اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201177225119100
در دسترس نیست

ایرادات رایج گیربکس ماشین

ایرادات رایج گیربکس ماشین

کد: 140201177225119100

، (اخبار رسمی): گیربکس یکی از حیاتی ترین قطعات خودرو محسوب می شود که نقشی اساسی در اتومیبل دارد. سرعت موتور به وسیله گیربکس خودرو تنظیم می شود و علاوه بر آن قدرت موجود در موتور را به چرخ های خودرو منتقل می نماید.

ایرادات رایج گیربکس ماشین
خرید قطعات گیربکس

در این مقاله شما را با ایرادات رایج گیربکس ماشین آشنا می کنیم تا در زمان بروز مشکل بتوانید تا حد امکان مشکل را شناسایی کنید.
گیربکس دارای سیستمی به هم پیوسته است که درون آن هر یک از اجزا وظیفه خود را با کمک اجزا دیگر انجام می دهد و درصورن خرابی هر یک از اجزای گیربکس، عملکرد کلی گیربکس دچار خلل می شود و باید برای بر طرف کردن آن به تعمیرگاه های معتبر مراجعه نمایید.

باید در نظر داشته باشید که آشنایی با انواع گیربکس خودرو می تواند شما را از مشکلات احتمالی آگاه سازد. همچنین خرید قطعات گیربکس باید از مراکز معتبر و با سابقه انجام شود تا در آینده کم ترین اختلال در گیربکس اتومبیل ایجاد شود.

علایم خرابی گیربکس

نشتی روغن واسکازین

یکی از نشانه های خراب شدن آب بندهای خودرو و همچنین کاسه نمدهای جعبه دنده، نشتی های روغن گیربکس است. درصورتی که این مشکل در خودرو برطرف نشود خرابی های بزرگ تر و پر هزینه تر در پی دارد. همچنین تداوم این مشکل می تواند خرابی جبران ناپذیری در جعبه دنده اتومبیل ایجاد کند.
درنظر داشته باشید که کاهش شدید روغن در گیربکس های اتوماتیک می تواند تکان های شدید و ایرادهایی در عملکرد جعبه دنده ایجاد نماید و سرنشینان را آزار دهد.

صداهای ناهنجار و آزار دهنده

گاهی در خودرو صداهای آزار دهنده ای تولید می شود که از سمت گیربکس است؛ این صداها می تواند علت خرابی جعبه دنده اتومبیل شما به شمار روند. در صورتی که با فشار دادن پدال کلاچ صدا از بین برود قطعا جعبه دنده ایراد و مشکل دارد و باید در کوتاه ترین زمان اقدام به رفع ایراد آن در تعمیرگاه های معتبر نمایید.
سایش دنده ها و بلبرینگ که عمدتا به علت کاهش سطح روغن گیربکس است، می تواند موجب تولید صداهای ناهنجاری در گیربکس شود.

مشکل در هنگام تعویض دنده

مشکل در هنگام تعویض دنده به این صورت است که با فشردن پدال کلاچ و تعویض دنده، دنده از جای خود بیرون می پرد و به درستی جا نمی رود. در ابتدا باید بگوییم مشکل در تعویض دنده می تواند نشان دهنده مشکلاتی همچون ایراد در رابط اهرم دنده با گیربکس، مشکل در فنر ساچمه و موارد دیگر باشد. اما یکی از دلایل آن می تواند بروز مشکل در گیربکس خودرو باشد.
برخی موارد دیگر که جا نخوردن دنده می تواند علت آن ها باشد، ایراد در کشویی مرتبط با دنده، ساییده شدن ساچمه های خودرو و بروز مشکل در خار موشکی است که در صورت ایراد باید اقدام به خرید قطعات گیربکس با کیفیت انجام دهید.

احساس بوی سوختگی در اتومبیل

بوی سوختگی که از خودرو حس می شود می تواند نشان دهنده مشکلات خاصی باشد اما اولین موردی که در این زمان باید مورد بررسی قرار گیرد، گیربکس اتومبیل است. نکته مهم آن است که بوی سوختگی می تواند به علت داغی بیش از حد روغن گیربکس باشد. در صورتی که روغن گیربکس را طولانی مدت عوض نکنید و یا سطح آن بسیار زیاد پایین بیاید عملکردش دچار اختلال می شود و نمی تواد اجزای گیربکس را به درستی خنک کند. در نتیجه به علت گرمای قطعات گیربکس بوی سوختگی تولید می شود

روشن شدن چراغ چک موتور

روشن شدن چراغ های چک موتور خودرو از مهم ترین مواردی هستند که باید دقت بالایی به آن ها داشت تا مشکل به وجود آمده را سریع تر برطرف کرد. روشنی چراغ چک موتور ارتباط مستقیمی با اجزای موتور دارد و روشن شدن آن می تواند بیان گر خرابی در هر یک از اجزای اصلی موتور باشد. ممکن است گیربکس خودروی شما داغ کرده باشد پس حتما این موضوع را جدی بگیرید و پیگیری های لازم را انجام دهید.
اما شاید برای شما هم سوال شده باشد که گیربکس به چه علت داغ می شود؟
داغی در گیربکس خودرو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. یکی از علت های داغ شدن بیش از انداره انواع گیربکس خودرو می تواند معیوب بودن سنسورهای موجود در خودرو باشد. 

عدم وجود قدرت کافی در خودرو

گیربکس در خودرو به عنوان قلب آن عمل می کند و جزئی مهم در اتومبیل است. بر طرف کردن ایرادهای گیربکس از مهم ترین اقدامات است که باید انجام شود تا از بروز هزینه های اضافی جلوگیری کرد. خرابی های گیربکس در عملکرد همه ی اجزای گیربکس تاثیر دارد و می تواند خرابی های بزرگی به بار آورد.
یکی از علامت های خراب شدن گیربکس، قدرت نداشتن خودرو است. به صورتی که موتور درست و صحیح کار می کند اما خودرو در زمان حرکت قدرت کافی را ندارد. 

بالارفتن دور خودرو به همراه لرزش

حتما برای شما هم پیش آمده که اتومبیلتان دچار لرزش های مداوم است. اگر این لرزش ها به همراه بالا رفتن شدید دور موتور باشد می تواند نشان دهنده مشکلی در گیربکس شما باشد. این مشکل می تواند ساییده شدن سیستم داخلی گربکس باشد که به علت فرسوده شدن قطعه های درونی آن می باشد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید