اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010730678209725
در دسترس نیست

۱۰ نکته درباره دومینیکا

کد: 14010730678209725

، تهران , (اخبار رسمی): کشور دومینیکا در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، در این مقاله اطلاعاتی کاربردی درباره کشور دومینیکا را شرح داده‌ایم.

۱۰ نکته درباره دومینیکا
۱۰ نکته درباره دومینیکا

۱. کشف دومینیکا توسط کریستف کلمب جزیره دومینیکا اولین بار در سال ۱۴۹۳ توسط کریستف کلمب کشف شد و چون او در روز یکشنبه به این کشور رسیده بود به آن نام دومینیکا را داد که در زبان لاتین به معنای یکشنبه است. زمانی که کریستف کلمب به جزیره رسید ساکنین این جزیره سرخ‌پوستان کارائیبی از نسل بومیان آراواک بودند.

۲. موقعیت جغرافیایی دومینیکا کشور دومینیکا  در آمریکای شمالی و در دریای کارائیب بین دو جزیره فرانسوی گوادلوپ و مارتینیک قرار دارد. این کشور از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از شرق با اقیانوس اطلس، از جنوب شرقی با آمریکای جنوبی و دریای کارائیب و از غرب و جنوب با اقیانوس آرام مرز مشترک دارد.جزیره دومینیکا جوان‌ترین جزیره آنتیل کوچک است و به دلیل فعالیت‌های آتش‌فشانی به‌وجود آمده است. پایتخت این کشور روسو نام دارد که شهری در دهانه رود روسو در قسمت جنوب غربی جزیره است.

۳. لقب کشور دومینیکا کشور دومینیکا کشوری سرسبز و پر از جاذبه‌های طبیعی است و به همین دلیل مردم به این کشور لقب «جزیره طبیعت کارائیب» را داده‌اند. نیمی از این کشور با جنگل‌های بارانی پوشانده شده و در آن ۹ آتش‌فشان وجود دارد، البته نگرانی درباره آتش‌فشان‌ها وجود ندارد چون از آخرین فعالیت‌ آن‌ها سال‌های زیادی گذشته و نشانه‌ای از فعالیت خطرناک در آنها دیده نمی‌شود.

۴. دومینیکا، دهمین کشور کوچک جهان کشور دومینیکا کشوری کوچک و کم‌جمعیت است. مساحت این کشور تقریباً ۷۵۰ کیلومترمربع است و جمعیت آن در آخرین آمار اعلام شده ۷۱٫۲۹۳ است که باعث شده این کشور به دهمین کشور کوچک دنیا تبدیل شود.

یکی از عوامل مؤثر در جمعیت کم دومینیکا مهاجرت شهروندان آن به دیگر کشورهای کارائیبی برای کار و درس است.

۵. پرنده ملی کشور دومینیکا پرنده ملی کشور دومینیکا پرنده آمازون دومینیکا نام دارد که با نام سیسرو هم شناخته می‌شود، این پرنده تنها در جزیره کارائیب زندگی می‌کند و به‌شدت در معرض انقراض قرار دارد. تصویر این پرنده بر روی پرچم کشور دومینیکا قرار دارد.

یکی دیگر از حیوان‌هایی که نماد کشور دومینیکا است مرغ کوهستان نام دارد که نوعی وزغ غول‌پیکر است و به دلیل اینکه مزه‌ای شبیه به مرغ دارد به آن مرغ کوهستان می‌گویند. در گذشته خوردن این حیوان بسیار رایج بود و پای آن از غذاهای محبوب مردم بود اما در سال‌های اخیر به دلیل اینکه این حیوان در معرض انقراض قرار گرفته، خوردن آن ممنوع شده است.

۶. استقلال دومینیکا کشور دومینیکا در طول تاریخ تحت استعمار ۳ کشور اسپانیا، فرانسه و بریتانیا قرار گرفت. استعمارگران این کشور را غارت کردند و بیشتر مردم این کشور را کشتند به‌طوری‌که حدوداً ۵۰۰ نفر کارائیبی در این کشور باقی ماند. اما نهایتاً در سال ۱۹۷۸ این کشور به استقلال رسید و توانست از مستعمره بریتانیا خارج شود. بعد از استقلال این کشور نظام جمهوری پارلمانی را برای خود انتخاب کرد که حکومتی دموکراتیک و مردم‌سالار است.

۷. زبان و دین رسمی کشور دومینیکا سال‌های استعمار روی دومینیکا تأثیرات زیادی گذاشت و یکی از مهم‌ترین آنها این بود که زبان انگلیسی به زبان رسمی کشور تبدیل شد و تنها در بخش‌های کوچکی از آن مردم به زبان کریول دومینیکایی صحبت می‌کنند.

در کشور دومینیکا دین رسمی وجود ندارد و افراد می‌توانند هر دینی که می‌خواهند را آزادانه انتخاب کنند. البته بیشتر مردم دومینیکا مسیحی هستند.

۸. واحد پول کشور دومینیکا ارز رسمی کشور دومینیکا دلار کارائیب شرقی نام دارد که با حروف XCD نشان داده می‌شود و چون نرخ آن با دلار امریکا رابطه مستقیم دارد، از ارزش بالایی برخوردار است. این واحد پول در کشورهای شرقی منطقه کارائیب به کار برده می‌شود و کنترل آن به عهده بانک مرکزی شرق دریای کارائیب است.

۹. پاسپورت قدرتمند کشور دومینیکا کشور دومینیکا پاسپورت قدرتمندی دارد که افراد با آن می‌توانند به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا از جمله منطقه شنگن و هنگ‌کنگ بدون نیاز به ویزا سفر کنند، این پاسپورت در رتبه ۳۱ پاسپورت‌های قدرتمند جهان قرار دارد.

۱۰. قانونی‌بودن تابعیت مضاعف در دومینیکا کشور دومینیکا تابعیت مضاعف را قانونی می‌داند که یکی از مزایای برنامه اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری این کشور است. بسیاری از کشورهایی که چنین برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند از شما می‌خواهند تابعیت فعلی خود را لغو کنید و تنها تابع کشور آنها باشید. اما کشور دومینیکا چنین خواسته‌ای از شما ندارد و تنها کافی است از طریق یکی از گزینه‌های اعلام شده که کمک بلاعوض به دولت و خرید ملک هستند اقدام کنید و بدون هیچ دردسری تابعیت مضاعف و پاسپورت دوم خود را دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفتر حقوقی مهاجرتی کنکاش

شرکت مهاجرتی کنکاش اولین شرکت مهاجرتی در ایران است و با داشتن ۳۰ سال سابقه در زمینه مهاجرت و مخصوصا در صنعت اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری یکی از پیشگامان این عرصه و یک نام آشنا و مورد اطمینان است. شرکت مهاجرتی کنکاش با بهره بردن از سال ها تجربه، در اختیار داشتن تیمی از افراد متخصص و شبکه وسیعی از ارتباطات حرفه ای شامل مقامات دولت، نماینده های برتر دولتی و وکلای مجرب این امکان را دارد که متقاضیان اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری را با روش های کاملا امن و قانونی همراهی کند و تجربه دلپذیری را برای آن ها در این امر خطیر فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]