اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202307292219036
در دسترس نیست

چگونه باید از پوست بعد از لایه برداری مراقبت کرد ...؟

بعد از استفاده از کرم لایه بردار چه کنیم؟

کد: 140202307292219036

، (اخبار رسمی): بسته به حساسیت پوستتان، ممکن است بعد از لایه برداری شیمیایی احساس سوزن سوزن شدن، سوزش، خارش، خشکی، قرمزی یا سفتی داشته باشید و در عرض یک هفته شاهد پوسته پوسته شدن باشید. پس چه کاری باید انجام داد؟ در واقع چگونه میتوان بعد از لایه برداری از پوست مراقبت کرد؟

بعد از استفاده از کرم لایه بردار چه کنیم؟
مراقبت های پوستی بعد از لایه برداری

مراقبت مناسب پوست پس از لایه برداری می تواند در به حداقل رساندن هرگونه احساس یا عوارض جانبی قابل مشاهده موثر باشد و استفاده از این درمان پوستی بسیار کارآمد را در سبک زندگی شما آسان تر از همیشه کند.

لایه بردارهای شیمیایی بیرونی ترین سطح پوست را از بین می برند تا به کاهش علائم قابل مشاهده پیری پوست، آکنه و تغییر رنگ کمک کنند. در عین حال، آنها پوست روشن تر و صاف تر را نشان می دهند. لایه‌ برداری‌ ها از ملایم تا شدید قدرت دارند، برخی از فرمول‌ های حرفه‌ ای برای استفاده خانگی در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر فقط در سالن، اسپا یا کلینیک انجام میشوند.

بسته به حساسیت پوست شما، طبیعی است که انواع مختلفی از عوارض جانبی را تجربه کنید زیرا پوست شما مراحل بازسازی پس از لایه برداری را طی می کند. عوارض جانبی لایه برداری در خانه می تواند شامل سوزن سوزن شدن، قرمزی، خشکی، خارش یا سوزش و همچنین تورم، سفتی، لایه برداری یا پوسته پوسته شدن باشد، اما باید به سرعت فروکش کند. مهم ترین آنها خشکی پوست است که با استفاده از یک کرم مرطوب کننده قابل جبران است. پس از 2 تا 3 روز، پوست ممکن است پوسته پوسته یا برنزه به نظر برسد، زیرا بیرونی ترین سطح پوست کنده می شود تا فضایی برای پوستی درخشان تر و جدید ایجاد شود. همچنین ممکن است به طور موقت متوجه تغییر رنگ یا لکه‌های پیری شدیدتر شوید، زیرا آنها قبل از جدا شدن به سطح پوست بالا می‌روند. در صورت ادامه و تشدید این روند، با یک متخصص پوست در مورد آنچه که ممکن است باعث بروز این ناراحتی ها شده باشد، صحبت کنید.

5 نکته در مورد نحوه مراقبت از پوست پس از لایه برداری 

لایه برداری می تواند به تبدیل پوست آسیب دیده از نور خورشید به پوستی فوق العاده و درخشان کمک کند. این نوع درمان به کاهش پرپیگمانتاسیون کمک می کند و رنگ پوست را بهبود می بخشد، در حالی که پوست را به طور قابل توجهی روشن تر و صاف تر می کند. هنگامی که برای لایه برداری وقت گذاشتید، به همان اندازه مهم است که یک برنامه پس از درمان خوب برای مشاهده بهترین نتایج ممکن داشته باشید. چه از یک لایه بردار خانگی استفاده کنید یا یک لایه برداری حرفه ای انجام دهید، می توانید با انجام این نکات تخصصی، زمان آسیب پوستی خود را به حداقل برسانید:

1. صورت خود را با آب خنک بشویید. آب گرم یا داغ ممکن است به خوبی آب سرد یا خنک نباشد، که می تواند به تسکین احساسات پس از لایه برداری کمک کند.

2. دست ها پایین

هدف اصلی لایه برداری این است که سلول های آسیب دیده پوست را به سمت بیرون بکشد و از بین ببرد و پوست سالم و درخشان زیر آن را نشان دهد. وقتی پوست مرده شروع به ریزش کرد، از لمس کردن، کندن یا خراشیدن آن با انگشتان خودداری کنید. اجازه دهید پوست مرده به طور طبیعی از بین برود، و پوسته پوسته های نمایان شده را با انگشتان خود جدا نکنید، استفاده از انگشتان برای برداشتن پوست مرده می تواند منجر به جای زخم احتمالی شود. لمس پوست با انگشتان و دست های کثیف ممکن است منجر به جوش شود. اگر این اتفاق افتاد، خودتان آنها را درمان نکنید! از متخصص پوستی خود بخواهید آنها را برای شما درمان کند یا آنها را به حال خود رها کنید.

3. مرطوب کردن به اندازه کافی 

پس از انجام لایه برداری، پوست شما حساس می شود. ممکن است محصولات خاصی در روتین معمول مراقبت از پوست شما وجود داشته باشد که بخواهید از آنها اجتناب کنید، زیرا ممکن است دارای مواد فعال و تحریک کننده باشند. تنها دو محصولی که باید در طول فرآیند لایه برداری روی پوست خود استفاده کنید کرم ضد آفتاب و یک مرطوب کننده ملایم (خنثی) است. احساس خشکی پوست بخشی از فرآیند لایه برداری است و مرطوب کننده شما نمی تواند آن را اصلاح کند.

توصیه ما این است که پس از لایه برداری از مرطوب کننده کم استفاده نکنید. هنگام استفاده از مرطوب‌کننده روی پوست، مراقب باشید که آن را مالش ندهید یا نکشید. به آرامی یک لایه نازک از مرطوب‌کننده را چندین بار در طول روز، در صورت نیاز، روی پوست بمالید. هنگامی که فرآیند لایه برداری کامل شد و پوست دیگر احساس حساسیت نمی کند، می توانید به روال معمول مراقبت از پوست خود بازگردید.

4. از پوست خود با SPF محافظت کنید

یکی دیگر از مراقبت های بعد از لایه برداری برای پوست استفاده از کرم ضد آفتاب است. مهم است که با محافظت از پوست با یک لایه ضد آفتاب در هر زمان که ممکن است در معرض نور خورشید قرار بگیرید، از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنید. چه در کنار پنجره نشسته باشید، چه در بیرون از خانه، چه در مقابل هر نوع صفحه نمایش، باید از پوست تازه روشن شده خود محافظت کنید. حتما یک ضد آفتاب فیزیکی با SPF 30 یا بالاتر و درجه بندی ایمنی بالا با طیف وسیع انتخاب کنید.

5. پرهیز از تمرینات ورزشی شدید

از تمرینات شدید، سونای خشک و اتاق بخار خودداری کنید. افزایش گردش خون در صورت می تواند باعث تشدید گرم شدن، سوزن سوزن شدن، خارش، قرمزی یا سایر عوارض ناخوشایند روی پوست تازه کنده شده شود. در روزی که از لایه برداری استفاده می کنید از انجام چنین فعالیت هایی صرف نظر کنید.

جمع بندی:

بیش از حد لایه برداری نکنید. لایه بردارها حداکثر قدرت را دارند، بنابراین نیازی به استفاده مجدد از نوع دیگر آنها (مانند اسکراب، برس یا پاک کننده لایه بردار) در عرض 3 تا 4 روز پس از لایه برداری اول نخواهید داشت. لایه برداری بیش از حد می تواند منجر به قرمزی یا حساسیت بیشتر شود، بنابراین منتظر بمانید تا پوست شما آن را احساس کند. هنگامی که پوست شما پس از لایه برداری احساس "به حالت عادی" کرد، به طور کلی توصیه می شود که روتین مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید. برای مشاوره شخصی تر، میتوانید از طریق شماره 07633680687 با کارشناسان پوستی عسل بانو تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس