اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203037300019100
در دسترس نیست

بررسی مشخصات هیوندای آزرا

امکانات خودروی هیوندا آزرا 2018

کد: 140203037300019100

، (اخبار رسمی): لوازم یدکی آزرا در بخش های مختلف این خودرو استفاده شده و جایگزین قطعات معیوب می شوند. خودروی هیوندا آزرا (گرنجور) از پرطرفدارترین خودروهای سدان هیوندا است که در سال 2006 برای اولین بار به ایران وارد شد.

امکانات خودروی هیوندا آزرا 2018
امکانات خودروی هیوندا آزرا 2018

قیمت و خرید لوازم یدکی آزرا

لوازم یدکی آزرا در بخش های مختلف این خودرو استفاده شده و جایگزین قطعات معیوب می شوند. خودروی هیوندا آزرا (گرنجور) از پرطرفدارترین خودروهای سدان هیوندا است که در سال 2006 برای اولین بار به ایران وارد شد. بدنه بزرگتر، پیشرانه قدرتمند و امکانات خوب، این سدان را به خودروهای وارداتی محبوب مبدل کرد که هنوز هم نسل های قدیمی تر آن در خیابان های ایران به چشم می خورند. هیوندا آزرا در سال 2018 با طراحی مدرن و فیس لیفت جذابتر توسط شرکت کرمان موتور در کشورمان عرضه شد.

هیوندا در آن سال با همکاری کرمان موتور خودروی آزرا را به صورت سفارشی مخصوص ایران تولید کرد. هیوندا 2018 با سپرهای بزرگتر، ارتفاع کابین کمتر، استفاده از جلوپنجره ذوزنقه ای شکل، بدنه کشیده تر و تغییراتی در طراحی داخلی کابین عرضه شد. این تغییرات باعث شد علاقه مندان به خودروهای لوکس و تجملی آزرا را از گزینه های جدی برای خرید ببینند.

امکانات خودروی هیوندا آزرا 2018

برخی از امکانات و آپشن های هیوندا آزرا 2018 عبارتند از:

  • پیشرانه 2.5 لیتری با قدرت 188 اسب بخار
  • جعبه دنده 6 حالته اتومات
  • به روزترین سیستم ترمز ABS
  • تشخیص خودکار خستگی راننده
  • تغییر اتومات شدت نوردهی چراغ ها
  • سیستم هشدار خروج از لاین و آلارم مشخص کننده نقاط کور در رانندگی

انواع لوازم یدکی آزرا

کاربرد لوازم یدکی آزرا متفاوت است و هر کدام از قطعات برای بخش های مختلفی از خودرو به کار می روند. به طور کلی لوازم یدکی و قطعات آزرا به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

قطعات فنی و موتوری

برخی از قطعات فنی و موتوری پرفروش در آزرا عبارتند از: واشر سر سیلندر، یاتاقان، سی وی وی تی (cvvt)، اویل پمپ، میل لنگ، شاتون، شمع موتور، کوئل، واتر پمپ و...

قطعات گیربکس

قطعات گیربکس نیز از قطعات مصرفی گیربکس آزرا می باشند. این قطعات و لوازم شامل روغن گیربکس، توربین، ساعتی، صافی و فیلتر هستند.

قطعات جلوبندی

قطعاتی مانند بلبرینگ چرخ، بوش طبق، توپی چرخ، جعبه فرمان، چهار شاخه فرمان، پلوس، سر پلوس، سیبک از لوازم یدکی آزرا در حیطه جلوبندی می باشند.

قطعات بدنه

سپر، گلگیر، جلو پنجره، آینه بغل، درب، دستگیره، چراغ ها از جمله قطعات بدنه آزرا هستند.

قطعات برقی

لوازم یدکی برقی آزرا شامل ریموت کنترل، سنسورهای عملکردی خودرو، موتور برف پاک کن، موتور شیشه شور، فنر ساعتی و لوازمی از این دست هستند.

لوازم یدکی داخلی خودرو

ایربگ، آفتابگیر، کمربند، پرده عقب و ... در دسته بندی لوازم یدکی داخلی قرار دارند..

نکات مهم در خرید لوازم یدکی آزرا

با وجودی که خودروهای هیوندا از جمله آزرا به ندرت و در طولانی مدت دچار عیب و خرابی می شوند؛ اما نمی توان، به صورت صد در صد گفت، نیازی به لوازم یدکی آزرا وجود ندارد. تصادفات خودرویی و ضربات اجتناب ناپذیر هستند و قطعات مصرفی نیز در طول زمان نیاز به تعویض دارند. از این رو آشنایی با لوازم یدکی و قطعات آزرا برای دارندگان این خودرو یک ضرورت است.

یکی از پرسش های متداولی که دارندگان آزرا مطرح می کنند، این است که آیا قطعات و لوازم یدکی آزرا در بازار کمیاب است؟ در پاسخ باید گفت خیر، خیالتان از بابت در دسترس بودن قطعات آزرا راحت باشد. قطعات این خودروی هیوندا پرطرفدار در بازار ایران یافت می شوند. اما نکته ای که باید دقت کنید، کیفیت قطعات است.

قطعات موجود در بازار دارای کیفیت های متفاوت بوده و خیلی از آنها قطعه اورجینال و اصلی نیستند. قطعات تقلبی بسیار شبیه به قطعات و لوازم یدکی اورجینال بوده؛ اما از نظر کیفیت بسیار پایین تر می باشند. این قطعات معمولا قیمت ارزان تری دارند؛ اما گاهی نیز دیده شده است که قطعات فیک با قیمت گزافی به مشتریان فروخته می شود.

چگونه قطعات و لوازم یدکی اصلی هیوندا آزرا را شناسایی کنیم؟

شناخت قطعات اصل از فیک برای افراد عادی معمولا ساده نیست و لازم است، از یک متخصص در این زمینه کمک گرفته شود. با این وجود ما در این جا چند ویژگی لوازم یدکی اصلی آزرا را ذکر می کنیم:

  • قطعات اصلی و لوازم یدکی آزرا با برند جینیون پارت، موبیز و E.M تولید می شوند.
  • لوازم یدکی اصلی دارای درزبندی مناسب بوده و محل اتصال آنها با ظرافت جوشکاری و متصل شده است.
  • قطعات اصلی دارای ظاهری تمیز بوده و پرداخت کاری مناسب دارند. در عوض قطعات فیک در هنگام لمس، زبر و ناهموار حس می شوند.
  • نوشته های حک شده روی قطعات اصلی کاملا قابل تشخیص از قطعات تقلبی است.
  • بسته بندی قطعات و لوازم یدکی اصلی با کیفیت و شکیل است. رنگ جعبه بسته بندی لوازم آزرا معمولا به رنگ آبی کاربنی است. قطعات تقلبی دارای بسته بندی هایی به رنگ های آبی روشن یا تیره تر از بسته بندی قطعات اصلی هستند.
  • جنس لوازم یدکی اصلی آزرا از متریال و آلیاژ درجه یک است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید