اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104276301019221

برنامه نویسی وب یا اندروید؟ مقایسه عمیق توسعه وب و اندروید

کد: 140104276301019221

https://bit.ly/3AUJlHk

، تهران , (اخبار رسمی): هر دو فناوری هنگام انتخاب یک برنامه آنلاین یا اندروید به یک اندازه خوب هستند. بنابراین شما می توانید با توجه به ترجیح یا علاقه آنها انتخاب کنید. اما اگر از افرادی هستید که زمان زیادی برای یادگیری هر دو دارید و به این رشته‌ها علاقه دارید، به شما توصیه می‌کنم توسعه اندروید و موبایل را یاد بگیرید.

برنامه نویسی وب یا اندروید؟ مقایسه عمیق توسعه وب و اندروید
برنامه نویسی وب یا اندروید؟ مقایسه عمیق توسعه وب و اندروید

بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار در این دو فناوری متخصص هستند و کار شگفت انگیزی در کار خود انجام می‌دهند. از آنجایی که پیشرفت های تکنولوژی هر روز رشد می‌کند،

برنامه نویسی وب یا اندروید؟ مقایسه عمیق توسعه وب و اندروید
برنامه‌نویس وب یا اندروید/کدام انتخاب شغلی بهتر است؟
برنامه‌نویسی وب یا اندروید؟ کدامیک بهتر است؟ توسعه وب آسان تر است یا توسعه اندروید؟

توسعه وب و توسعه اندروید دو زمینه شغلی نوظهور برای توسعه دهندگان هستند. این دو رشته به مهارت های متفاوتی نیاز دارند، بازارهای متفاوتی دارند و همچنین کاربرد متفاوتی دارند. هنگام انتخاب، باید آنها را بر اساس چارچوب مورد نیاز برای مراحل توسعه در یادگیری توسعه وب و توسعه اندروید، سطح دشواری، فرصت‌های شغلی، حقوق و روندهای آینده اندروید و توسعه وب مقایسه کنیم.
اگر در مورد انتخاب بین توسعه وب و اندروید مطمئن نیستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که کدام یک از برنامه نویسی وب و اندروید برای شما بهترین است.
در این مقاله به بررسی و مقایسه برنامه نویسی وب و اندروید برای تمام پارامترهای لازم می پردازیم که به شما در انتخاب گزینه شغلی مناسب کمک می‌کند.


درک تفاوت بین توسعه وب و توسعه اندروید:
در ابتدای مقایسه بین برنامه نویسی تحت وب و برنامه نویسی اندروید به طور خلاصه به معرفی هر یک می پردازیم. توسعه وب شامل کدنویسی، طراحی و اجرای برنامه های کاربردی وب و وب سایت ها است. از یک توسعه دهنده وب ماهر انتظار می رود که یک وب سایت کاربر پسند با ناوبری آسان طراحی و توسعه دهد. زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای توسعه وب عبارتند از HTML، CSS، جاوا اسکریپت و غیره. توسعه وب را می توان به 3 دسته تقسیم کرد:
توسعه وب جلویی: از جمله طراحی صفحه وب، نحوه ظاهر وب سایت، بارگذاری محتوا و غیره.
توسعه وب Back-end: شامل مدیریت پایگاه داده و برنامه نویسی سرور است. اساساً تمام داده های ورودی را ذخیره می‌کند و داده ها را پردازش می‌کند تا نتایج را به کاربران نمایش دهد.
توسعه کامل وب: این ترکیبی از توسعه front-end و back-end است. یک توسعه دهنده فول استک مسئول طراحی وب سایت ها و ذخیره و پردازش داده های ورودی است.
توسعه اندروید، از جمله طراحی اپلیکیشن موبایل. در اینجا، یک توسعه دهنده باید برنامه هایی را برای دستگاه های اندرویدی ایجاد کند. به طور کلی محبوب ترین زبان های مورد استفاده برای توسعه اندروید جاوا و کاتلین هستند.


توسعه دهنده اندروید کیست؟
توسعه دهنده اندروید کسی است که توانایی توسعه یا ایجاد برنامه های کاربردی برای دستگاه های اندرویدی را دارد. بنابراین، تمام برنامه‌هایی که در فروشگاه Google Play مشاهده می‌کنید، فقط توسط توسعه‌دهندگان اندروید ایجاد می‌شوند. توسعه دهندگان اندروید برای خود، یک استارت آپ یا سایر کسب و کارهای تاسیس شده برنامه ایجاد می کنند. بنابراین، همیشه تقاضای زیادی برای توسعه دهندگان ماهر اندروید در هر صنعتی وجود دارد.


توسعه دهنده وب کیست؟
برنامه نویس وب برنامه نویس نرم افزاری است که مسئولیت طراحی، ایجاد و مدیریت یک وب سایت یا برنامه وب از طریق اینترنت را بر عهده دارد. امروزه پاسخ هر سوالی که تصور می کنید در اینترنت است همه اینها با کمک وب سایت های موجود در اینترنت امکان پذیر است
انواع مختلفی از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها به صورت آنلاین در دسترس هستند: وبلاگ‌ها، فروشگاه‌های آنلاین، وب‌سایت‌های خدماتی، سایت‌های پخش ویدیوی اجتماعی، وب‌سایت‌های خبری، وب‌سایت‌های تجاری و موارد دیگر. همه این وب سایت ها توسط توسعه دهندگان وب ایجاد شده اند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ و تجارت، توسعه دهندگان وب ماهر تقاضای زیادی دارند.
مراحل آموزش: توسعه وب و توسعه اندروید
در ادامه مقالات برنامه اینترنت یا اندروید به مراحل یادگیری می پردازیم. ابتدا مراحل یادگیری توسعه وب را پوشش می دهیم و یک برنامه کلی برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب ارائه می‌دهیم.
توسعه وب:
مرحله 1: بخش مورد علاقه خود را از Front End و Backend Development انتخاب کنید.
مرحله 2: برای اینکه آنها رشد کنند، باید مهارت های زیر را بدانند.
ایجاد طرح‌بندی با استفاده از HTML (زبان نشانه‌گذاری فرامتن)
به وب سایت خود با استفاده از توابع مختلف در CSS (برگ سبک آبشاری) سبک دهید
جاوا اسکریپت چگونه پرسش‌ها را دریافت می‌کند و به آنها پاسخ می‌دهد و به افزودن ویژگی‌های تعاملی مانند صدا، ویدیو و تصاویر کمک می‌کند.
راه اندازی واکنش گرا که به وب سایت ها کمک می‌کند تا با دستگاه های مختلف سازگار شوند (Bootstrap)
سیستم های کنترل نسخه مانند Git و GitHub نیز باید استفاده شوند زیرا امکان ردیابی تغییرات و بازگشت به نسخه‌های قبلی را فراهم می‌کنند.
اگر به توسعه Backend علاقه‌مند هستید، باید موارد زیر را یاد بگیرید.
زبان های برنامه نویسی مانند جاوا یا پایتون، فریمورک های سمت سرور مانند Node JS و SQL و سیستم های پایگاه داده NoSQL مانند MYSQL، MongoDB که در آن داده ها ذخیره، بازیابی و به روز می شوند.
مرحله 3: همچنین باید در مورد پروتکل‌های HTTP و ابزارهای استقرار که اجازه می‌دهند فایل‌ها/داده‌ها به و از سرور منتقل شوند، بیاموزید.
تاکنون با یک نقشه راه دقیق برای توسعه وب سایت مواجه شده ایم. در ادامه وب سایت یا برنامه اندروید، نقشه کلی سازمان اندروید را بررسی خواهیم کرد.
توسعه اندروید:
توسعه دهنده اندروید در توسعه برنامه ها و برنامه های اندروید برای بازار تخصص دارد. برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده اندروید، باید مراحل زیر را طی کنید.
مرحله 1 - اصول اولیه توسعه اندروید را بیاموزید، از جمله:
جاوا SDK
آشنایی با زبان های برنامه نویسی اندروید مانند جاوا، کاتلین و ...
طراحی رابط کاربری اندروید
مرحله 2: مهارت های پیشرفته توسعه اندروید را بیاموزید:
