اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202277289419100
در دسترس نیست

تفاوت خودروهای سدان و کوپه در چیست؟

مقایسه و تفاوت خودرو های سدان و کوپه

کد: 140202277289419100

، (اخبار رسمی): اگر خودرویی دارای چهار درب و صندوق‌عقب باشد یک سدان است و اگر دو درب و صندوق‌عقب داشته باشد کوپه می‌باشد.Mordad 18, 1398 AP

مقایسه و تفاوت خودرو های سدان و کوپه
تفاوت خودروهای سدان و کوپه

خریداران خودرو این روزها با پیشنهادات بسیار متنوعی روبرو هستند که تقریباً همه آنها عالی به نظر می رسند. به طور کلی صنعت طراحی و ساخت خودرو در سال های اخیر پیشرفت غیرقابل انکاری داشته است و تقریباً تمامی خودروهای موجود در بازار به موتور قابل اعتماد و کابین جادار مجهز هستند. اما وقتی قرار است چند صد میلیون تومان برای خرید خودرو هزینه کنید; قطعا ترجیح می دهید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه خودروهای سدان و کوپه بپردازیم. 

مقایسه خودروها

بنابراین حتما به ویژگی هایی مانند سیستم فنی خودرو، فضای کابین و صندوق عقب، مصرف سوخت و فناوری های به کار رفته در تولید توجه می کنید. یکی از مواردی که هنگام خرید خودرو باید در مورد آن تصمیم بگیرید؛ این نوع استایل بدنه خودرو است. در حال حاضر کارخانه های بزرگ خودروسازی مانند تویوتا، هیوندای، پژو و … مدل های مختلفی از سدان و کوپه را به بازار عرضه می کنند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با دانستن تفاوت خودروهای سدان و کوپه با خواندن این مقاله می توانید حدس بزنید که کدام گزینه برای شما بهتر است. 

خودروهای سدان

خودروهای سدان عموما ماهیتی بسیار واضح برای خریداران دارند. سدان ها خودروهایی هستند که صندوق عقب دارند و دارای دو ردیف صندلی و صندوق عقب مجزا هستند. خودروهای سدان را باید نقطه مقابل خودروهای هاچ بک دانست که شرایط مشابهی دارند و تنها تفاوت در صندوق عقب آن هاست. 

خودروهای کوپه عموماً اسپرت هستند. این ماشین ها عموما دو ماشین هستند و دو یا چهار صندلی دارند. کوپه ریشه فرانسوی دارد و بیشتر از خودروهای سدان جوان پسند است. 

به طور کلی اکثر مردم خودروهای دو در را کوپه و خودروهای چهار در صندوق عقب را سدان می نامند، اما در سال های اخیر تغییراتی در صنعت خودرو ایجاد شده است و نمی توان به طور قطع گفت که خودروهای 4 دره همیشه سدان هستند. ، زیرا ممکن است خودروهای کوپه نیز با این شرایط در بازار به فروش برسند.  در خرید لوازم یدکی کیا دقت لازم را داشته باشید. اگر علاقه مند به بررسی تفاوت های این دو بدنه خودرو هستید، با ما همراه باشید. 

خودروهای کوپه

خودروهای کوپه زیادی در بازار کشورمان وجود دارد که از آن جمله می توان به کیا سراتو، بی ام و i8 (هیبریدی)، هیوندای جنسیس کوپه، بی ام و 428 کوپه، بنز E350 و هیوندای کوپه اتوماتیک اشاره کرد که با وجود محدود بودن در بازار ایران خرید و فروش می شوند. و در خیابان ها دیده می شود. بر ای خرید لوازم یدکی هیوندای با ما همراه باشید. 

سدان بخریم یا کوپه؟

علاوه بر جذابیت های هر یک از این خودروها، در اولین قدم باید به ویژگی هایی مانند عملکرد، فضای داخلی، مصرف بهینه سوخت و … اشاره کرد که بدون شک در مقایسه با یک سدان یا کوپه می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد. دز هنگام انتخاب لوازم یدکی کیا  سراتو دقت نمایید. 

ویژگی های یک خودروی سدان

بیش از یک قرن است که خودروهای سدان بخش بزرگی از تولید را در صنعت خودروسازی به خود اختصاص داده‌اند. این حضور به هیچ وجه تصادفی نیست. بلکه به مشخصات فنی خودروهای سدان برمی گردد. برخی از مزایای متمایز خودروهای سدان عبارتند از: 

در مقایسه با سایر خودروها ایمن تر هستند.

به دلیل توزیع وزن بهتر، پایداری و جذابیت بیشتری برای رانندگی دارند.

خریداران خودروهای سدان معمولا گزینه های مختلفی برای انتخاب موتور دارند. موتورهای چهار سیلندر، پنج سیلندر، شش سیلندر و حتی هشت سیلندر به عنوان گزینه های اختیاری در برخی از سدان ها به مشتریان ارائه می شود.

به دلیل ظاهری که دارند نسبت به خودروهای هاچ بک و SUV آیرودینامیک تری دارند و در نتیجه مصرف سوخت بهتری دارند.

تنوع بالایی دارند به طوری که تقریبا با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید یک نوع سدان مناسب را در بازار پیدا کنید.

ویژگی های ماشین کوپه

هر وسیله نقلیه ای به دلایل فنی ممکن است علاقه مندان و طرفداران زیادی داشته باشد. کوپه ها معمولاً به دلایل زیر بسیار محبوب هستند،  

بسیار شیک تر از هر نوع خودروی دیگری به خصوص خودروهای سدان هستند.

صندلی های ردیف جلوی آنها بزرگتر و عریض تر است. بنابراین راننده و سرنشین ردیف جلو فضای بیشتری برای سوار و پیاده شدن از خودرو دارند.

از آنجایی که ردیف عقب در طراحی این شکل خودرو اولویت ندارد. وزن کم، بدنه کوچک، ارتفاع کم و مرکز ثقل پایین باعث بهبود تعادل کوپه ها در مقایسه با سدان ها و SUV های مشابه شده است.

به طور کلی خودروهای کوپه خودروهای با ارزش تری در صنعت خودرو محسوب می شوند.

خودروهای کوپه عموماً اسپرت هستند. این ماشین ها عموما دو ماشین هستند و دو یا چهار صندلی دارند. کوپه ریشه فرانسوی دارد و بیشتر از خودروهای سدان جوان پسند است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید