اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105066322019100

معرفی قطعات خودرو سراتو

کد: 140105066322019100

https://bit.ly/3JeG4Vq

، (اخبار رسمی): سراتو یکی از خودروهای پر طرفدار در ایران است، که شرکت سایپا اقدام به تولید و مونتاژ آن نموده، بنابراین لازم است لوازم و قطعات سراتو را بیشتر آشنا شوید، فروشگاه اینترنتی ربانی پارت تمامی لوازم یدکی کیا را به‌صورت اصل و گارانتی‌دار، همراه با قیمتی مناسب، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

معرفی قطعات خودرو سراتو
خرید قطعات خودرو کیا سراتو

این فروشگاه، با داشتن سابقه‌ای درخشان توانسته است، اعتماد مشتریان زیادی را در سراسر ایران به خود جلب کند و همواره قدردان این اعتماد است.

در این مقاله به توضیحی مختصر درباره خودرو سراتو و لوازم یدکی کیا آن می‌پردازیم.

مدل های مختلف کیا سراتو در ایران

LD نسل اول سراتو

آیینه‌های جانبی برقی، گرمکن، حسگرباران، کیسه‌هوا، نمایشگر آینه، اتولایت، کروز کنترل و سانروف

TD نسل دوم سراتو

شش کیسه‌هوا، آینه‌های تاشو برقی، نمایشگر هفت اینچی، چراغ‌های اتوماتیک با تنظیم زاویه نور، استارت بدون کلید و سامانه راه یاب

YD نسل سوم سراتو

تنظیمات برقی ۱۰ حالته برای صندلی، اتو حسگر نور و باران، رادار نقطه کور  صندوق برقی، نماشگر ۴.۸ اینچی و لمسی، بلوتوث و استارت دکمه‌ای

نسل چهارم

در سال ۲۰۱۹ وارد بازارهای جهانی شد و به دلیل تحریم‌های حاکم نتوانست وارد بازار فروش ایران شود.

از آنجایی ‌که قطعات یدکی سراتو زیاد و متنوع هستند، ما در اینجا به تعداد محدودی از این قطعات خودرو و علائم خرابی آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قطعات بدنه سراتو

پوسته سپر عقب، پوسته سپر جلو، دستگیره، لولا، سینی، درب صندوق، خطر عقب،  چراغ جلو، درب سراتو، درب موتور سراتو

قطعات جلوبندی سراتو

کمک فنر، رام سراتو، دیسک چرخ، سیلندر ترمز، سیبک سراتو، طبق سراتو، اکسل سراتو

قطعات موتوری سراتو

لنت ترمز، پیستون سوپاپ رینگ، فیلتر روغن، فیلترهوا

امکانات رفاهی سراتو سایپا

ترمز ABS، ترمز EBD، سنسور پارک عقب، سنسور عقب، ترمز عقب کاسه ای، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ جلو هالوژنی، تنظیم موقعیت دو حالته، نیرو کمکی هیدرولیکی، دکمه های کنترل غربیلک فرمان، روکش چرمی، سیستم صوتی ۶ اسپیکر، دوربین عقب، سیستم مالتی مدیا (Bluetooth, MP3, UBS, iPod)، نویگیشن، مانیتور ۷ اینچی، کمربند ایمنی پیش کشنده، پشت سری فعال، کروز کنترل :نسخه های ۲۰۰۰، ایربگ راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه اتوماتیک: نسخه های ۲۰۰۰، آینه های جانبی برقی با گرمکن، شیشه بالابر های برقی، سانروف، پدال شیفتر: نسخه های ۲۰۰۰، اتولایت: نسخه های ۲۰۰۰، صفحه کیلومتر سوپر ویژن: نسخه های ۲۰۰۰، ورود بدون کلید: نسخه های ۲۰۰۰

بلبرینگ چرخ

یاتاقان‌های چرخ مجموعه‌ای از توپ‌های فولادی یا مخروطی هستند که توسط یک حلقه فلزی به هم متصل می‌شوند. آنها باعث می شوند چرخ ها به آرامی با حداقل اصطکاک بچرخند.

در مرکز چرخ های خودرو، قطعات فلزی توخالی به نام هاب قرار دارد. یاتاقان‌های چرخ‌ها به خوبی درون توپی‌ها قرار می‌گیرند و روی محورهای فلزی قرار می‌گیرند، که به کاهش اصطکاک هنگام چرخش چرخ‌ها کمک می‌کند.

اگر بلبرینگ چرخ خودرو  خراب باشد مشکلاتی از جمله: شل شدن چرخ ها، قفل شدن تایرها، سائیدگی بیشتر لاستیک ها از بین  رفتن تایرها که بسیار خطرناک و جبران ناپذیر است.

کیا سراتو نیز به علت داشتن لوازم یدکی زیاد و تنوع در آن‌ها به راحتی نمی‌توان جنس مرغوب و باکیفیت اصل را در بازار پیدا کرد،بهتر است در هنگام خرید قطعات خودرو سراتو از مکانی مطمئن اقدام کنید تا از مشکلات جلوگیری کنید.

شمع موتور در قسمت باک بنزین قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی پمپاژ بنزین به موتور را دارد، حال اگر از یک شمع بی‌کیفیت استفاده شود این انتقال به خوبی صورت نمی‌گیرد و علاوه بر اینکه عمل احتراق به درستی صورت نمیگیرد خطر جانی نیز برای سرنشینان خودرو هم دارد

کروز کنترل

یکی از لوازم اسپرت کیا سراتو سایپا کروز کنترل است، این قابلیت باعث می‌شود تا راننده در مسافت‌های طولانی خسته نشود در واقع وظیفه‌ی کروز کنترل این است تا سرعت مورد نظر راننده را ثابت نگه دارد و بدون اینکه راننده آن را کم و زیاد کند ثابت بماند

پمپ هیدرولیک فرمان

این روزها از سیستم هیدرولیک برای فرمان خودرو استفاده می‌شود که رانندگی را برای راننده ها بسیار آسان کرده است؛ وظیفه‌ی فرمان هیدرولیک تامین نیروی لازم جهت چرخش چرخ‌های خودرو است.

حال اگر در هنگام رانندگی در زمان چرخاندن فرمان صدایی را احساس کنید و علاوه بر آن حس کنید که فرمان کمی سفت شده‌است همچنین شاهد روغن‌ریزی از محفظه‌ی پمپ فرمان باشید به این معنی است که زمان تعویض پمپ هیدرولیک فرمان خودرو شده‌است و باید برای تعویض هرچه زودتر اقدام کنید

مواردی که باعث خراب شدن پمپ هیدرولیک فرمان می‌شود:

استفاده از محفظه‌ی پمپ بی‌کیفیت، رینگ و لاستیک نامناسب، روغن تقلبی و بی‌کیفیت، بنابراین رانندگان محترم بهتر است در هنگام خرید قطعات یدکی فرمان خودرو دقت کنند و در خصوص محل خریداری قطعه به خوبی تحقیق کنند تا یک جنس مرغوب و مناسب را خریداری کنند در این زمینه ربانی پارت یه مشاور خوب و یک فروشگاه با کیفیت برای رانندگان کیا سراتو است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]