اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104276300919221

آیا برنامه نویسی یکی از شغل های پردرآمد است؟

کد: 140104276300919221

https://bit.ly/3PpE3YN

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین حرفه های دنیاست و درآمد هر برنامه نویس بسته به موقعیت و سطح تجربه اش می تواند متفاوت باشد.

آیا برنامه نویسی یکی از شغل های پردرآمد است؟
آیا برنامه نویسی یکی از شغل های پردرآمد است؟

توسعه نرم افزار یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان است و میزان پولی که هر برنامه می تواند به دست آورد بسته به موقعیت و تجربه متفاوت است.

میزان درآمد حاصل از شغل برنامه نویسی
کار برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان است و میزان درآمد برای هر برنامه نویس بسته به موقعیت و سطح تجربه آنها می تواند متفاوت باشد. در این مقاله به توضیح زبان برنامه نویسی، انواع آن، درآمد از زبان های برنامه نویسی مختلف، محبوب ترین زبان های دنیا، میزان تاثیرگذاری هر کدام در داخل و خارج از کشور و در نهایت درآمد می پردازیم. .
کار برنامه ریزی
ممکن است نام بسیاری از زبان های کدنویسی را شنیده باشید و یا بسیاری از آنها را کدنویسی کرده باشید و به نتایج دلخواه رسیده باشید و نام هیچ کدام را تا کنون نشنیده باشید. در اینجا ما هر یک از آنها را در زمینه متفاوتی بررسی می کنیم و توصیه می کنیم هر کدام را بشناسید.
ویدیوی ویژه: آموزش برنامه نویسی
اصول برنامه نویسی C و C ++
زبان برنامه نویسی
شغل برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیاست، شما یک زبان برنامه نویسی را روان صحبت می کنید و مانند یک حرفه ای عمل می کنید. اما ابتدا بیایید مقدمه ای بر زبان و اینکه زبان از کجا آمده است، انجام دهیم. بهتر است مقاله چرا برنامه نویسی و چرا زبان php را ببینید.
هزاران سال پیش، زبان به معنای ارتباط و تعامل انسانی بود. برای جامعه، زبان حاوی کلماتی است که افراد برای برقراری ارتباط با آنها نیاز دارند و خود کلمات انتزاعی هستند، اما معنایی را که به اشیا یا اعمال و چیزهای دیگر ارجاع می دهند را نشان می دهد. در علم
کامپیوترها دارای سخت افزار و نرم افزار زیادی هستند که باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برنامه شما به ماوس و صفحه کلید یا حتی میکروفون واکنش نشان می دهد و می تواند فایل ها را از حافظه دیسک شما بخواند. اما در نهایت کامپیوتر چیزی جز اعداد 1 و 0 نمی فهمد.


سابقه شغلی برنامه نویسی
اولین کامپیوترها با سوئیچ های دستی، مدارهای AC و سیم کشی طراحی شدند. البته ایجاد بسیاری از برنامه ها آسان نیست زیرا اکثر آنها فقط برای کارهای خاص استفاده می شوند و اندازه بزرگی دارند که باعث محدود شدن آنها می شود. به همین دلیل، ایجاد یک زبان برنامه نویسی فعال یک فرآیند انقلابی است که کامپیوترها را به سطح دیگری رسانده است.
بر خلاف زبان های استاندارد، کلمات کلیدی در زبان های برنامه نویسی محدود هستند و برنامه نویسان با کمک ترکیب آن کلمات کلیدی می توانند انواع مختلفی از برنامه ها را ایجاد کنند. نرم افزارهای خاصی وجود دارند که کد نوشته شده را به یک زبان کامپیوتر تبدیل می کنند تا کامپیوتر بتواند آن را بفهمد. حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که زبان برنامه نویسی چیست؟ به طور خلاصه، یک زبان برنامه نویسی مجموعه ای از دستورالعمل ها است که توسط آن افراد با رایانه ها تعامل دارند.


زبان برنامه نویسی یا کدنویسی چیست؟
یک کار برنامه نویسی یا کدنویسی شبیه به نوشتن یک بخش دستورالعمل یا ایجاد لیست مشاغل رایانه ای است. بر خلاف ما انسان ها، لیست ها و دستورالعمل هایی که برای کامپیوتر نوشته می شود باید کاملا دقیق و منطقی باشد. با استفاده از کد و برنامه نویسی، می توانید اشکال پیچیده را ترسیم کنید و گرافیک غنی را در رایانه خود ایجاد کنید، همچنین برنامه هایی ایجاد کنید که مکانیزم بازی را درک کنند.
علاوه بر کار این برنامه به شما کمک می کند تا بازی هایی با چگالی بالا و برخورد ذرات بسازید و این برنامه ها به شما این امکان را می دهند تا با استفاده از نمادها و تکنیک های زمان بندی کار سخت ترین و جامع ترین بازی ها را انجام دهید. وبلاگ خودت شما می توانید راه حل های فناوری کسب و کار ایجاد کنید و به طیف وسیعی از مشتریان و علایق دسترسی پیدا کنید.
برنامه نویسی را بدانید.
علاوه بر این، می‌توانید از کد و برنامه‌نویسی برای ایجاد برنامه‌های خانه هوشمند مانند فیدرهای پیتر یا آینه‌های هوشمند استفاده کنید. همچنین می توانید یک ربات بسازید و آن را برنامه ریزی کنید تا در کارهای خانه به شما کمک کند و دستیار مجازی شما باشد که صحبت می کند و شما را درک می کند.
زمینه برای برنامه نویسان
برخلاف تصور بسیاری از افراد، زمینه های کاری زیادی در کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر وجود دارد که ممکن است به عنوان یک برنامه نویس به آنها علاقه مند باشید. کامپیوترها برنامه نویسان از برنامه ها، اسکریپت ها یا دستورالعمل های دیگر برای کار با برنامه ها و رایانه ها استفاده می کنند.
اگرچه بسیاری از زبان ها شباهت هایی دارند، اما هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. هنگامی که یک برنامه نویس قوانین و ساختار زبان ها را یاد می گیرد، کد منبع را در یک ویرایشگر متن یا IDE می‌نویسد و سپس یک برنامه نویس یا مترجم کامپیوتر، کد را به زبان ماشینی که کامپیوتر می تواند درک کند، جمع آوری می کند. در بین زبان های برنامه نویسی، زبان های برنامه نویسی نیازی به کامپایلر ندارند و برای اجرای اسکریپت ها از مترجم استفاده می‌کنند.
آشنایی با زبان های برنامه نویسی مختلف
کامپیوتر یک دستگاه محاسباتی است که برای پردازش داده ها تحت کنترل یک برنامه کامپیوتری استفاده می شود. یک برنامه مجموعه ای از دستورالعمل ها با داده است که در طول اجرای آن، داده های خام به فرمت خروجی مورد نظر پردازش می شوند. سلسله مراتب زبان برنامه نویسی به شرح زیر است:
زبانی بلند که برای انسان قابل درک است
برای مونتاژ قطعات از زبان اسمبلی یا زبان ماشین استفاده می شود
یک زبان سخت افزاری که یک زبان سطح پایین است. درک این زبان برای کامپیوترها آسان است، اما درک آن برای انسان دشوار است.
برنامه های کامپیوتری اغلب به زبان های برنامه نویسی نوشته می شوند که زبان های پیچیده ای هستند. زبان‌های سطح بالا، زبان‌های انسانی هستند که تقریباً به زبان ماشین نوشته می‌شوند، یا زبان‌های سطح پایینی هستند که پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که رایانه می‌تواند بفهمد. به عنوان مثال به برنامه های کامپیوتری زیر که به زبان برنامه نویسی C نوشته شده اند نگاه کنید:
# stdio.h> را اضافه کنید
اصلی (خالی)
{
printf ("C یک زبان برنامه نویسی است)؛
0 را برمی گرداند؛
}
این برنامه تنها یک رشته را در خروجی به کاربر نمایش می دهد که خروجی آن به صورت زیر خواهد بود:
C به عنوان یک زبان برنامه نویسی
زبان اسمبلی که به عنوان کد ماشین نمادین نیز شناخته می شود، بین زبان سطح بالا و زبان ماشین قرار می گیرد. زبان اسمبلی مخصوص معماری کامپیوتر. یک ابزار یا اسمبلر برای تبدیل کد اسمبلی به کد کامپیوتری اجرایی کار می کند. زبان های برنامه نویسی سطح بالاتر را می توان حمل کرد، اما باید توسط سیستم تفسیر شوند یا باید به زبان سیستمی تفسیر شوند که توسط رایانه قابل درک باشد.


درباره پروژه های برنامه نویسی بیشتر بدانید
در مورد زبان های برنامه نویسی و اهمیت آن‌ها در صنایع کامپیوتر، رباتیک، دیجیتال و کامپیوتر صحبت کردیم. در ادامه می‌خواهیم به انواع زبان ‌های رایج دنیا که در علوم مختلف استفاده می شود اشاره کنیم:

  • C
  • پایتون
  • C++
  • جاوا
  • Scala
  • سی شارپ
  • R
  • Ruby
  • swift
  • جاوا اسکریپت


توابع زبان‌های برنامه نویسی


هر کدام از این زبان ها دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را در نوع خود به عنوان زبان های برنامه نویسی منحصر به فرد و کاربردی می کند. زبان های برنامه نویسی باید ساده، آسان برای یادگیری و استفاده، خوانا و قابل تشخیص برای انسان باشند.
انتزاع یکی از ویژگی های مهم یک زبان برنامه نویسی است که در آن توانایی تعریف ساختارهای پیچیده و سپس سطوح قابلیت استفاده وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم زبان برنامه نویسی قابل حمل بودن آن است که بیشتر مورد علاقه برنامه نویسان است.

کارایی زبان برنامه نویسی باید بالا باشد تا به راحتی بتوان آن را به کد کامپیوتری تبدیل و اجرا کرد و علاوه بر آن فضای حافظه کمتری را مصرف کرد. یک زبان برنامه نویسی باید به خوبی ساختار یافته و مستند باشد تا برنامه نویسان دیگر بتوانند از آن برای توسعه برنامه استفاده کنند.
ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد، اشکال زدایی، تست و نگهداری یک برنامه باید توسط برنامه نویس ارائه شود و حفظ ترتیب همه این موارد در برنامه در تخصص برنامه نویسان حرفه ای است. یک زبان برنامه نویسی باید یک محیط واحد ایجاد کند که به عنوان محیط توسعه یکپارچه یا IDE شناخته می شود. یک زبان برنامه نویسی باید با نحو و معنایی نیز سازگار باشد.


محبوب ترین زبان برنامه نویسی
بر اساس برنامه نظرسنجی توسعه دهندگان 2018، که توسعه شغلی بیش از 100000 برنامه نویس را بررسی کرد، این صنعت پیشرفته ترین صنعت است که بیش از 57 درصد برنامه نویسان توسعه دهندگان بک اند و 37 درصد توسعه دهندگان بک اند هستند. کار قبلی توسعه دهندگان که محبوب ترین زمینه در صنعت است.
در بین تمامی زبان های برنامه نویسی، جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی است و پس از آن جاوا و سپس پایتون قرار دارند. نتایج مشابه در سال 2017 نشان داد که جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان بوده و پس از آن پایتون، جاوا و در نهایت روبی قرار دارند.


اگر در زمینه توسعه نرم افزار تازه کار هستید، اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند این است که از کجا شروع کنید؟ راه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما ما در مورد اینکه چگونه می‌دانید کدام یک برای شما مناسب است و کدام یک برای شما مناسب‌تر است، علایق و اهداف حرفه‌ای‌تان صحبت خواهیم کرد.


درآمد حاصل از کار برنامه نویسی
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی برای یادگیری در سال 2019، توجه به موقعیت آن زبان در بازار و جایی است که روندهای فناوری که از آن زبان‌ها استفاده می‌کنند، اتفاق می‌افتد. با کاوش بیشتر، توسعه وب، توسعه موبایل، توسعه بازی و غیره. شما تعدادی از بهترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی را پیدا خواهید کرد
در پایان، تصویر واضحی از اینکه چگونه زبان‌ها به شما در پیشرفت شغلی در سال‌های آینده و بعد از آن کمک می‌کنند، دریافت خواهید کرد. در ادامه به محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در میان محبوب ترین برنامه نویسان در حرفه های مختلف می پردازیم.


زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
امروزه اکثر برنامه نویسان بدون استفاده از جاوا اسکریپت به توسعه دهندگان نرم افزار تبدیل می شوند. یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان، ایجاد نرم افزار بدون جاوا اسکریپت، جاوا اسکریپت غیرممکن به نظر می رسد.
با نگاهی به نظرسنجی توسعه دهندگان 2018، جاوا اسکریپت به مدت 6 سال متوالی به عنوان محبوب ترین زبان در بین توسعه دهندگان معرفی شده است و تقریباً 65 درصد از توسعه دهندگان در سال گذشته از آن استفاده کرده اند.

جاوا اسکریپت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دلیل این محبوبیت در درجه اول به این دلیل است که زبان جاوا اسکریپت یک زبان ساده و آسان برای ترجمه است که نقش مهمی در توسعه بیشتر صنعت برنامه نویسی دارد. حتی برخی از پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی بر این باورند که جاوا اسکریپت راهی آسان برای ایجاد صفحات وب سایت تعاملی با کارآمدترین روش است.
جاوا اسکریپت به دلیل سازگاری با تمامی مرورگرهای اصلی در بین سایر زبان های برنامه نویسی ارجحیت دارد و از طرفی این زبان در دسترس همگان است. علاوه بر این، زبان جاوا اسکریپت محدودیت دسترسی ندارد و بسیار انعطاف پذیر است. همچنین مهمترین دلیل محبوبیت این زبان این است که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در بین مبتدیان بسیار محبوب است.
ویژگی های وظیفه برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی پایتون
این دومین زبان برنامه نویسی محبوب ممکن است شما را شگفت زده کند. او در بسیاری از نظرسنجی ها در رتبه پنجم قرار گرفت. یکی از اهداف کلی پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی کاربر پسند بودن آن است. مانند جاوا، تایپ و دستورات پایتون شبیه به زبان انگلیسی است. از سوی دیگر، زیرمجموعه ای از اشیاء پایتون در موارد و موقعیت های خاص مانند جاوا اسکریپت رفتار می کند.
میزان سرریز هیپ در پایتون 12 درصد بود که بالاترین درصد بود. به طور کلی افرادی که به پایتون روی می آورند تقریباً 42 درصد است که به این معنی است که این زبان در رتبه دوم در رتبه بندی محبوب ترین زبان ها قرار دارد.
اگر علاقه مند به دنبال کردن حرفه برنامه نویسی خود در توسعه Backend هستید، می توانید از این زبان استفاده کنید. زبان پایتون از یک چارچوب متن باز استفاده می کند که یادگیری این زبان و بسته های ویژه را محبوب می کند. زبان پایتون همچنین کاربردهای متعددی دارد که آن را به یک زبان برنامه نویسی همه کاره و قدرتمند تبدیل می کند.
پایتون در کامپیوتر و یادگیری ماشین و مهندسی بسیار محبوب است. این زبان از روش کار ساده و سبک برنامه نویسی متغیر پشتیبانی می کند و گوشی های زیادی در تعریف کلاس وجود ندارد.
ویژگی های برنامه کاربردی
زبان برنامه نویسی جاوا
در جاوا، عبارات اغلب برای تعریف دستورالعمل ها استفاده می شوند. برای یک بار نوشتن کد و اجرای آن در همه جا. جاوا یکی از موفق ترین زبان های برنامه نویسی در 20 سال گذشته است. این زبان 99% شی گرا است و بسیار قدرتمند است زیرا اشیاء جاوا هیچ مرجعی به داده های خارجی خود ندارند. جاوا ساده تر از C++ است زیرا از تخصیص خودکار حافظه و کامپایل کد بیشتر استفاده می کند.
زبان جاوا مستقل از پلتفرم است و مستقل از سیستم عامل اجرا می شود. از آنجایی که می‌توانید در هر جایی از سیستم با این زبان برنامه‌نویسی رمزگذاری کنید، می‌توانید کدهای سطح پایین را وارد کرده و بسته به پلتفرم با استفاده از JVM یا ماشین مجازی جاوا، آن را روی هر پلتفرمی اجرا کنید.
زبان جاوا اساس سیستم عامل اندروید را تشکیل می دهد که نزدیک به 90 درصد از 500 شرکت را برای ساخت انواع برنامه ها پشتیبانی می کند. در بالاترین سطح پردازش داده ها، Apache Hadoop که خدمات وب آمازون و Windows Azure را اجرا می کند، از جاوا استفاده می کند.
جاوا به دلیل عملکرد عالی در انواع برنامه های تجاری و انعطاف پذیری بالا در بین همه از جمله استارتاپ ها محبوب شده است.
زبان برنامه نویسی C++
زبان برنامه نویسی یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی است که نام طلا را به خود اختصاص داده است و تا به امروز به جهات مختلف ثابت شده است. زبان C در اواخر دهه 1970 معرفی شد و نقش مهمی در دنیای نوشتن داشت.

برنامهC زبان پایه برای چندین زبان بوده است، با برخی از زبان ها که از C مشتق شده اند یا از روش ها، ساختارها و پارادایم هایی مانند جاوا، Objective-C و C# الهام گرفته شده اند. این امر امروزه قابل مشاهده است، هر زمان که نیاز به ایجاد برنامه های کاربردی با کارایی بالا باشد، از C استفاده می شود و همچنان محبوب ترین انتخاب در بین زبان های برنامه نویسی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]