مسلط به Git، REST API
آشنایی با سیستم های پایگاه داده
قادر به طراحی برنامه‌های کاربردی پیرامون UI، API پیام‌رسانی ابری و ادغام مداوم.
وب کاپا برنامه نویسی اندروید؟
حالا بریم سر اصل مطلب. برنامه نویسی وب یا اندروید؟ برای این سوال، تفاوت بین توسعه وب و اندروید را بر اساس عوامل مختلف مقایسه می کنیم. این عوامل عبارتند از:
سطح دشواری
درآمد
فرض اشتغال
تغییر دادن
دشواری
گل یادگیری
به عنوان دنباله ای برای برنامه نویسی تحت وب یا اندروید، برای مقایسه این دو حوزه محبوب دنیای برنامه نویسی با ما همراه باشید.
1. سطح دشواری
با توجه به سختی توسعه وب و همچنین اندروید. بدون شک توسعه اندروید در مقایسه با توسعه وب بسیار دشوار است. هیچ پیش نیازی برای شروع توسعه وب وجود ندارد. بنابراین، حتی اگر در برنامه نویسی کاملاً تازه کار هستید، توسعه وب بسیار آسان تر خواهد بود.
توسعه وب فرانت اند کمی ساده تر از توسعه وب بک اند است زیرا در بک اند علاوه بر ذخیره و نگهداری داده ها، باید داده های پردازش شده را نیز پیگیری کنید. توسعه وب به طور کلی نسبتا ساده تر از توسعه اندروید است. با این حال، تا حد زیادی به پروژه ای که ایجاد می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، توسعه یک صفحه وب با HTML و CSS در مقایسه با ایجاد یک برنامه ساده اندرویدی می تواند کار ساده تری در نظر گرفته شود.
در همین حال، برای شروع توسعه اندروید، دانش قبلی برنامه نویسی مورد نیاز است. در این صورت شما فقط می توانید تمام مفاهیم توسعه اندروید را درک کنید. توسعه اندروید به سخت افزار کامپیوتری با کیفیت مانند رم 8 گیگابایتی، پردازنده i5 و غیره نیاز دارد. بنابراین اگر کامپیوتری با این حداقل مشخصات ندارید. سپس نمی توانید سفر توسعه اندروید خود را شروع کنید.
از سوی دیگر، برای توسعه وب نیازی به کامپیوتری با مشخصات بالا ندارید و می توانید سفر توسعه وب خود را با رایانه ای با تنها 1 گیگابایت رم آغاز کنید. بنابراین اولین پاسخ ما در مورد برنامه نویسی وب یا اندروید ساده تر است؟ پاسخ قطعا برنامه نویسی وب خواهد بود. البته بسته به علاقه شما و زمان کاشت کاملا متفاوت خواهد بود.
2. مقایسه فرصت های شغلی برنامه های وب و اندروید
انتظار می رود بازار جهانی توسعه اپلیکیشن موبایل در دوره پیش بینی (2016-2022) 14 درصد رشد کند. به طور مشابه، انتظار می رود اشتغال توسعه دهندگان وب تا سال 2024 بین 25 تا 27 درصد رشد کند. بنابراین، بازار کار برای هر دو فناوری به طور مداوم در حال رشد است. اما از آنجایی که یادگیری توسعه وب نسبتا ساده تر از توسعه اندروید است، رقابت برای توسعه دهندگان وب بسیار زیاد است.
از طرف دیگر، توسعه دهندگان اندروید بسیار کمتر از توسعه دهندگان وب هستند، بنابراین تقاضای آنها کمی بیشتر است. توسعه دهندگانی که در توسعه اندروید و توسعه وب مهارت دارند بیشترین تقاضا را خواهند داشت زیرا فرصت های شغلی زیادی را برای آنها در این صنعت رو به رشد باز می‌کند. با این حال، پاسخ این سوال این است که کدام یک عملکرد بهتری دارد، برنامه های وب یا اندروید؟ پاسخ کاملاً به مهارت و سطح تجربه شما بستگی دارد.
3. آناو آکو
هم توسعه وب و هم توسعه اندروید ویژگی های یادگیری عالی و چشمگیر را ارائه می دهند. توسعه وب دانش زبان های مختلف مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و فریم ورک هایی مانند ReactJS، AngularJS و فریمورک های سمت سرور مانند NodeJS را فراهم می‌کند.
در توسعه اپلیکیشن موبایل، می توانید با توسعه اپلیکیشن iOS و همچنین توسعه اپلیکیشن اندروید آشنا شوید. در اینجا شما فرصتی برای یادگیری و تمرین زبان های برنامه نویسی مانند جاوا، کاتلین و غیره خواهید داشت. یادگیری Git و GitHub و سیستم های مدیریت پایگاه داده، الزامات رایج برای انواع فرآیندهای توسعه نرم افزار هستند.
برنامه نویسی تحت وب یا اندروید برای کسب تجربه برنامه نویسی و آشنایی با مهارت های جدید ایده آل است. پس هر دو جای پیشرفت دارند.
4. تطبیق پذیری
برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب، باید با فن آوری ها و زبان های برنامه نویسی مختلف مانند HTML، CSS، JavaScript، PHP، Python، JavaScript Frameworks، .NET، C# یا بیشتر آشنا باشید.
بنابراین با یادگیری این زبان ها به توسعه وب محدود نمی شوید. اما شما همچنین می توانید با یادگیری ماشینی، اتوماسیون و اسکراپینگ وب (با پایتون)، توسعه بازی (با سی شارپ) و بسیاری موارد دیگر شروع کنید.
از طرفی با توسعه اندروید فقط کاتلین و جاوا را یاد می گیرید که زبان های فنی خاصی هستند. بنابراین، در اینجا شما فقط به توسعه اندروید محدود می شوید. بنابراین، توسعه وب بسیار فنی تر از توسعه اندروید است.
5. پاداش برنامه وب و اندروید
حقوق و دستمزد یکی از مواردی است که باید هنگام تصمیم گیری در مورد گزینه های شغلی در نظر گرفت. به طور کلی، حقوق یک برنامه نویس اندروید می تواند کمی بیشتر از یک توسعه دهنده وب باشد. اما تفاوت چندانی با هم ندارند.
بازار کار برنامه نویسی وب گسترده تر است و کارفرما و شرکتی که خواهان خدمات توسعه وب هستند می توانند هنگام انتخاب متخصص بازتر باشند. بنابراین، میانگین دستمزد یک برنامه نویس اندرویدی احتمالاً کمی بیشتر است. اما در کل مقایسه برنامه نویسی تحت وب یا اندروید از نظر دستمزد بستگی به تجربه و مهارت فرد دارد. یک توسعه دهنده وب حرفه ای همیشه بیشتر از یک برنامه نویس غیرحرفه ای اندروید درآمد کسب می‌کند.
نتیجه
هر دو فناوری هنگام انتخاب یک برنامه آنلاین یا اندروید به یک اندازه خوب هستند. بنابراین شما می توانید با توجه به ترجیح یا علاقه آنها انتخاب کنید.
اما اگر از افرادی هستید که زمان زیادی برای یادگیری هر دو دارید و به این رشته ها علاقه دارید، به شما توصیه می کنم توسعه اندروید و موبایل را یاد بگیرید. بنابراین هیچ مشکلی در یادگیری هر دو فناوری وجود ندارد. بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار در این دو فناوری متخصص هستند و کار شگفت انگیزی در کار خود انجام می دهند.
از آنجایی که پیشرفت های تکنولوژی هر روز رشد می‌کند، هم توسعه دهندگان وب و هم توسعه دهندگان اندروید آینده روشنی دارند. تقاضا برای برنامه های کاربردی موبایل و وب کارآمد و آسان برای استفاده در آینده همچنان رو به افزایش است و به این زودی متوقف نخواهد شد.

نیک آموز (Nikamooz.com) در زمینه آموزش برنامه نویسی، اجرای پروژه های هوش تجاری، ارائه خدمات تخصصی پایگاه داده و چارچوب های برنامه نویسی فعالیت می‌کند.
فعالیت های یادگیری خوب عبارتند از:
1. برگزار کننده دوره برنامه نویسی [دولتی و سازمانی]
2. اجرای پروژه های تحلیل کسب و کار
3. ارائه خدمات ویژه SQL Server
4. باج افزار را از پایگاه داده حذف کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]