت راست بالای صفحه قرار دهید و یک فضای کافی به آن اختصاص دهید.

اندازه استاندارد لوگو برای وب سایت

پس از آماده شدن طرح شما (PNG، پس زمینه شفاف)، باید آن را در وبسایت خود بارگذاری کنید. اندازه استاندارد لوگو برای وبسایت در بیشتر قسمت‌ها ۲۵۰ px (width) x 100 px (height) است. در زیر تعدادی ابعاد لوگو را برای دو لی اوت (layout) رایج ذکر کرده‌ایم:

  • لی اوت افقی
  • ۲۵۰px x 150 px ۳۵۰px x 75 px ۴۰۰px x 100 px
  • لی اوت عمودی
  • ۱۶۰px x 160 px
  • اندازه‌های فویکن (Favicon) برای یک وبسایت

فویکن یک آیکون کوچک است که لوگوی شرکت، اولین حرف نام برند تجاری یا تصویری است که نوع کسب و کار یا وبسایت شما را مشخص می‌کند. شما می‌توانید فویکن‌ها را در اندازه‌های زیر به کار ببرید: ۱۶px x 16 px ۳۲px x 32 px ۴۸px x 48 px

 

2. رنگ بندی وب سایت سازمانی را ساده انجام دهید.

استفاده از چندین طیف رنگی در وب سایت ها اصلا توصیه نمی شود. طیف رنگی سایت خود را با 2-3 رنگ اصلی که با هم خوب کار می کنند تقویت کنید.

 

3. یک آیکون سایت (فاویکون) اضافه کنید.

آیکون کوچکی که در تب های مرورگر ظاهر می­شود، فاویکون نام دارد. یک فاویکون اضافه کنید تا به برندسازی وبسایت خود کمک کنید. فاویکون ها در زمانی که سایت شما بوک مارک می شود نیز استفاده می شوند.

پیام یا شعار مناسب برای وب سایت خود بنویسید 4. عنوان یا title مناسب برای وب سایت خود بنوسید

اگر در جایی که یک عنوان شفاف و مختصر مورد نیاز است یک پیام پیچیده و سردرگم کننده وجود داشته باشید، موجب سردرگمی کاربر می شود، پیشنهاد میکنیم آنرا ساده و شفاف بازنویسی کنید.

5. اسلایدرهای قدیمی را بهبود دهید

اگر یک اسلایدر چند فریمی دارید در صفحه اصلی وب سایت شما قرار دارد، بهتر است آن را تغییر دهید یا روش دیگر را برای اسلادر صفحه اصلی در نظر بگیریدبعنوان مثال پیام اصلی سازمان خود را در صفحه اصلی وب سایت سازمانی متمرکز کنید.

6. تست A/B برای انتخاب شعار وب سایت انجام دهید

نمی دانید که پیام اصلی شما چه باید باشد؟

تست A/B اجرا کنید و اجازه دهید نتایج تست ای اند بی شمارا برای راهنمای و انتخاب بهترین پیام وب سایت راهنمایی کنید.

7. سر اصل مطلب بروید

احتمالا خیلی راحت می توانید صفحه ای که توضیحات زیادی دارد را پیدا کنید.

خوانندگان و مخاطبان وب سایت ها از سادگی و شفافیت استقبال می کنند، بنابراین صفحاتی که خیلی کند سر اصل مطلب می روند را اصلاح کنید و نکات اصلی را برای بازدید کننده وب سایت مشخص کنید.

اعتباروب سایت 8. تصاویر استوک وب سایت را عوض کنید.

آیا از تصاویر استوک یا کپی شده از سایر وب سایت ها استفاده کردید؟ پیشنهاد ما این است از تصاویر اختصاصی ویژه مجموعه و سازمان خود استفاده کنید. تصاویر اختصاصی باعث افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج موتور های جستجو و گوگل خواهند شد.

9. اعتبارنامه ها و مجوز های سازمان خود را در معرض دید قرار دهید

اگر گواهی نامه ها و یا اعتبار نامه هایی برای سازمان خود دارید آنهارا در صفحات پرترافیک و یا صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهید.به نمایش درآوردن این اعتبار نامه ها باعث افزایش سطح اعتماد و اعتبار به وب سایت مجموعه شما و درنهایت به سازمان شما خواهد شد.

خوانایی وب سایت 10. مطالب را قسمت بندی کنید.

اگر یک صفحه از وب سایت یا پستی از وبلاگ سایت سازمانی شما خیلی عالی نوشته شده باشد، اما مطالب را به بخش های مختلف قسمت بندی نکرده باشد، ممکن است خسته کننده به نظر برسد.بهتر است آن را به زیر عنوان هایی قسمت کنید تا راحت تر خوانده شود و هم نتایج بهتری در موتورهای جست جو و گوگل دریافت کند.

11. سفید و سبک کردن

با افزایش فضای سفید خالی در طراحی قالب وب سایت در اطراف یک المان یا موجودیت های صفحه مثل عنوان مطالب، پاراگراف ها و ... «وزن» درک شده از آن صفحه را برای بیننده کاهش دهید. از نوشتن پاراگراف هایی با نوشته های بسیار طولانی نیز اجتناب کنید.

12. بولت گذاری کنید.(از لیست های شماره دار و یا علامت دار استفاده کنید)

یک پاراگراف پیدا کنید که بسیار متراکم است و خواندن آن دشوار است و آن را به لیستی از بولت های قابل تند خوانی تبدیل کنید.

13. استفاده از فونتهای فانتزی را به حداقل برسانید

در استفاده از فونت های فانتزی زیاده روی نکنید. از تعداد اندکی از فونت­های زیبا و ظریف به صورت پیوسته استفاده کنید. از فونت های ایتالیک (مورب) به صورت محدود استفاده کنید. بخش هایی از متن های مهم را کمی بزرگتر و پررنگ تر کنید.

صفحه آرایی وب سایت 14. از یک چارچوب استفاده کنید.

صفحاتی که شامل چندین پیام هستند را بررسی کنید و مطمئن شوید که هر پیام در طراحی شما به صورت سلسله مراتبی در جای درست قرار گرفته است. یک شبکه جذاب با حاشیه­ ها، پس زمینه ها و تغییرات ستون ها ایجاد کنید.

15. آیکون های رسانه اجتماعی خود را جابجا کنید.

آیکون های رسانه اجتماعی را در جایی قرار دهید که به خواننده نشان دهد که مشتاق فالو کردن آنها هستید اما از بازید دوباره از سایت بیشتر استقبال می کنید.

نوار وضعیت سایت 16. گزینه های بسیار زیاد در منو سایت های سازمانی

استفاده از یک منو با گزینه های بسیار زیاد ممکن است باعث شوند کاربر هیچ انتخابی نکند. گزینه های موجود در نوار وضعیت را در صورت امکان به صفحات داخلی منتقل کنید.

17. به بخش مورد نظر لینک دهید

آیا لازم است یک مطلب بسیار طولانی بنویسید؟ قابل درک است. می توانید با استفاده از لینکهایی در بالای صفحه به بخش مربوطه هدایت شوند.

18. صفحات 404 را پیدا کنید و مشکل آن را برطرف کنید.

به هر حال گاهی در نتیجه پیدا نکردن یک صفحه یا اشتباه کاربر، صفحه عمومی خطای 404 ظاهر می شود. با ایجاد لینک ها به صفحات محبوب، بازدیدکنندگان را حفظ کنید تا صفحه شمار ا ترک نکنند.

احتمال دارد بازدید کنندگان وارد URLهایی می شوند که دیگر وجود ندارند و میزبان های وب آن صفحات را بسته اند. یک صفحه خطای 404 با طراحی ویژه و مفید می تواند مجدداً آنها را به صفحاتی دیگر هدایت کند بعنوان مثال دعوت به بازدید از محتوای مشابه آن چیزی که دنبال آن بود میتواند بیننده را در وب سایت نگه دارد.

19. جستجو را در داخل سایت را فعال کنید.

اگر وبسایت یا وبلاگ شما پر محتوا و شلوغ است، قابلیت جستجوی داخل سایت را اضافه کنید تا خوانندگان آنچه را که می خواهند بتوانند پیدا کنند. (انجام این کار در جمع آوری نظرات و بازخوردهای بازدید کنندگان برای برنامه ریزی محتوا نیز به شما کمک می کند).

20. مسیرهای مشخص ارائه دهید.

اگر قصد دارید در سایت خود، به اشخاص، شرکا، مشتریان ، متقاضیان، نویسندگان رسانه متعدد و ... خدمت ارائه دهید؛ علائمی ایجاد کنید تا راه را نشان دهید.

تبدیل بازدید کننده وب سایت به مشتری

تبدیل بازدید کننده وب سایت به مشتری 21. کال تو اکشن ( call to action) با دکمه های دعوت به اقدام تعبیه کنید.

آیا می توانید یک کاردعوت به اقدام یا کال تو اکشن (CTA) پیدا کنید که جلب توجه نکند؟ آن را به صورت یک دکمه مجدداً طراحی کنید. آیا برخی صفحات راکد و بیکار هستند؟ یک دعوت به اقدام- کال تو اکشن برجسته اضافه کنید.

یک کال تو اکشن طراحی شده به صورت یک دکمه با یک رنگ متضاد با ارزش پیشنهادی مشخص برای افزایش نرخ تبدیل بیننده وب سایت به مشتری کمک می کند.

22. فرم های شلوغ و پیچیده را بهبود دهید

به طور کلی، فرم هایی که در سرعت مورد نظر شما تبدیل به مشتری نمی شوند، خیلی پردردسر هستند. قسمتهای درخواست اطلاعات غیر ضروری را حذف کنید.

23. رشد لیست ایمیل ها را آهسته کنید

اگر می خواهید لیست ایمیل از مخاطبان وب سایت خود ایجاد کنید، در هر جایی که از بادید کنندگان می خواهید در آن شرکت کنند، با دقت ابزارها و تاکتیک­های مورد استفاده را انتخاب کنید.روش های ایجاد ارزش جدید را تست کنید تا زمانی که نرخ ایجاد اشتراک ایمیل وب سایت افزایش یابد.

24. آدرس های ایمیل خطرناک هستند.

شما با منتشر کردن آدرس ایمیل به عنوان دعوت به عمل (CTA)، اسپمر ها ( هرزنامه نویس ها) را به صندوق ایمیل خود دعوت می کنید. فرم های تماسی را در صفحات قرار دهید که می خواهید بازدیدکنندگان با استفاده از آنها با شما ارتباط برقرار کنند.

25. آیا بازدیدکنندگان حضوری می خواهید؟

اگر می خواهید بازدید کنندگان از سایت شما به بازدید کنندگان حضوری از فروشگاه یا دفتر شما تبدیل شوند، نقشه مسیر یابی شرکت را در وب سایت خود ارائه دهید.

تعامل داشته باشید 26. کلیپ تصویری در سایت خود منتشر کنید.

اگر تا کنون کلیپ تصویری در سایت خود نذاشته اید، وقت آن است شروع به انتشار فایل های تصویری کنید. نیازنیست ساختن آن را به دیگری بسپارید، خودتان به راحتی آن را بسازید. صفحه " درباره ما" شما بهترین مکان برای جاگذاری اولین ویدئو است.

27. دعوت به اشتراک گذاری محتوا کنید.

نوار ابزاری برای به اشتراک گذاری محتا ها در رسانه اجتماعی به صورت برجسته در وبلاگ خود قرار دهید و مطمئن شوید که مدر دسترس کاربران باشد.

28. لینکها را طوری ایجاد کنید که به عنوان لینک شناخته شوند.

آیا سعی کرده اید که لینک های وب سایت را به شکل زیباتر و مشخص طراحی و ایجاد کنید؟ آنها را واضح کنید. همچنین آنها را طولانی تر از یک کلمه کنید تا مشخص تر باشند.

29. علامت های اسکرول را اضافه کنید.

هر چه صفحات وب بیشتر با سبک تک ستونی حاشیه به حاشیه طراحی شوند، محتوای زیر آن دسته کمتر دیده می شوند. برای تشویق به اسکرول کردن به پایین، فلش ها یا سایر نشانه های بصری را اضافه کنید.

30. به خاطر خریداران خود در سایت حضور داشته باشید.

سایت های بسیار زیادی که امکان فروش محصولات و خدمات را دارند، دریافت پاسخ برای مشتریان بالقوه در برخی اوقات دشوار است. در صورت امکان، وب سایت خود را با یک امکان چت آنلاین مدیریت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]