اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112237204819036
در دسترس نیست

آیا آب دریا اثر کرم ضد آفتاب را از بین می برد؟

کد: 140112237204819036

، (اخبار رسمی): شنا کردن یکی از راه های خنک شدن در فصل تابستان است. اما بهتر است با آمادگی کامل اینکار را انجام دهید. حاضر شدن بدون ایمنی پوستی زیر نور خورشید، آسیب های شدیدی از جمله آفتاب سوختگی، التهاب، سوزش و در موارد شدیدتر سرطان های پوستی را در پی دارد. پس بهتر است قبل از انجام هر کاری ضدآفتاب بزنید.

آیا آب دریا اثر کرم ضد آفتاب را از بین می برد؟
آیا آب دریا اثر کرم ضد آفتاب را از بین می برد؟

استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از شنا کردن در دریا یک کار خوب است اما توجه داشته باشید که مواد موجود در این محصولات برای گونه ها و موجودات دریایی خطرساز نباشد.

کرم های ضد آفتاب، محصولاتی هستند که برای محافظت پوست از نور خورشید و اشعه های مضر UV طراحی شده اند. این کرم ها علاوه بر حفاظت، می توانند به حفظ رطوبت و سلامت پوست نیز کمک کرده و از سوختگی و خشکی آن جلوگیری کنند. این محصولات مراقبتی با ضریب حفاظتی (SPF) مختلف در بازار عرضه می شوند. SPF نشان دهنده میزان حفاظت در برابر اشعه ها است.

 پس هنگام خرید کرم ضد آفتاب به این فاکتور باید دقت کرد. موضوعی که در رابطه با این محصولات وجود دارد تمدید استفاده از آنها پس از گذشت زمان 2 ساعته، تعریق صورت، شنا در دریا یا خشک کردن پوست با حوله است. افراد معمولا در فصول گرم سال، به سراغ شنا در دریا یا استخرهای روباز میروند. خب در این شرایط طبیعی است که از ضد آفتاب استفاده کنند. اما آیا با ورود به آب دریا تاثیرات کرم ضد آفتاب از بین میرود و از روی پوست پاک میشود؟

 در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع که آیا آب دریا  اثر کرم ضد آفتاب را از بین می برد یا خیر بپردازیم.

آیا آب شور دریا باعث پاک شدن کرم ضد آفتاب از روی پوست میشود؟

برخی از کرم های ضد آفتاب ممکن است بعد از شنا در دریا اثربخشی کمتری داشته باشند؛ به این دلیل که هنگامی که شما شنا می کنید یا با آب دریا تماس دارید، آب نمک می تواند مواد اضافی موجود روی پوست را حل کرده و از بین ببرد. هم چنین بودن در استخر یا دریا در تمام طول روز می‌تواند روی پوست شما تأثیرات منفی بگذارد، زیرا خورشید به فراتر از سطح آب نیز نفوذ می‌کند. آب کلردار استخر بسیار منعکس کننده است و آب نمک موجود در دریا برای پوست ساینده است زیرا ترکیب آب شور و شن است که ضد آفتاب را از بین می برد.

از طرفی تحقیقات نشان می دهد که مواد شیمیایی رایج مورد استفاده در این محصولات برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش، مرجان ها و دیگر جانداران دریایی را تهدید می کند. در این رابطه توصیه میکنیم هنگام شنا در دریا از ضد آفتاب های برند اون استفاده کنید که در تولید محصولات خود این نکته را بخوبی در نظر گرفته و تمامی آنها را مطابق با موجودات دریایی ساخته و تولید کرده است. هم نانوذرات و هم ضد آفتاب های سنتی اکسید روی هر دو ایمن و مؤثر هستند و هر دو برای موجودات دریایی بی خطر در نظر گرفته می شوند.


برای جلوگیری از اینکه آب دریا تاثیر کرم ضد آفتاب روی پوست را از بین نبرد، چه کنیم؟

بهترین راه برای پیشگیری از این مسئله، استفاده از کرم های ضد آفتاب ضد آب است که با مقاومت بالاتر در برابر آب و رطوبت، روی پوست شما ماندگاری بیشتری دارند؛  البته استفاده از ضدآفتاب ضدآب به این معنی نیست که نیازی به تمدید مجدد ندارید. ضدآفتاب ضدآب تقریباً 40 تا 80 دقیقه از پوست شما محافظت می کند.  به یاد داشته باشید: وقتی با حوله آب را خشک می کنید یا عرق می کنید، ضد آفتاب از روی پوست شما پاک میشود پس دوباره باید آنرا مصرف کنید.

بطور کلی توصیه میشود در ساعاتی از روز (بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر) که خورشید در قوی ترین حالت ممکن خود است، در سایه باشید.  حتی اگر کرم ضد آفتاب را دوباره استفاده می کنید، استراحت کنید و به دنبال مناطق سایه باشید. برای استراحت و آبرسانی مجدد وقت بگذارید. برای بدن شما خوب است و برای پوست شما مفید است.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب

  • محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید
  • جلوگیری از سوختگی، قرمزی، پیری زودرس پوست
  • کاهش خطر سرطان پوست
  • حفظ رطوبت پوست
  • پیشگیری از لک های پوست
  • و ...

جمع بندی:

در این مطلب در مورد کرم ضد آفتاب و مزایای آن با شما صحبت کردیم و دانستیم که آب دریا اثر کرم ضد آفتاب را از بین می برد. به طور کلی، ترکیبات و برند کرم ضدآفتاب و همچنین میزان تماس آن با آب دریا، تاثیرات متفاوتی دارد. معمولاً کرم ضد آفتاب هایی که برای استفاده در آب طراحی شده اند، دارای خاصیت مقاومت در برابر آب و تعریق هستند. با این حال، شنا یا غواصی در آب دریا یا حتی اسخرهای روباز میتواند کرم ضد آفتاب را از سطح پوست شسته و از بین ببرد. همچنین آب شور دریا میتواند باعث تخریب و کاهش ضریب حفاظتی کرم ضد آفتاب شود؛ بنابراین، برای حفاظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، بهتر است که پس از شنا یا غواصی، پوست خود را با آب شیرین کاملا بشویید و سپس کرم ضد آفتاب خود را دوباره روی پوست بزنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی