اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107116752416177
در دسترس نیست

گوهرهای قیمتی و کمیاب

سه گوهر کمیاب

کد: 140107116752416177

، تهران , (اخبار رسمی): تقریبا 200 گونه سنگ قیمتی طبیعی وجود دارد که امروزه در جهان شناخته شده است. مردم از دوران باستان عاشق سنگ‌های قیمتی بوده اند در این مقاله با سه گوهر کمیاب آشنا می شوید.

سه گوهر کمیاب
سه گوهر کمیاب

شما با گذراندن دوره مخراجکاری در مجموعه جواهرات اردوان آنوش با انواع گوهر ها  و نحوه چیدمان آنها روی فلزات گرانبها آشنا میشوید.

تقریبا 200 گونه سنگ قیمتی طبیعی وجود دارد که امروزه در جهان شناخته شده است. مردم از دوران باستان عاشق سنگ‌های قیمتی بوده اند. رومی‌ها بر این باور بودند که الماس‌ها از ستاره‌های در حال سقوط به دست می‌آیند و یونانیان معتقد بودند که الماس‌ها اشک‌های بهشتی هستند.در ادامه این مقاله قصد داریم سه گوهر کمیاب را معرفی کنیم

1.سنگ تانزانیت
تانزانیت” (TANZANITE) یک گونه آبی رنگ زیبا (آبی مایل به بنفش از روشن تا تیره، و ارغوانی مایل به آبی و آبی خالص) از کانی “زوئیزیت” است. این سنگ زیبا تانزانیت نام گرفته است، چرا که تنها در منطقه کوچکی با عرض ۴ کیلومتر و طول ۲ کیلومتر در دامنه کلیمانجارو در تانزانیا یافت می شود.
تا سال 1960 نتوانستند مقدار زیادی از این گوهر گرانبها را پیدا کنند، با وجود آن در اوایل سال 1980 تا ابتدای 1990 تانزانیت در مقیاس بالا و با کیفیت جواهر در دسترس قرار گرفت.

گوهر شناسی و کانی شناسی سنگ تانزانیت

تانزانیت گوهری با سختی 6 تا 7 در مقیاس موس بوده و گستره ای از رنگ آبی مایل به بنفش از روشن تا تیره، و ارغوانی مایل به آبی و آبی خالص دارد. برای بهبود دهی آن از روش گرما دهی استفاده می شود، در زمینه این گوهر سنگ هایی با رنگ عمیق و پررنگ بیشترین ارزش را دارند؛ ولی این رنگ فقط در سنگ های با وزن بیشتر از پنج قیراط دیده می شود. وزن سنگ نکته ی مهمی در فرایند تراش است.

تانزانیت معمولاً چند رنگ نمایی قوی ای دارد، یعنی از جهات مختلف رنگ های گوناگونی را نشان می دهد. غالباً از یک جهت آبی مایل به بنفش و از سویی دیگر ارغوانی رنگ دیده می شود.

شما با گذراندن دوره مخراجکاری در مجموعه جواهرات اردوان آنوش با انواع گوهر ها  و نحوه چیدمان آنها روی فلزات گرانبها آشنا میشوید.

2.اوپال سیاه (هرچه تیره تر بهتر)

سنگ های اوپال معمولا به رنگ سفید کرمی هستند و آنچه که این سنگ ها را متمایز می کند، پدیده بازی رنگ هاست. وقتی که این سنگ در معرض نور قرار می گیرد و شما آن را حرکت داده و در دست می چرخانید، رنگ های متفاوتی مانند رنگین کمان از آن خارج می شود.
رنگ اوپال سیاه (BLACK OPAL) از خاکستری تا سیاه متغیر است و سیاه پس زمینه ای مناسب برای به نمایش درآوردن طیف های رنگی متفاوت است. عناصر کربن و اکسید آهن در اوپال سیاه به چشم می خورد که اوپال معمولی فاقد آن است و این عناصر ترکیبی رگه های خاص و منحصر به فردی را در اوپال سیاه به وجود می آورند.
برخلاف نامش، اوپال سیاه در رنگ های متفاوتی دیده می شود. زرد، آبی و سبز از رایج ترین رنگ های قابل مشاهده بوده و در کنار آن رنگ های بنفش، قرمز و نارنجی از ارزشمندترین و محبوب ترین رنگ های اوپال هستند.

در مورد خواص اوپال می توان گفت که این سنگ موجب افزایش خلاقیت می شود؛ عواطف و احساسات را بهبود می بخشد؛ نشانگر عدالت است و از دارنده اش محافظت می کند.
بهتر است بدانید که درصد بالایی از اوپال از آب تشکیل شده است (تقریبا 21 درصد اوپال را آب تشکیل می دهد)، بنابراین اوپال ها به شدت در مقابل خشکی حساس هستند. اگر بتوانید دستمال مرطوبی را به همراه گوهر خود در جعبه بگذارید به محافظت از سنگ خود کمک بزرگی کرده اید. هیچ گاه برای شست و شو از مواد شیمیایی استفاده نکنید. همچنین اوپال بسیار نرم است و به راحتی خراشیده می شود، پس در استفاده روزانه از این گوهر ارزشمند دقت کنید.

اوپال سنگ تولد ماه اکتبر (آبان) است و آن دسته از متولدین آبان ماه که دوست دارند از خواص ماه تولدشان بهره مند شوند می توانند از اوپال سیاه استفاده کنند.

3.الکساندریت (سنگی که مدام تغییر رنگ می دهد)

برای اولین بار سنگ شگفت انگیز الکساندریت (ALEXANDRITE) با قابلیت تغییر رنگ در سال 1830 در کوه های اورال روسیه کشف شد. در ابتدا این سنگ قیمتی توسط یک کانی شناس فنلاندی کشف و به علت توانایی غیر عادی در تغییر رنگ “دیافنیت” نام گرفت. چندین سال پس از آن، ” الکساندر دوم، تزار روسی ” یا “لو الکسویچ ون پرویسکی”، نجیب زاده روس که معدن شناس و وزیر امور داخلی زمان نیکولاس اول بود رسما نام آن را به الکساندریت تغییر داد .
به دلیل تنوع در تغییر رنگ چشمگیر، این سنگ بسیار مورد توجه است: در نور خورشید این سنگ سبز-آبی دیده می شود و زیر نور لامپ های رشته ای بنفش قرمز دیده می شود. درجه تغییر رنگ از سنگی به سنگ دیگر فرق می کند. اما با ارزش ترین آنها سنگ های شفافی هستند که تغییر کامل طیف های رنگی را نشان می دهند.

غزاله قاسمیان/ مدرس دوره های ساخت مجموعه جواهرات اردوان آنوش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی اردوان آنوش

آکادمی اردوان آنوش با پیشینه برگزاری چندین دوره سخنرانی و آموزش دوره های تخصصی صفر تاصد طراحی و ساخت جواهرات در دانشگاه های معتبر کشور با مدیریت مهندس اردوان آنوش در سال 1395 تأسیس گردید. اندیشه مجموعه اتصال سه نگرش مهندسی، هنر و علم مارکتینگ با رسالت فعالیت با دغدغه ارتقاء سطح دانش جواهرات با رویکرد کارآفرینی می باشد. مجموعه ما فعالیت هایی در این راستا انجام داده است همچون مصاحبه با اساتید، بزرگان صنعت و حرفه ای های این صنف، آموزش نکات ریز جواهرسازی، مقالات ترجمه شده اختصاصی که به صورت رایگان در اختیار هنرجویان در کنار مجلات جواهرات روز دنیا و پادکست های مدیریتی که همگی در وب سایت مجموعه قابل مشاهده میباشد. در راستای مأموریت کارآفرینی مجموعه، اقدام به برگزاری نمایشگاه و ایونت های تخصصی طلا و جواهرات متعددی همچون برگزاری ایونت جم در مرکز خرید جم سنتر، نمایشگاه بین المللی تهران و ایونت طراحان برتر ایران با مشارکت سرکار خانم مهلا زمانی که منجر معرفی، فروش و دیده شدن دست سازه های هنرجویان مجموعه توسط خود هنرجو برگزار گردیده است. بخشی از دستاورد های مجموعه: • برگزاری بیش از 45 ساعت سخنرانی و نشست تخصصی در حوزه طلا، جواهرات و بازار کار آن در ایران و جهان در دانشگاه های معتبری همچون الزهرا، امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و هنر • بیش از 650 ساعت تدریس طراحی جواهرات با رایانه در دانشگاه های کشور • بیش از 900 ساعت تدریس طراحی طلا و جواهرات با همکاری آموزشگاه های معتبر کشور • تربیت بیش از 500 هنرجو در مجموعه • گفت و گوی تلویزیونی زنده به صورت اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش