اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106226522519324

تعویض لنت تویوتا هایلوکس

کد: 140106226522519324

https://bit.ly/3RKdX3U

، (اخبار رسمی): خوشبختانه، علائمی وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی لنت‌های ترمز شما فرسوده شده اند. اگر صدای کشیدن آهن را می شنوید، وقت آن است که لنت ترمز  خود را تعویض کنید. یکی دیگر از این علائم می تواند لرزش پدال ترمز زیر پای شما هنگام ترمزگیری باشد.

تعویض لنت تویوتا هایلوکس
تعویض لنت ترمز تویوتا هایلوکس

لنت ترمز هایلوکس یکی از بهترین و با کیفیت ترین لنت های شرکت کره جنوبی سانگ شین به شمار می رود. این شرکت سال هاست که به تولید لنت های مورد نیاز خودرو از دوچرخه گرفته تا کامیون های بزرگ، قطار و ... مشغول بوده و علاوه بر لنت ترمز خودروی تویوتا هایلوکس تولید شرکت سانگ شین ، خودروهای دیگری مانند لیفان، مازراتی، مرسدس بنز، مزدا، میتسوبیشی، مینی، نیسان، هافی، هاوال، هایما، هان تنگ، هوندا، هیوندای، وانت، ولوو و ... را تولید می کند.

لنت ترمز هایلوکس چگونه عمل می کند؟

همه ما می دانیم که تمام قسمت های یک خودرو از جمله سیستم ترمز و لنت ترمز جلو و عقب بسیار مهم هستند. اما کارکرد لنت ترمز تویوتا به ترتیب کاهش سرعت یا توقف کامل، با ایجاد اصطکاک بین دیسک‌ها یا کاسه ترمز، شتاب بالایی در خودرو ایجاد می‌کند.به همین دلیل نقش لنت ترمز از هر نظر ضروری است. لنت ترمز هایلوکس مقدار مناسبی اصطکاک را ایجاد می کند تا انرژی جنبشی چرخ را تحت تأثیر قدرت موتور جذب کند. سپس با تبدیل آن به انرژی گرمایی و پراکندگی آن در جو، وسیله نقلیه در حال حرکت را متوقف یا کند می کند.ماشین برای توقف نیاز به اصطکاک دارد. لنت های ترمز وظیفه ایجاد سایش در سیستم ترمز را بر عهده دارند. لنت ها به دیسک فشار وارد می کنند و بین لنت ها و دیسک اصطکاک ایجاد می کنند و در نتیجه سرعت خودرو کاهش می یابد.

لنت ترمز جلو تویوتا هایلوکس

لنت ترمز جلو تویوتا هایلوکس دارای دو قسمت است. یکی از این دو قسمت مواد اصطکاکی و قسمت دیگر صفحه پشتی لنت ترمز است. هنگام ترمزگیری، لنت ترمز جلو به دیسک چرخ جلو فشار می آورد. این امر باعث ایجاد اصطکاک بین لنت ترمز جلو و دیسک چرخ می شود و نتیجه نهایی این عمل ترمزگیری و توقف خودرو خواهد بود. این ترکیب باعث فرسودگی لنت های ترمز جلو می شود و استانداردهای ایمنی حکم می‌کند که هر چند هزار کیلومتر لنت ترمز جلو باید تعویض شود. خرابی لنت می تواند منجر به حوادث ناگوار شود، بنابراین رانندگان باید همیشه از سلامت لنت ترمز جلو خود اطمینان حاصل کنند.

نشانه های اتمام لنت ترمز تویوتا هایلوکس

خوشبختانه، علائمی وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی لنت های ترمز شما فرسوده شده اند. اگر صدای کشیدن آهن را می شنوید، وقت آن است که لنت ترمز  خود را تعویض کنید. یکی دیگر از این علائم می تواند لرزش پدال ترمز زیر پای شما هنگام ترمزگیری باشد. اگر هنگام ترمز گرفتن، پدال زیر پای شما لرزید، می تواند نشانه ای از فرسودگی لنت ترمز جلوی شما باشد و باید فورا آن را تعویض کنید. اگر ماشین شما مثل گذشته سریع ترمز نمی کند و توقف طولانی تری طول می کشد، ممکن است لنت های ترمز جلو شما فرسوده شده باشند. همچنین، اگر پدال ترمز زیر پای شما پایین تر کار می کند، این نیز می تواند ناشی از لنت ترمز خودرو شما باشد.

چه زمانی باید برای تعویض لنت ترمز هایلوکس اقدام کرد؟

اگر هر یک از علائم زیر را روی لنت ترمز خودروی خود مشاهده کردید، فوراً آن را تعویض کنید.
لنت های هایلوکس فرسوده و ساییده شده باشند.
نیروی ترمز کاهش یابد.
هنگام ترمزگیری، ماشین به یک طرف کشیده شود.
هنگام ترمزگیری صدایی مانند خرخر یا سوت بشنوید.
برخی خودروها مجهز هستند که چراغ ترمز روشن می شود.

بهترین برندهای لنت ترمز هایلوکس

از برندهای لنت ترمز تویوتا هایلوکس با کیفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد برای سفارش لنت ترمز از برندهای زیر کافیست به سایت لنت لاین مراجعه کنید.

  • لنت ترمز برند الیگ 
  • لنت ترمز ام اچ کو 
  • لنت ترمز برند برنتا 
  • لنت ترمز برند های کیو 
  • لنت ترمز برند گلد 

انواع لنت ترمز تویوتا هایلوکس

  • لنت ترمز تویوتا هایلوکس 1992-2002
  • لنت ترمز تویوتا هایلوکس 2003-2011
  • لنت ترمز تویوتا هایلوکس 2012-2014
  • لنت ترمز تویوتا هایلوکس 2015-2018

قیمت لنت ترمز تویوتا هایلوکس 

قیمت لنت ترمز تویوتا هایلوکس با توجه به کیفیت و ارزش برند سازنده لنت متفاوت است. همچنین سال تولید خودرو و مدل آن را می توان از دیگر عوامل تاثیرگذار نام برد.برای یافتن لنت ترمز مناسب ابتدا باید مدل خودروی خود را مشخص کنید. پس از آن بر اساس کل بودجه شما می توان این مشکل را مشخص کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی