اطلاعات تماس
  • 092113*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105206347217359

سفارش وب اپلیکیشن

طراحی وب اپلیکیشن

کد: 140105206347217359

https://bit.ly/3QafLSV

، (اخبار رسمی): اگر مایل به طراحی وب اپلیکیشن خود هستید حتما با ما تماس بگیرید تا با کیفیت ترین و مناسب ترین خدمات را دریافت کنید.

طراحی وب اپلیکیشن
طراحی وب اپلیکیشن

طراحی وب اپلیکیشن

طراحی وب اپلیکیشن: Pwaها اپلیکیشن های تحت وب هستند که برای ساخت آن ها از چند تکنولوژی و تکنیک استفاده می شود تا هم از مزایای وب و هم از مزایای اپلیکیشن های عادی برخوردار شوند. برای مثال امکان دیده شدن pwa ها در جست وجوها بیشتر است و  رفتن به یک آدرس وب بسیار ساده تر از دانلود اپلیکیشن است. بعلاوه طراحی وب اپلیکیشن ها با ارسال یک لینک قابل به اشتراک‌گذاری هستند.

از سوی دیگر اپلیکیشن های native تعامل و یکپارچگی بیشتری با سیستم عامل و سخت افزار گوشی ها دارند و همین امر باعث کارکرد روانتر آنها در مقایسه با وب اپ ها می‌شود.

مزیت دیگر اپلیکیشن های native بر وب اپ ها کارکرد آفلاین و بدون اینترنت آنهاست. همچنین دسترسی سریع و ساده از منوی گوشی با لمس یک آیکان از طی مراحل رسیدن به طراحی وب اپلیکیشن ساده تر است.

 

طراحی وب سایت

Pwa ها امکان ساخت وب اپ هایی را به شما می دهند که از این امکانات بهره مند هستند. ایده جدیدی نیست، ایده هایی شبیه به این قلتر هم با رویکردهای گوناگون معرفی شده اند و ریو آنها کار هم شد، برای مثال responsive یا واکنشگرا بودن وبسایت ها اجازه ساخت وبسایتی به ما می دهد که کاملا با صفحه نمایش گوشی منطبق باشد.

چه چیزی یک اپ را PWA می کند؟

همان طور که در بالا اشاره شد ، pwa ها از فقط یک تکنولوژی استفاده نمی‌کنند. آن ها فلسفه ای جدید در ساخت وب اپ ها با استفاده از الگوهای جدید، APi و قابلیت های دیگر هستند. در نگاه اول نمی‌توان به وضوح تشخیص داد که آیا یک وب اپ pwa است یاخیر.

یک اپ با داشتن چند مشخصه و ملزومات می تواند به عنوان pwa تلقی شود:

  • آفلاین کار کند
  • قابلیت نصب داشته باشد
  •  قابلیت همگام سازی (synchronize)
  •  امکان ارسال نوتیفیکیشن و موارد دیگر

طراحی وب سایت در تهران

بعلاوه برای سنجش کامل بودن یک pwa از ابزار کوناگونی می توان استفاده کرد که با درصدبندی معیارهای آن را به نشان می دهند که یکی از این ابزار ها Lighthouse گوگل است. می توان با پیاده سازی تکنولوژی های جدید برای pwa آن رابهینه کرد و در نتیجه در Lighthouse امتیاز بهاری گرفت اما این معیار نسبی است.

یک سری اصول کلی وجود دارد تا قاطعانه یک وب اپ را به عنوان یک pwa شناخت که شامل موارد زیر می شود:

  • قابلیت کشف شدن به این صورت که در موتورهای جست و جو قابل پیدا شدن باشند.
  • قابل نصب شدن روی گوشی دیده شدن آن مانند بقیه اپ ها در منوی گوشی.
  • اشتراک گذاری با ارسال یک لینک URL
  • مستقل از اینترنت بطوری قابلیت کار آفلاین یا با اینترنت ضعیف را داشته باشد
  • قابلیت ارسال نوتیفیکیشن تا از امکان اعلام جدید ترین محتوا وجود داشته باشد
  • واکنشگرا (Responsive) تا امکان استفاده از آن روی تمامی دستگاه ها مانند گوشی تبلت لپ تاپ و… وجود داشته باشد
  • امن باشد تا ارتباط بین کاربر، اپلیکیش و سرور در برابر اشخاص خارجی و هکرها ایمن باشد

وب اپلیکیشن ( web application ) یک نرم افزار است که با استفاده از مرورگر وب و از طریق شبکه ( مانند اینترنت یا شبکه های محلی ) قابل استفاده است. وب اپلیکیشن ها اصولاً مبتنی بر محتوا نیستند و در آنها ” عملکرد ” حرف اول را میزند. برای مثال سرویس Gmail یا سرویس Google Docs از معروف ترین وب اپلیکیشن های دنیا هستند.

طراحی سایت عامل موفقیت ارتباط شما با مشتریان

کاربران اینترنت روز به روز در حال گسترش هستند، و صاحبین کسب و کار با طراحی سایت، هوشمندانه خود را در معرض دید بازدیدکنندگان زیادی قرار می دهند. تاثیرگذاری یک وبسایت در دید مخاطب، ظاهر حرفه ای و تطبیق پذیری آن با تمام دستگاه های هوشمند، موارد مهمی هستند که صاحبین کسب و کار هنگام سفارش طراحی وبسایت خود باید در نظر داشته باشند.

مشخصات فنی طراحی وب سایت

از سوی دیگر وب اپلیکیشن امکان تعامل با کاربر را برای بیزینس ساده‌تر می‌کند. وب اپلیکیشن بعد از مدتی می‌تواند اطلاعات به دست آمده از کاربران را با تحلیل و بررسی بهتری در اختار صاحب کسب و کار قرار دهد و با امکان استفاده آفلاین از آن‌ها کاربر دسترسی آسان‌تری به خدمات خواهد داشت.

تفاوت وب اپلیکیشن با وب سایت

اپلیکیشن های عادی همان اپلیکیشن هایی هستند که از اپ استورها دانلود می کنید و در گوشی نصب می کنید اما وب اپلیکیشن ها نیازی به نصب ندارند و در مرورگر باز می شوند و هم در اندروید و هم IOS قابل استفاده مشترک هستند.

طراحی وب سایت چیست

یک وب سایت به فضایی از اینترنت نیاز دارد. وب سایت ها دارای یک صفحه اصلی و چندین صفحه هستند. وب سایت ها برای معرفی محصول،خدمات یک شرکت یا برای دادن اطلاعاتی مانند سایتهای خبری طراحی می شوند. بنابراین سایت ها بر خلاف وب اپ ها بر روی محتوا تمرکز دارند.

طراحی سایت

نکته ی دیگر اینکه یک وب سایت، محتوایش برای همه ی کاربران یکسان نمایش داده می شود. اما مثلا در یک وب اپلیکیشن ارتباط با مشتری، محتوا و عملکرد بر اساس تعامل مشتری با وب اپ می تواند تغییر کند. و معمولا با ایجاد دسترسی های مختلف ، اطلاعات را براساس نیاز کاربر نمایش می دهد و همچنین در وب اپلیکیشن ها به تعامل بیشتری از طرف کاربر و سرور نیاز است که سالها دغدغه طراحان وب اپ ها بوده است.

مزایای وب اپلیکیشن ها

  • امکان ذخیره سازی داده ها بر روی سیستم یا فضای ابری (cloud)
  • وب اپلیکیشن ها نیاز به نصب روی سیستم کاربر را ندارند و بر روی مرورگر وب اجرا می‌شوند.
  • ساخت وب اپلیکیشن نسبت به برنامه های موبایل سریعتر و آسانتر است.
  • نیازی به تایید فروشگاه برنامه ندارد به همین دلیل سریع راه اندازی می شود.
  • به صورت خودکار به روزرسانی می شود.
  • قابلیت دیده شدن در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مانند گوگل را دارند و بالا رفتن رتبه آن در وب و داشتن متا دیتا در مرورگرها
  • قابلیت ایجاد آیکون بر روی صفحه گوشی و امکان باز شدن به شکل اپلیکیشن های عادی
  • وب اپ ‌ها مستقل از اینترنت هستند و در صورت عدم وجود اینترنت هم می توان کارهای زیر را انجام داد:
  • از یک سایت دوباره بازدید شود و از محتوای آن استفاده کرد.

کنترل موارد نمایش داده شده به کاربر

به چه دلیل وب اپلیکیشن های PWA در کشور ما می تواند موفق تر عمل کند؟ نکته اول یک مبحث جهانی است و تحقیقات اخیر نشون داده که خیلی از مردم بیشتر از چند نوع اپلیکیشن مشخص در گوشی خود را استفاده نمی کنند! تازه ابتدا باید جستجو کنند، نصب کنند و بعد استفاده کنند بعد از یک مدت هم کلا ممکنه از اون استفاده نکنند! اما در حالت اپلیکیشن PWA تنها با یک آدرس می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

طراحی سایت در ارومیه

نکته دوم تحریم های اعمال شده در گوشی های آیفون شانس موفقیت PWA ها در ایران را خیلی بیشتر کرده است، نمونه های عملیاتی را در بعضی از اپ های بزرگ ایرانی مشاهده می کنید. نکته مهم اینکه وب اپلیکیشن های PWA قابلیت نصب و قرارگیری آیکون رو دارند! در نهایت باید توجه نمود که PWA ها دوران اولیه تکامل خود را سپری می کنند و نمی توان آینده آنها را قضاوت نمود.

چگونه وب اپلیکیشن پیاده سازی می شود؟

به طور کلی هر آنچه که تحت وب و با اعمال دسترسی های مختلف پیاده سازی شود را می شود وب اپلیکیشن و یا نرم افزار تحت وب نامید. این به این معنی نمی باشد که کل وب اپلیکیشن به شکل یک سایت و فقط در اینترنت پیاده سازی شود، وب اپلیکیشن می تواند مجموعه ای از سایت ها ، اپلیکیشن های موبایل، ربات های تلگرام و یا حتی نرم افزارهای آفلاین هم باشد که همه این ها به شکل جامع و متمرکز کنترل شوند و شما بتوانید با تمرکز به اطلاعات جمع آوری شده، به کسب و کار خود رسیدگی نموده و یا اینکه به اهداف خود در افزایش فروش برسید.

ساخت وب اپلیکیشن چقدر روی کسب و کارها تاثیر دارد؟

میلیون‌ها کسب و کار از اینترنت به عنوان یک کانال ارتباطی مقرون به صرفه برای افزایش درآمدزایی خود استفاده می کنند و می‌توانند از این طریق به بازار هدف خود نزدیکتر شوند و تبادل اطلاعات سریع و مطئنی را در این بستر انجام دهند. ولی در چه صورت این تعاملات می‌تواند موثرتر باشد؟

طراحی سایت فروشگاهی

در صورتیکه ابزارهایی وجود داشته باشند که بتوانند داده هایی را از کاربر دریافت کنند و اطلاعات و نتایج مناسب را به آنها نمایش دهند که این خود باعث افزایش تعامل با مشتری می شود که وب اپلیکیشن نوعی از این ابزارهاست.

نمونه هایی از چند نرم افزار وب اپلیکیشن:

این نرم افزارها به کاربران اجازه می دهند داده ها را بدون در نظر گرفتن و محدود بودن به زمان و مکان مشخصی با اتصال به اینترنت ایجاد و اشتراک گذاری کنند و نتیجه ای که می خواهند را دریافت کنند.

برنامه های وب اپلیکشن شامل موارد زیر می شود:

  • برخی از اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی مانند واتساپ، تلگرام، اسنپ، تپسی، دیوار و…
  • برنامه های ایمیل مانند Gmail  Yahoo و AOL
  • برنامه‌های آنلاین سرویس جی میل مانند: Google Docs  Google Sheets ، Google Slides

یک وب اپلیکیشن چطوری کار می کند؟

  • کاربر از طریق اینترنت یا از طریق مرورگر یا رابط کاربری اپلیکیشن درخواستی را به وب سرور ارسال می کند.
  • وب سرور این درخواست را به سرور وب اپلیکیشن مناسبی هدایت می کند.
  • سرور وب اپلیکیشن وظیفه ای که به او محول شده را از طریق عملیات پرس و جو در پایگاه داده یا پردازش داده ها انجام می دهد و سپس نتایج داده های درخواستی را ایجاد می کند.
  • سرور وب اپلیکیشن نتایج را همراه با اطلاعات درخواستی یا داده های پردازش شده به وب سرور تحویل می دهد.
  • وب سرور این اطلاعات را از طریق رابط کاربری اپلیکیشن یا مرورگر به کاربر نشان می دهد.

منبع : طراحی سایت در دولوپرز پرو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 092113*****
[نمایش اطلاعات]