اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14020105721279725
در دسترس نیست

زمان مناسب برای سفر به دومینیکا

بهترین زمان برای سفر به دومینیکا

کد: 14020105721279725

، تهران , (اخبار رسمی): دومینیکا، جزیره طبیعت کارائیب، جزیره‌ای بسیار زیبا به همراه جاذبه‌های طبیعی متعدد است که باید برای بازدید از آنها در زمان‌های مناسبی به این کشور سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به دومینیکا
بهترین زمان برای سفر به دومینیکا

کشور دومینیکا جزیره‌ای زیبا در شرق دریای کارائیب است که در سال‌های اخیر از نظر گردشگری مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. این جزیره از آنجایی که سال‌های زیادی را تحت استعمار بریتانیا بوده است، از این کشور تأثیر گرفته و مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، که کار را برای بازدیدکنندگان راحت می‌کند.

بهترین زمان برای بازدید از دومینیکا

بهترین زمان برای سفر به دومینیکا از اکتبر تا ژانویه است، زمانی که نرخ هتل‌ها پایین‌تر است و رطوبت کمتری در هوا وجود دارد. دما در این کشور تغییر کمی دارد و در تمام طول سال بین 21 تا 31 درجه سانتی‌گراد در نوسان است. فصل بارانی دومینیکا بین آگوست و اکتبر رخ می‌دهد و این جزیره در این زمان از سال مستعد طوفان‌های معمولی و طوفان‌های استوایی است، اوج فصل طوفان بین اواخر اوت و اوایل سپتامبر است که پیشنهاد می‌شود از سفر به دومینیکا در این بازه پرهیز کنید.

سفر به دومینیکا، ماه به ماه فصل پربازدید در دومینیکا از اواسط دسامبر شروع می‌شود. اگرچه می‌توانید پرندگان رنگارنگ، از جمله طوطی‌های بومی خیره‌کننده دومینیکا، را در تمام طول سال ببینید؛ اما دیدن آنها در خارج از فصل بارانی آسان‌تر و امکان‌پذیرتر خواهد بود. علاوه بر این در این زمان مسیرها نیز در شرایط بهتری قرار دارند و شما راحت‌تر می‌توانید به جنگل‌ها دسترسی داشته باشید. آب و هوای خشک و آفتابی، با این حال، بازدیدکنندگان بیشتر و قیمت‌های بالاتر را به همراه دارد که باید خود را برای آن آماده کنید.

برای تماشای لاک پشت‌ها، مارس تا سپتامبر بهترین زمان است، در این زمان لاک پشت‌های چرمی غول پیکر، پوزه عقابی و لاک پشت‌های سبز در حال تخم گذاری هستند و به راحتی می‌توانید آنها را در نزدیکی ساحل مشاهده کنید. مدتی بعد از تخم‌گذاری نیز می‌توانید جوجه‌هایی را که به سمت آب حرکت می‌کنند مشاهده کنید.

برای تعطیلات لحظه آخری، یا شخصی که با بودجه کم سفر می‌کند، ماه مه گزینه مناسبی است. بسیاری می‌گویند این زمان بهترین زمان برای رفتن به دومینیکا است، اما رد نظر داشته باشید که دمای هوا در این زمان بسیار گرم است و به بیش از 30 درجه سانتی گراد می‌رسد. بنابراین اگر قصد پیاده روی و ماجراجویی در این کشور را دارید، پیش از سفر باید به رطوبت و دمای بالا فکر کنید.

دومینیکا از ژوئن تا اواسط اکتبر بسیار آرام است، زیرا خطر باران، گردشگران را از سفر به دومینیکا بازمی‌دارد. اگر در این زمان به دومینیکا سفر می‌کنید حتماً با خود لباس‌های مخصوص باران به همراه داشته باشید و در نظر بگیرید که این زمان برای استراحت کنار ساحل به هیچ عنوان مناسب نیست.

سپتامبر و اکتبر بیشترین احتمال وقوع طوفان‌ها را دارد. طوفان‌های دومینیکا در چند سال گذشته کمتر و کمتر شده است، اما مواردی هم بوده‌اند که ضربه زده‌اند ویرانگر بوده‌اند، از جمله طوفان ماریا در سال 2017. بسیاری از خدمات گردشگری در این زمان ارائه نمی‌شود.

نکاتی درباره دمای هوای دومینیکا

دمای هوا تقریباً در تمام طول سال در یک بازه مشخص قرار دارد و هیچ وقت خیلی سرد یا خیلی گردم نخواهد بود، تنها چیزی که در این سفر ممکن است اذیت کننده باشد رطوبت است.

رطوبت هوای دومینیکا در تمام طول سال در سطح بالایی قرار دارد که ممکن است برای برخی اذیت کننده باشد اما از آنجایی که این کشور یک جزیره است، چیزی نیست که انتظار آن را نداشته باشید.

5 آبشار زیبا در جزیره دومینیکا

در جزیره دومینیکا بیش از 12 آبشار وجود دارد که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند، در ادامه به شرح 5 آبشار در این کشور که از محبوبیت بیشتری بین گردشگران برخوردارند پرداخته‌ایم.

1. استخر زمرد این آبشار در پارک ملی Morne Trois Pitons واقع شده و آبشاری 40 فوتی است که با پوشش گیاهی سرسبز احاطه شده است. این آبشار یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره است و سالانه افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند. استخر زمرد به لطف آب سبز زمردی که دارد واقعاً یک منظره دیدنی است که نباید فرصت بازدید از آن را از دست داد. در حالی که راه‌های زیادی برای تجربه استخر زمردی وجود دارد، توصیه می‌کنیم در آب‌های گوارای آن غوطه ور شوید و در آن شنا کنید. همچنین می‌توانید در جنگل‌های بارانی اطراف پیاده روی کنید تا از نزدیک با این شگفتی‌های طبیعی این منطقه آشنا شوید.

2. آبشار ترافالگار آبشار دوقلوی ترافالگار یکی از بی‌نظیرترین آبشارهای موجود در جزیره است. آبشار ترافالگار که پس از نبرد دریایی که در سال 1805 اتفاق افتاد کشف شد، در یک جنگل بارانی سرسبز واقع شده است و دارای دو قسمت است که با نام پدر و مادر شناخته می‌شود. "پدر" حدود 200 فوت قد دارد و ارتفاع "مادر" کمی بیش از 100 فوت است. شما می‌توانید در استخری که در زیر این آبشارها تشکیل شده است شنا کنید.

3. آبشار ساری ساری این آبشار یکی از خلوت‌ترین آبشارهای جزیره است و قطعاً ارزش پیاده روی برای رسیدن به آنجا را دارد. آبشار ساری ساری در میان جنگل‌های انبوه بارانی قرار دارد و برای رسیدن به حوضه آبشار، یک پیاده‌روی 90 دقیقه‌ای از رودخانه پیش رو دارید. بنابراین، انتظار داشته باشید که حتی قبل از رسیدن به آبشار خیس شوید. بهترین زمان برای بازدید از آبشار ساری ساری در فصل بارندگی است که رودخانه پر است و آبشارها در قوی‌ترین حالت خود قرار دارند.

4. آبشار هیبیسکوس اگر به دنبال تجربه آرامش بیشتر از آبشار هستید، آبشار هیبیسکوس بهترین انتخاب برای شماست. این آبشار زیبا در نزدیکی روستای لائودات قرار دارد و تنها به اندازه یک پیاده روی کوتاه از جاده اصلی فاصله دارد. استخری که در پایه آبشار هیبیسکوس قرار دارد کم عمق است و اطراف آن را صخره‌ها احاطه کرده است که آن را به مکانی عالی برای استراحت و تماشای مناظر خیره کننده تبدیل می‌کند. این منطقه به عنوان محل زندگی گونه‌های مختلف پرندگان و خزندگان شناخته شده است.

5. میدلهام فالز آبشار میدلهام که در پارک ملی مورن ترویس پیتونز قرار دارد، یکی از بلندترین و شگفت‌انگیزترین آبشارهای دومینیکا با ارتفاع بیش از 200 فوت است. برای رسیدن به آنجا، باید یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز 600 فوتی را انجام دهید و از رودخانه عبور کنید. آبشار میدلهام واقعاً یک جواهر پنهان و یکی از بهترین اسرار موجود در جزیره است. استخری که در پایه آبشار قرار دارد عمیق و مناسب برای شنا است.

کلام آخر

دومینیکا، جزیره طبیعت کارائیب، جزیره‌ای بسیار زیبا به همراه جاذبه‌های طبیعی متعدد است که باید برای بازدید از آنها در زمان‌های مناسبی به این کشور سفر کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفتر حقوقی مهاجرتی کنکاش

شرکت مهاجرتی کنکاش اولین شرکت مهاجرتی در ایران است و با داشتن ۳۰ سال سابقه در زمینه مهاجرت و مخصوصا در صنعت اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری یکی از پیشگامان این عرصه و یک نام آشنا و مورد اطمینان است. شرکت مهاجرتی کنکاش با بهره بردن از سال ها تجربه، در اختیار داشتن تیمی از افراد متخصص و شبکه وسیعی از ارتباطات حرفه ای شامل مقامات دولت، نماینده های برتر دولتی و وکلای مجرب این امکان را دارد که متقاضیان اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری را با روش های کاملا امن و قانونی همراهی کند و تجربه دلپذیری را برای آن ها در این امر خطیر فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی