اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107056544219036

انجام 6 مرحله اصولی برای زیرسازی پوست

قبل از کرم پودر چی بزنیم؟

کد: 140107056544219036

https://bit.ly/3ylY4ZV

، (اخبار رسمی): برای اینکه آرایش خوب و ماندگاری داشته باشیم باید مراحلی را به ترتیب طی کنیم. آرایش کردن و زیر سازی اصولی طبق مراحلی انجام می شود. اگر طبق اصول، آرایش کنیم آرایش طبیعی و بی نقصی خواهیم داشت. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که برای داشتن آرایش جذاب هرگز روی آرایش قبلی آرایش نکنیم.

قبل از کرم پودر چی بزنیم؟
قبل از کرم پودر چی بزنیم؟

آرایش سریع و با عجله، اغلب اوقات نتیجه جالبی نخواهد داشت. برای آرایش کردن باید وقت و حوصله به خرج داد. چه از نوع سبک و روزانه باشد چه برای مهمانی و مراسم. اما یک مرحله در میان انواع سبک های آرایشی مشترک است که زیرسازی نام دارد. در این مرحله با برطرف کردن نواقص و ناهمواری ها اعم از جای جوش، لک، قرمزی و زخم؛ رنگ پوست را یکدست و سطح آن را هموار و یکنواخت میکنیم. بعد از آن لوازم آرایشی جلوه بهتری روی پوست خواهند داشت.

اما اگر زیرسازی به درستی انجام نشود قطعا میکاپ خوبی هم نخواهید داشت. شاید فکر کنید منظور از زیرسازی صرفا استفاده از کرم پودر صورت است. اما به جز آن مراحل دیگری نیز وجود دارد که مجموع آنها باعث ایجاد میکاپ بهتری میشود. در ادامه مطلب قصد داریم در مورد اینکه در زیرسازی قبل از کرم پودر چی بزنیم؟ صحبت کنیم؛ پس همراه ما باشید.

6 مرحله ای که قبل از زدن کرم پودر باید انجام داد

1. قبل از شروع آرایش لایه برداری کنید

برای رفتن به مهمانی یا جشنی که برای ما خیلی مهم است سعی می کنیم آرایش خوبی داشته باشیم و در جمع بدرخشیم. اما گاهی پیش می آید بعد از زدن کرم پودر، متوجه می شویم صورت ما پوسته پوسته شده است دلیل آن هم خیلی ساده است و آن لایه برداری نکردن است.

چون پوست ما پیوسته باز تولید می شود و همیشه سلول‌ های قدیمی آماده ریختنند. به همین علت بعد از استفاده از کرم پودر نتیجه خوبی نمی گیریم. برای دوری از این مشکل باید حداقل هفته ای یک بار از لایه بردار یا اسکراب صورت استفاده کنیم تا پوست صورت ما شادابی و طراوت خود را باز یابد و آرایش صاف و یک دستی داشته باشیم. البته لایه برداری برای انواع پوست ها متفاوت است که بعلت گستردگی بحث، باید جداگانه به این موضوع پرداخت.

2. پوست خود را آبرسانی کنید

مرطوب نگه داشتن پوست شاید جزو کارهایی است که همیشه به آن اهمیت کمتری میدهیم. اما ایجاد رطوبت در سطح پوست علی الخصوص قبل از زدن کرم پودر به اصطلاح باعث نشستن کرم پودر روی صورت میشود. پس باید با استفاده از یک کرم مرطوب کننده یا آبرسان، پوست خود را مرطوب کنید چون بعد از شستن صورت، پوست خشک می شود. برای زدن کرم و محصولات مراقبت از پوست باید کمی از آنرا با نوک انگشت برداشته و به صورت دورانی روی پوست بزنید. این کار سبب می شود که کرم به خوبی جذب پوست شود.

3. از پرایمر استفاده کنید

زمانی که تازه آرایش کردیم میکاپ ما زیبا و بدون نقص است ولی بعد از اینکه  چند ساعت می گذرد، زیبایی خود را از دست می دهد. دلیل آن هم این است که از پرایمر استفاده نمی کنیم. با استفاده از پرایمر قبل از زدن کرم پودر می توانیم چروک و منافذ باز پوست را پر و سطح پوست را صاف و یک دست کنیم حتی می توانیم از پرایمرهای مخصوص چشم هم استفاده کنیم تا آرایش زیباتر و بهتری داشته باشیم و مدت ماندگاری آن را هم افزایش دهیم.

4. انتخاب لوازم آرایش مناسب با تایپ پوستی

برندهای آرایشی محصولاتی مانند کرم پودر، پنکک و ... را به تفیکیک انواع تایپ پوستی تولید میکنند. مثلا کرم پودر براق برای پوست های چرب گزینه مناسبی نیست یا پنکک برای پوست های خشک جلوه جالبی نخواهد داشت. به همین دلیل ابتدا باید پوست خود را بشناسیم و سپس از این محصولات استفاده کنیم. در ادامه مراحل قبل از کرم پودر چی بزنیم؟ بعد از پرایمر نوبت به زدن کرم پودر یا پنکک میرسد.

5. هماهنگی رنگ کرم پودر با تناژ پوستی

شاید دوست داشته باشید در تابستان آرایش برنزه کنید یا بر عکس پوست تیره ای داشته باشید و سعی کنید با میکاپ آنرا روشن تر جلوه دهید. ولی این کار درست نیست. ما نباید هرگز کرم پودر یا پنککی انتخاب کنیم که رنگ آن تفاوت زیادی با رنگ طبیعی پوست ما داشته باشد چرا که ترکیب جالبی از آب در نخواهد آمد. اصلا جالب نیست رنگ پوست صورت با رنگ دست تفاوت داشته باشد به همین دلیل باید حواس مان باشد که رنگ آرایش ما تنها باید یک تا دو درجه با رنگ طبیعی پوست ما فرق داشته باشد. حقیقتا بهترین میکاپ طبیعی ترین آن است.

6. ایجاد وقفه بعد از هر مرحله

در بین مراحل آرایشی کمی وقفه ایجاد کنید. مثلا بعد از اینکه از کرم آب رسان استفاده کردید باید کمی صبر کنید تا کرم جذب پوست شود. اگر این کار را نکنید و سریع به مرحله بعد بروید آرایش تان رگه رگه خواهد شد و نتیجه خوبی نخواهید گرفت؛ بنابراین حتما باید کمی صبر کنید.
 

جمع بندی

یک میکاپ جذاب نتیجه انجام اصولی مراحل آن است. صرفا داشتن پوستی بی نقص یا زیبایی خدادای برای داشتن آرایشی زیبا کافی نیست. اگر شما مراحل آرایش را به درست انجام ندهید قطعا نتیجه نهایی چیزی شبیه فاجعه است. در این مطلب با بیان مراحل ریزی که قبل از کرم پودر زدن باید انجام دهید صحبت کردیم. اغلب خانم ها از انجام این مراحل غافل اند. پیشنهاد میکنیم برای دفعه بعدی که خواستید آرایش کنید این نکات را رعایت کنید تا متوجه تغییر سبک آرایشی خود شوید. برای داشتن آرایش زیبا باید صورت خود را از آرایش قبلی پاک کنید و بشویید و بعد از خشک کردن آن شروع به انجام مراحل گفته شده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی