اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108186813916177
در دسترس نیست

اصولی که شمارا به طراح بهتری تبدیل می کند

اصول طراحی طلا و جواهرات

کد: 140108186813916177

، تهران , (اخبار رسمی): مدرسین خوب دوره های طراحی کلاسیک را به صورت جامع در آکادمی اردوان آنوش تدریس می کنند و این اصول را به صورت عملی و تئوری آموزش میدهند

اصول طراحی طلا و جواهرات
اصول طراحی طلا و جواهرات

ریتم، روشی است که چشم در یک طرح حرکت می کند. چشمان باید بر روی یک نقطۀ مرکزی تمرکز داشته باشند و براحتی از نقاط کم اهمیت تر بگذرند .مانند نحوه شنیدن ضربات در موسیقی

ساخت و طراحی جواهرات یک تلاش خلاقانه است و ما می توانیم با در نظر گرفتن چند اصول ساده خلاقیت در محصولاتمان را افزایش دهیم و بیننده و مشتریمان را بیشتر جذب کنیم.در این مقاله اصل حرکت را بررسی می کنیم.

حرکت

حرکت نه تنها به مسیری که چشم ما در یک جواهر خاص دنبال می کند اشاره می کند، بلکه می تواند به نحوه حرکت نیز اشاره کند. یک هنرمند طلا و جواهر می تواند حرکت چشم را با چیدمان عناصر به روش خاصی کنترل کند. این “حرکت” معمولاً با استفاده از تکرارو ریتم به دست می آید

تکرار

استفاده از عناصر تکرار شونده مانند تکراررنگ‌ها، تکرار سنگ ها، شکلها و بافت‌ها به هدایت چشم در اطراف یک جواهر کمک می‌کند. این تکرارها می توانند مداوم یا متناوب باشند و اجزای آن می توانند یکسان یا مشابه باشند. به فرض مثال شما با استفاده از تکرار سنگهای یک شکل در یک گردنبند چشم بیننده را جذب می کند و باعث هدایت چشم می شود.این تکرار در محصولاتمان ریتم را ایجاد می کند.

ریتم

ریتم هم به صورت منظم است هم نا منظم. ریتم چشم را از ناحیه ای به ناحیه دیگر هدایت می کند، ریتم، روشی است که چشم در یک طرح حرکت می کند. چشمان باید بر روی یک نقطۀ مرکزی تمرکز داشته باشند و براحتی از نقاط کم اهمیت تر بگذرند .مانند نحوه شنیدن ضربات در موسیقی.

ریتم منظم احساس نبض می دهد یعنی هر بار در همان زمان اتفاق می افتد. یعنی از هر عنصری که استفاده می کنیم آن را با فاصله منظم در محصولمان(گردنبند، انگشتر، ......)می بینیم.ریتم جریان را ایجاد می کند.

حرکت ممکن است به طور طبیعی در جواهرات اتفاق بیفتد، اما با آگاهی از این اصل طراحی، می‌توانید از آن برای ایجاد قطعات جواهرات به طور عمدی استفاده کنید. مدرسین خوب دوره های طراحی کلاسیک را به صورت جامع در آکادمی اردوان آنوش تدریس می کنند و این اصول را به صورت عملی و تئوری آموزش میدهند.

تعادل و تناسب

در طراحی بصری، تعادل به توزیع وزن بصری اشیا، رنگ ها، بافت و فضا اشاره دارد. تعادل باعث می شود یک طرح احساس ثبات کند. در تعادل متقارن، عناصر به کار رفته در هر طرف طرح به یک اندازه متناسب هستند و از نظر بصری وزن دارند. در تعادل نامتقارن، وزن بصری عناصر هر طرف معمولاً از نظر نسبت متفاوت است اما برای رسیدن به تعادل وزن بصری برابر دارند. در تعادل شعاعی، عناصر در اطراف یک نقطه مرکزی چیده شده اند و ممکن است مشابه هم باشند. Off balance فرم دیگری است که طراحان برای ایجاد علاقه بصری و پیشنهاد حرکت به کار می برند.

غزاله قاسمیان، مدرس دوره ساخت آکادمی اردوان آنوش 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی اردوان آنوش

آکادمی اردوان آنوش با پیشینه برگزاری چندین دوره سخنرانی و آموزش دوره های تخصصی صفر تاصد طراحی و ساخت جواهرات در دانشگاه های معتبر کشور با مدیریت مهندس اردوان آنوش در سال 1395 تأسیس گردید. اندیشه مجموعه اتصال سه نگرش مهندسی، هنر و علم مارکتینگ با رسالت فعالیت با دغدغه ارتقاء سطح دانش جواهرات با رویکرد کارآفرینی می باشد. مجموعه ما فعالیت هایی در این راستا انجام داده است همچون مصاحبه با اساتید، بزرگان صنعت و حرفه ای های این صنف، آموزش نکات ریز جواهرسازی، مقالات ترجمه شده اختصاصی که به صورت رایگان در اختیار هنرجویان در کنار مجلات جواهرات روز دنیا و پادکست های مدیریتی که همگی در وب سایت مجموعه قابل مشاهده میباشد. در راستای مأموریت کارآفرینی مجموعه، اقدام به برگزاری نمایشگاه و ایونت های تخصصی طلا و جواهرات متعددی همچون برگزاری ایونت جم در مرکز خرید جم سنتر، نمایشگاه بین المللی تهران و ایونت طراحان برتر ایران با مشارکت سرکار خانم مهلا زمانی که منجر معرفی، فروش و دیده شدن دست سازه های هنرجویان مجموعه توسط خود هنرجو برگزار گردیده است. بخشی از دستاورد های مجموعه: • برگزاری بیش از 45 ساعت سخنرانی و نشست تخصصی در حوزه طلا، جواهرات و بازار کار آن در ایران و جهان در دانشگاه های معتبری همچون الزهرا، امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و هنر • بیش از 650 ساعت تدریس طراحی جواهرات با رایانه در دانشگاه های کشور • بیش از 900 ساعت تدریس طراحی طلا و جواهرات با همکاری آموزشگاه های معتبر کشور • تربیت بیش از 500 هنرجو در مجموعه • گفت و گوی تلویزیونی زنده به صورت اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش