اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104276301119221

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان

کد: 140104276301119221

https://bit.ly/3OglnJG

، تهران , (اخبار رسمی): یادگیری برنامه نویسی بدون توجه به سن شما می تواند یک کار بسیار هیجان انگیز باشد و این جذابیت برای کودکان می‌تواند حتی شدیدتر باشد. نه تنها درک مفاهیم کلی برنامه نویسی دشوار است، بلکه یادگیری نحو، قواعد و نحو هر زبان نیز دشواری‌های خاص خود را دارد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان
بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان

آیا امکان یادگیری برنامه‌نویسی برای کودکان وجود دارد؟ بهترین زبان برنامه‌نویسی برای کودکان چیست؟ برای دریافت پاسخ کامل این سوالات با ما همراه باشید.

آیا امکان یادگیری برنامه‌نویسی برای کودکان وجود دارد؟ بهترین زبان برنامه‌نویسی برای کودکان چیست؟ منتظر پاسخ کامل این سوالات باشید.
یادگیری کدنویسی صرف نظر از سن شما می‌تواند یک چالش بسیار جذاب باشد و این جذابیت می‌تواند برای کودکان حتی شدیدتر باشد. درک مفاهیم کلی برنامه‌نویسی نه تنها دشوار است، بلکه هر زبانی در یادگیری نحو، قواعد و نحو دشواری های خاص خود را دارد.
در این پست لیستی از زبان های برنامه‌نویسی ایده آل را در اختیار شما قرار می دهیم که هر کدام می‌توانند برای کودکان و نوجوانان شما بسیار مفید باشند. زبان‌های مقدماتی و روشی که شما آنها را یاد می گیرید نه تنها شما را از هنجارهای برنامه‌نویسی کودکان دور می‌کند، بلکه ادامه آنها به طور طبیعی اصول و چارچوب‌های برنامه‌نویسی را به آن‌ها می آموزد. در زیر لیستی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان را مشاهده خواهید کرد.


بهترین زبان برنامه‌نویسی برای کودکان
در این بخش 8 زبان برنامه‌نویسی برتر را معرفی می کنیم که یکی از بهترین زبان های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند. البته احتمالاً در جاهای دیگر زبان‌های دیگری نیز معرفی می‌شوند، اما به طور کلی و بر اساس منابع مختلف، این گونه زبان‌ها از همه نظر جزو بهترین زبان‌ها برای کودکان هستند. این زبان ها عبارتند از:
لیست بهترین زبان های برنامه‌نویسی برای کودکان

  • Scratch
  • Microsoft MakeCode
  • SmallBasic
  • Python را با CodeCombat
  • Minecraft با Tynker
  • جاوا اسکریپت را با js
  • Lua را با Roblox
  • Game maker


1- زبان اسکرچ برای کودکان و نوجوانان
Scraping بهترین راه برای یادگیری اصول منطق و کدنویسی بدون نحو پیچیده یا ابزارهای توسعه است. این یک زبان برنامه‌نویسی بسیار بصری و مبتنی بر بلوک است که در آن کاربر می‌تواند کد را از جعبه ابزار بلوک های فرمان بنویسد. این برنامه در مرورگر کار می‌کند و یک برنامه ScratchJr برای iOS و اندروید نیز وجود دارد.
با کمک این زبان‌های برنامه‌نویسی کودکان، هر چیزی که در زبان‌های کدنویسی نوشتاری می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، از جمله عبارات منطقی، چرخه‌ها، توابع به سبک قابل مشاهده ارائه می‌شود. این سبک یادگیری برای کودکان خردسالی که در راه یادگیری این برنامه هستند عالی است. با استفاده از این سبک برنامه‌نویسی، کودکان و نوجوانان با سبک و چارچوب برنامه‌نویسی آشنا می شوند و برای گذار به زبان های نوشتاری مشکل جدی وجود ندارد. ما این زبان را به دلیل سادگی و کارایی در لیست بهترین زبان های برنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان قرار داده ایم.


2- کد نویسی با مایکروسافت MakeCode
MakeCode پلت فرم آنلاین کدگذاری بلوک مایکروسافت است که بر روی بردهای سرگرمی میکروکنترلر مانند Micro:Bit و Adafruit Circuit Playground Express تمرکز دارد. این ابزار از لحاظ عملکردی از بسیاری جهات شبیه اسکرچ است، اما برای یادگیری اصول اولیه محاسبات ساده ریاضی بر اساس برنامه‌نویسی ایده آل است و می توان گفت با توجه به سبکی که ارائهمی‌دهد، یکی از بهترین زبان های برنامه‌نویسی به حساب می آید. برای کودکان و نوجوانان. اگر بردهای میکروکنترلر ندارید، می توانید با یک شبیه ساز شروع کنید.


3- SmallBasic یکی از بهترین زبان های برنامه‌نویسی برای کودکان است
SmallBasic نام خود را از زبان برنامه‌نویسی Basic گرفته است که در رایانه های اولیه رایج بود. این برنامه برای محدود کردن شکاف بین زبان های برنامه‌نویسی بلوکی مانند Scratch و زبان های برنامه‌نویسی مانند Python طراحی شده است. ما این زبان را به دلیل سادگی و ارائه امکانات عالی به کاربر در لیست بهترین زبان های برنامه‌نویسی برای کودکان قرار داده ایم.
این زبان برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان دارای یک ویرایشگر وب گسترده با راهنمای مرجع معتبر و آموزش های ویدئویی و مستندات است. این زبان بیشتر جنبه سرگرمی دارد، اما برای یادگیری مفاهیم برنامه‌نویسی و آشنایی با نحو زبان بسیار مناسب است.


4- پایتون برای کودکان و نوجوانان
Python اغلب به عنوان ساده ترین زبان برنامه‌نویسی به دلیل استفاده آسان و ماهیت ساده آن شناخته می شود. راه‌های زیادی برای یادگیری رایگان پایتون وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها برای بچه‌های جوان و تازه‌کار چالشی هستند. اما یک راه عالی نیز برای آسان کردن یادگیری وجود دارد. CodeCombat از پایتون استفاده می‌کند.
CodeCombat یک پلت فرم بازی مبتنی بر مرورگر است که بسیار متفاوت از دستور اسکریپت پایتون است. این پلتفرم به شما امکانمی‌دهد در حین انجام بازی‌های چند نفره کدنویسی پایتون را یاد بگیرید. به دلیل رابط کاربری ساده و تعداد کاراکترهای زیادی که ارائهمی‌دهد، بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان را فهرست می‌کند.


5- Minecraft با Tynker
Tynker یک زبان برنامه‌نویسی نیست، اما یکی از بهترین منابع آنلاین برای کودکان برای یادگیری کدنویسی است، بنابراین سزاوار جایگاهی در لیست ما از بهترین زبان های برنامه‌نویسی برای کودکان است. این مجموعه شامل بازی های کدنویسی، مودینگ ساده Minecraft، رویدادهای کد سرگرم کننده و غیره است. برای کودکان در پروژه ها و رویدادهای مختلف فردی و اجتماعی.
در واقع، خود Tynker بیشتر کارهایی را انجام می‌دهد که هر زبان برنامه‌نویسی دیگری در این لیست انجام می‌دهد و نقطه ورود عالی به دنیای برنامه‌نویسی برای کودکان است. به غیر از پلتفرم مبتنی بر مرورگر، برنامه های موبایل و دسکتاپ برای این ابزار وجود دارد.


7- جاوا اسکریپت برای کودکان
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی است که پایه وب و اینترنت به حساب می آید. خوشبختانه، در حالی که این زبان برنامه‌نویسی به سختی و سختی شناخته می شود، کتابخانه ها و ابزارهایی برای آسان کردن یادگیری جاوا اسکریپت طراحی شده اند. این ابزارها جاوا اسکریپت را سرگرم کننده تر و سرگرم کننده تر می کنند.
کتابخانه ای به نام p5.js برای جاوا اسکریپت وجود دارد که سادگی و شفافیت را برای این زبان ارائهمی‌دهد و ممکن است ایده خوبی برای برنامه‌نویسی بچه ها باشد. این ابزار که برای ایجاد هنرهای بصری و موسیقی طراحی شده است، یک ویرایشگر مرورگر کامل برای شروع کار دارد. بنا به دلایل ذکر شده و با توجه به کتابخانه معرفی شده، جاوا اسکریپت را می توان در لیست بهترین زبان های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان قرار داد.


9-لوا. زبان برنامه‌نویسی
Lua یک زبان برنامه‌نویسی است که برای سادگی و دوام طراحی شده است. این زبان آنقدر فشرده و آسان برای یادگیری است که بازی ها و سایر برنامه ها از آن به عنوان پایه ای برای پروژه های کاملاً جدید از بازی های موجود استفاده می کنند.
Lua یک زبان همه کاره است، به این معنی که دارای ویژگی های مشترک است که می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات رایج استفاده شود. Lua منحنی یادگیری کوتاهی دارد و یک زبان عالی برای هر گیمر است - این یک انتخاب محبوب برای موتورهای بازی است.


10- ساخت بازی برای کودکان با گیم میکر
GameMaker یک موتور بازی سازی قدرتمند و در عین حال ساده است. در جایی که ویرایشگرهای بازی دیگر مانند Unity و Unreal ابزارهای حرفه ای پیچیده ای هستند، GameMaker برای هر چه بیشتر مبتدیان با رویکردی بسیار ساده طراحی شده است. این ابزار به طرز شگفت انگیزی ساده است و می توانید با آن بازی های بی نقص و حرفه ای بسازید، به همین دلیل ما این ابزار را در لیست بهترین زبان های برنامه‌نویسی برای کودکان قرار می دهیم.
GameMaker زبان بازی است. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که خواندن آن را آسان تر می‌کند و از تمام مشکلات موجود جلوگیری می‌کند. ابزاری شبیه به ویرایشگر فلوچارت پایتون و گیم میکر با کدی که با هر عنصر مطابقت دارد، به راحتی می توان دید هر کد چه کاری انجاممی‌دهد.

نیک آموز (nikamooz.com) در زمینه آموزش برنامه‌نویسی، اجرای پروژه های هوش تجاری، ارائه خدمات تخصصی پایگاه داده و ارائه فریمورک های نرم افزاری فعالیت دارد.
چگونه بهترین زبان برنامه‌نویسی را برای کودکان انتخاب کنیم؟
هنگام انتخاب زبان برنامه‌نویسی مناسب برای فرزندتان، باید جنبه هایی مانند سن و سطح مهارت او و همچنین کاربردی بودن و در دسترس بودن زبان را در نظر بگیرید.


انتخاب زبان بر اساس قابلیت استفاده
جدا از این که دغدغه سادگی زبان را دارید، باید از خود بپرسید که کدام زبان کاربردی است. فرزندان شما با این زبان چه می‌توانند بکنند؟ آیا آنها می‌توانند در آینده به استفاده از این زبان ادامه دهند؟ زبانی را انتخاب کنید که کاربردی باشد و کودک شما به آن علاقه داشته باشد و بتواند در عمل از آن استفاده کند. توجه به این نکته در انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی برای کودکان بسیار مهم است.


انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی برای کودکان بر اساس سن آنها
نکته مهم دیگری که در انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی برای نوجوانان و کودکان باید به آن توجه کرد، سن آنهاست.
زبان‌ها و ابزارهایی وجود دارند که برای کودکان و نوجوانانی که تازه شروع به کار کرده‌اند عالی هستند. این زبان ها یادگیری اصول برنامه‌نویسی را آسان می‌کند.
جوانانی که تجربه فنی دارند یا با نرم افزارهای پایه آشنا هستند می‌توانند به سراغ زبان های پیچیده ای مانند C++، Java و غیره بروند.


انتخاب زبان برای شروع یک برنامه مبتنی بر فناوری است
سن به تنهایی مهم نیست و سن بالاتر لزوماً به معنای تمایل به یادگیری زبان برنامه‌نویسی نیست. شما همچنین باید توانایی‌های آنها را در نظر بگیرید.
آیا او دانش فنی دارد؟ آیا برای اولین بار با یک کامپیوتر بالاتر از سطح کاربر عادی ارتباط برقرار می‌کند؟ آیا آنها دانش پیش زمینه ای دارند یا به تازگی نام برنامه‌نویسی را شنیده‌اند؟ سطح مهارت آنها مستقیماً بر زبانی که انتخاب می کنید تأثیر می گذارد، و مهم است که در هنگام انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، این را در نظر داشته باشید.


نتیجه
اساساً کدنویسی فرآیند تجزیه یک مسئله به مراحل و ایجاد راه حل های کوچک برای هر مشکل است. یادگیری منطق و نحو برنامه‌نویسی مهارتی است که فراتر از علوم کامپیوتر است و تقریباً بر هر جنبه‌ای از آموزش تأثیر می‌گذارد.
یادگیری برنامه‌نویسی برای بچه ها چندان آسان و دور از دسترس نیست. در این مقاله لیستی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان را برای شما آورده‌ایم. شما می توانید با رعایت معیارهایی که برای انتخاب زبان برنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان ارائه کرده ایم، زبان برنامه‌نویسی ایده آل را برای کودکان خود انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]