اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203097311419036
در دسترس نیست

نقش سرب در محصولات آرایشی و پوستی چیست؟

ضد آفتاب بدون سرب یعنی چه؟ + معرفی بهترین مدل

کد: 140203097311419036

، (اخبار رسمی): از آنجایی که ضدآفتاب محصولی است که زیاد استفاده می کنید، بنابراین باید از بی خطر بودن مواد تشکیل دهنده آن مطمئن باشید. وجود سرب در ترکیبات کرم ضد آفتاب موجب جذب آن توسط بدن شده و عوارضی را در پی خواهد داشت.

ضد آفتاب بدون سرب یعنی چه؟ + معرفی بهترین مدل
ضد آفتاب بدون سرب

سرب (lead) چیست؟

سرب یک فلز سنگین است که به طور طبیعی در زمین وجود دارد و برای سلامتی انسان سمی است. مقادیر کمی سرب ممکن است در غذاهایی که می خوریم و آبی که می نوشیم وجود داشته باشد. اما مشکل از آنجایی شروع میشود که تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی از این ماده در ترکیبات و مواد تشکیل دهنده محصولات خود مانند رژلب یا کرم ضد آفتاب استفاده میکنند. این ماده با قابلیت افزایش چسبندگی و صافی فوری پوست، روی اکثر لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

البته سازمان  FDA سخت تلاش می کند تا قرار گرفتن مصرف کنندگان در معرض سرب را در تمام محصولات تحت نظارت خود، از جمله لوازم آرایشی، محدود کند. ولی با این حال همیشه افراد سودجویی هستند که بدون در نظر گرفتن سلامت مصرف کنندگان تنها به فکر فروش و منافع خود باشند.

عوارض وجود سرب در کرم ضد آفتاب چیست؟

متاسفانه در حال حاضر وجود این ماده خطرناک در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم پودر، پرایمر، رژ لب و ... ثابت شده است. اثرات مضر سرب بر روی ظاهر لوازم آرایشی قابل مشاهده نخواهد بود. اما بلافاصله پس از استفاده در طی یک فرآیند به بدن نفوذ کرده و تجمع آن باعث بیماری های زیادی می شود. در ابتدا کمک می‌کند تا چهره‌ای سفید روشن و رنگ شفاف داشته باشید. اما مدتی که مصرف آن محصول را قطع کنید، پوست تیره، کک و مک، بزرگ شدن منافذ، ملاسما، پیری زودرس و ... روی پوست تان بروز پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، سرب موجود در کرم ضد آفتاب باعث ایجاد خطرات متعدد دیگری برای سلامتی می شود، مانند:

  • سردرد، کاهش وزن، بی خوابی، ضعف بدن و ...
  • مسمومیت سیستم عصبی که باعث اختلال یادگیری، زبان، رفتار و ... میشود
  • کاهش باروری در مردان و زنان
  • تغییرات هورمونی و بی نظمی قاعدگی
  • تاخیر در شروع بلوغ در دختران و رشد بیضه ها در پسران

فاقد سرب یعنی چه؟

اغلب محصولاتی که در ترکیبات خود از ماده سرب استفاده نکرده باشند، برای اطلاع مصرف کنندگان روی جلد بسته بندی عبارت "فاقد سرب" را مینویسند.

معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب فاقد سرب

برندهای ایرانی و خارجی زیادی در حال حاضر کرم ضد آفتاب تولید میکنند. خیلی از آنها علاوه بر قابلیت محافظت از پوست در برابر امواج مضر UV ویژگی های خاص دیگری را نیز برای مصرف کنندگان در نظر میگیرند. ویژگی هایی مانند ضدلک، ضد پیری، روشن کننده پوست، برنزه کننده و ... . تهیه این محصولات به اصلاح یک تیر و چند نشان است. زیرا علاوه بر محافظت از پوست خود در برابر آفتاب، همزمان متوانید از بروز لک یا چین و چروک جلوگیری کنید.

با توجه به اعلام FDA مبنی بر مضر بودن یک سری از ترکیبات کرم های ضد آفتاب بسیاری از برندهای تولید کننده این محصول به عدم استفاده از مواد مضری مانند سیلیکون، پارابن، سرب و ... در تولیدات خود روی آورده اند. عدم ذکر نام این عناصر در لیست مواد تشکیل دهنده روی جلد بسته بندی این اطمینان را به افراد میدهد که محصول مورد نظر از کیفیت خوبی برخوردار بوده و استفاده از آن هیچ عارضه ای برای سلامت پوست و بدنشان نخواهد داشت. در حال حاضر در بین برندهای ایرانی و کمتر مطرح شده میتوان چند کرم ضد آفتاب بدون سرب با نام های ونوس، شاین و ... یافت. البته توصیه میشود برای جلوگیری از تبلیغات دروغین و خرید نمونه های تقلبی، این محصولات را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی