اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112277210919036
در دسترس نیست

آیا بعد از استفاده از آبرسان باید صورت را شست؟

کد: 140112277210919036

، (اخبار رسمی): نتیجه محصولات پوستی مانند کرم آبرسان یا مرطوب کننده در گرو استفاده از آنها روی پوست و جذب شان است. شستن صورت پس از استفاده از این دسته محصولات موجب پاک شدن مواد فعال آنها و بی تاثیر شدن کارایی شان میشود.

آیا بعد از استفاده از آبرسان باید صورت را شست؟
ایا بعد از استفاده از ابرسان باید صورت را شست؟

کرم آبرسان ابتدایی ترین محصولی است که برای روتین های روزانه پوستی و به منظور حفظ شادابی و درخشندگی پوست استفاده می شود. خوشبختانه امروزه محصولات آرایشی جای خود را به محصولات مراقبت از پوست داده اند و افراد متوجه تاثیر چشمگیر سلامت پوست در زیبایی شده اند. کرم های آبرسان و مرطوب کننده نیز یکی از آن محصولاتی هستند که در این رابطه نقش مهمی ایفا میکنند. البته گاها پیش می آید که افراد نسبت به استفاده از کرم مرطوب کننده دچار تردید میشوند که آیا کرم مرطوب کننده پوست را تیره میکند؟ 

کرم های آبرسان وظیفه آبرسانی و تامین رطوبت پوست را برعهده دارند و می توانند با ایجاد یک لایه محافظ روی سطح پوست از تبخیر آن جلوگیری کنند. اما سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا بعد از استفاده از آبرسان باید صورت را شست؟
 

آیا کرم آبرسان همان مرطوب کننده است؟

کرم آبرسان و مرطوب کننده دو محصول متفاوت هستند که اغلب به عنوان مکمل هم مورد استفاده قرار می گیرند. توجه به ویژگی های هر یک از این محصولات و در نظر گرفتن تفاوت های آن ها می تواند روند استفاده و تاثیرگذاری را تسریع بخشد. مهم ترین تفاوت های کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده عبارتند از:

  • کرم های آبرسان لایه های پوست را به صورت عمقی رطوبت رسانی می کند و باعث شادابی و درخشندگی پوست می شوند، در حالیکه کرم های مرطوب کننده به دلیل داشتن روغن های گیاهی در فرمولاسیون خود از چربی سطح پوست محافظت می کنند و باعث جلوگیری از خشک شدن پوست می شوند.
  • کرم های آبرسان به دلیل نفوذ عمقی باید پیش از کرم های مرطوب کننده مورد استفاده قرار بگیرند. اما کرم های مرطوب کننده بعد از کرم های آبرسان و به عنوان یک لایه محافظ می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

زمان استفاده از کرم آبرسان

یکی از مهم ترین مواردی که باید در استفاده از انواع محصولات بهداشتی مورد توجه قرار گیرد، زمان استفاده از محصولات است. کرم آبرسان نیز مانند دیگر محصولات بهداشتی و حتی دارویی تنها زمانی بهترین نتیجه را می دهد که در زمان مناسبی مورد استفاده قرار گیرد. افراد معمولا زمانی از کرم های آبرسان استفاده می کنند که احساس کننده پوستشان خشک شده است. اما گاهی اوقات تشخیص اینکه پوست دهیدراته شده است می تواند دشوار باشد. در ادامه برخی از علائم دهیدراته شدن پوست را با هم مرور می کنیم.

  • خشکی پوست: احساس خشکی پوست و لمس ساختار سخت پوست احساسی ناخوشایند است که معمولا پس از خواب، حمام یا برگشتن از محل کار به وجود می آید. در این زمان بهترین کار استفاده از یک آبرسان مناسب برای برگرداندن شادابی و لطافت به پوست است.
  • از بین رفتن رطوبت: عوامل زیادی در زندگی امروزه باعث از دست رفتن رطوبت پوست می شوند که بی توجهی به آن ها می تواند در دراز مدت باعث آسیب های جبران ناپذیر به پوست شود. قرار گرفتن در معرض نور شدید به ویژه در فصل تابستان، شنا کردن یا حمام با آب بسیار گرم یا بسیار سرد از جمله مواردی هستند که باعث دهیدراته شدن پوست می شوند.
  • عدم درخشندگی و شادابی: یکی از دلایلی که باعث می شود پوستتان نسبت به روزهای عادی درخشندگی و شادابی مورد نظر را نداشته باشد و مات و کدر به نظر برسد، از دست رفتن رطوبت آن است. استفاده از کرم آبرسان و همچنین مصرف کافی آب می تواند شادابی و درخشندگی را به پوست شما برگرداند.
  • وخیم شدن آکنه های پوستی: یکی از باورهای غلطی که به اشتباه در جامعه رواج پیدا کرده است، عدم استفاده از کرم آبرسان برای پوست های دارای جوش و آکنه است. افرادی که دارای پوست مستعد جوش و آکنه هستند، می توانند از آبرسان های فاقد چربی استفاده کنند تا اثر چربی پوستشان خنثی شود. 

آیا بعد از استفاده از آبرسان باید صورت را شست؟

کرم آبرسان وظیفه تامین رطوبت سلول های پوستی را به عهده دارد. این کرم در واقع در عین تامین رطوبت پوست، از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می کند؛ بنابراین شستشوی صورت بعد از استفاده از آبرسان اثرات این محصول را در مراقبت از رطوبت پوست از بین می برد. بهتر است کرم آبرسان را بعد از شست و شوی پوست استفاده کنید تا دیگر نیازی به شستن پوست خود نداشته باشید.

نتیجه گیری

کرم مرطوب کننده و آبرسان یکی از ساده ترین محصولات بهداشتی و مراقبتی هستند. استفاده از کرم آبرسان به نظر ساده می رسد اما عدم استفاده درست و به موقع آن باعث شده تا افراد در عین استفاده نتوانند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند؛ بنابراین برای استفاده از این محصول لازم است به نوع پوست خود، زمان استفاده از آن و همچنین شیوه استفاده از آن دقت کنید. کرم آبرسان را با کرم مرطوب کننده اشتباه نگیرید و سعی کنید این دو محصول را به عنوان مکمل به کار ببرید تا بهترین نتیجه را به دست آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی