اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106076387219036

چرا کرم ضد آفتاب باعث عرق شدید صورت می‌شود؟

کد: 140106076387219036

https://bit.ly/3ATdRRn

، (اخبار رسمی): همان‌ طور که‌ می‌دانید یکی از روش‌ های موثر برای محافظت پوست در برابر نور خورشید، استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب است. این کرم‌ ها در انواع و برند‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اکثر کرم‌ های ضدآفتاب موجب عرق شدید صورت می‌شوند که در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

چرا کرم ضد آفتاب باعث عرق شدید صورت میشود؟
چرا کرم ضدآفتاب باعث عرق شدید صورت می ‌‌شود؟

تعریق صورت پس از زدن کرم ضد آفتاب در افرادی که تایپ پوستی چرب دارند، فراگیرتر است.

بعضی از افراد بعد از استفاده از کرم‌ ضد آفتاب دچار تعریق شدید در صورت می‌شوند. در این صورت گمان می‌کنند علت این مسئله بی‌ کیفیت بودن کرم، سازگار نبودن با پوست، فاسد بودن، مواد تشکیل دهنده بی کیفیت و .... است. اما دلیل اصلی چیز دیگری است.

اگر پس از زدن انواع کرم ضد آفتاب، پوست صورت دچار عرق شدید شد، علت آن صرفا بخاطر بالا رفتن دمای بدن در اثر انجام فعالیت می باشد و لاغیر. در چنین مواردی پوست برای خنک شدن شروع به تولید و ایجاد عرق خواهد کرد. کرم های ضد آفتاب با ایجاد یک لایه اضافی از پوست در برابر اشعه های مخرب و مضر خورشید مراقبت میکنند. در واقع این لایه کل پوست را در برگرفته و تمام منافذ پوستی بسته می‌شوند، در نتیجه پوست برای نفس کشیدن شروع به تولید چربی میکند که بصورت خیسی و عرق روی صورت نشان داده میشود.

زمانی که صورت دچار تعریق شد، لایه محافظتی کرم پاک شده و دیگر اثری ندارد. با توجه به این مسئله و برای جلوگیری از عرق شدید صورت کرم‌ های ضدآفتاب به شکل‌های مختلف تولید شدند. دو نمونه از بهترین آنها اسپری ضد آفتاب ایزدین و اسپری ضدآفتاب لارو هستند. این کرم‌ها ضد تعریق بوده استفاده از آنها در فصول گرم سال مانند تابستان بسیار پرکاربرد است.

برای جلوگیری از تعریق صورت بعد از استفاده از کرم ضدآفتاب چه کارهایی باید انجام داد؟

  •  حدود ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا بخوبی جذب پوستتان شود تا اگر در اثر گرما و فعالیت عرق کردید، لایه محافظتی روی پوست به سرعت از بین نرود.
  • باید با توجه به نوع پوست خود کرم ضد آفتاب را انتخاب کنید؛ چرا که عمل تعریق در پوست‌های چرب بیشتر است. کرم‌ های مخصوص پوست چرب به گونه‌ای هستند که روی پوست لایه‌ای خشک ایجاد می‌کنند و این موجب خنک شدن پوست می‌شود و از ایجاد التهابات پوستی جلوگیری می‌کند.
  • وقتی صورت شما دچار تعریق شود، لایه محافظتی کرم نیز از بین می‌رود. پس بهتر است از کرم‌ های ضدآفتابی استفاده کنید که ضد آب و ضد تعریق بوده و در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند.
  • در صورت تعریق شما بایستی کرم خود را هر ۲ تا ۴ ساعت یک بار تمدید کنید.

سخن پایانی

همان‌ طور که بیان شد کرم‌ های ضد آفتاب با لایه محافظتی که روی پوست شما ایجاد می‌کنند، راه‌های تنفس پوست را مسدود خواهند کرد که می‌توان گفت این کار  باعث تعریق در صورت می‌شود. در واقع این کار از جمله دلایل مهم و اصلی عرق کردن صورت بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب است. حقیقتا راهی برای عرق نکردن صورت هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به خصوص در پوست های چرب وجود ندارد، اما می‌توان با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب ضد تعریق، این اتفاق را به تعویق انداخت. فروشگاه عسل بانو انواع کرم های ضد آفتاب را به صورت کاملا اصل، با قیمتی مناسب و ضمانت کالا ارائه مینماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]