اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14020112721809725
در دسترس نیست

آشنایی با روسو، پایتخت دومینیکا

کد: 14020112721809725

، تهران , (اخبار رسمی): شهر روسو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دومینیکا است که می‌تواند شگفتی‌های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. در صورتی که این شهر را انتخاب کنید می‌توانید از امکانات باورنکردنی آن نهایت بهره را ببرید.

آشنایی با روسو، پایتخت دومینیکا
آشنایی با روسو، پایتخت دومینیکا

دومینیکا کشوری زیبا است که در سال‌های اخیر به دلیل گردشگری رو به رشدی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به شرح اطلاعاتی درباره پایتخت این کشور پرداخته شده است.

آشنایی با دومینیکا

دومینیکا جزیره‌ای در شرق دریای کارائیب با طبیعتی باورنکردنی است که در دنیا با نام "جزیره طبیعت کارائیب" شناخته می‌شود. در ادامه به شرح تاریخ کشور دومینیکا که پر از جنگ و استعمار است پرداخته شده است.

کریستف کلمب در سال 1493 وارد دومینیکا شد؛ اما این کشور را برای اسپانیا تصرف نکرد و این کشور مستقل ماند. پس از مدتی بر اساس معاهده فرانسه و بریتانیا که در سال 1660 امضا شد، دومینیکا به عنوان مالکیت ساکنان سرخ‌پوست کارائیب آن شناخته شد. با این وجود، مهاجران فرانسوی زیر نظر یک فرماندار فرانسوی در این کشور مزارعی را ایجاد کردند و برده‌های آفریقایی را با خود به دومینیکا آوردند.

 قبل از اینکه دومینیکا در سال 1805 تحت مالکیت بریتانیا درآید، استعمار این جزیره چندین بار در جنگ‌های اواسط دهه 1700 بین فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها جابه‌جا شد. این کشور نهایتاً در سال 1978 به استقلال رسید.

سال‌های استعمار تأثیرات منفی زیادی در فرهنگ دومینیکا داشته است و دولت این کشور همواره در تلاش است گذشته خود را احیا کند.

یکی از این تأثیرات زبان این کشور است که به زبان انگلیسی تبدیل شده و اکنون تنها تعداد کمی از مردم دومینیکا به زبان کریول صحبت می‌کنند.

روسو، پایتخت دومینیکا روسو پایتخت، شهر اصلی و بندر اصلی دومینیکا، کشور جزیره‌ای با 73000 نفر جمعیت در دریای کارائیب است. این شهر در سال 2007 دارای 16582 نفر جمعیت بود که آن را به یکی از کم‌جمعیت‌ترین پایتخت‌های جهان تبدیل کرد. Roseau در سواحل جنوب غربی کشور در دهانه رودخانه Roseau واقع شده است و عمده صادرات این شهر روغن‌های پوست، لیموترش و آب آن، سبزیجات گرمسیری و ادویه‌جات است. در تمام طول تاریخ کشور دومینیکا، این شهر مرکز تجاری جزیره بوده است.

تاریخچه روسو

خیلی قبل از اینکه اروپایی‌ها شروع به سکونت در این کشور جزیره‌ای کنند، آغاز شده بود. جزیره دومینیکا توسط کریستف کلمب در 3 نوامبر 1493 کشف و نام‌گذاری شد. با این حال، تا یک قرن تنها مردم کارائیب در این جزیره زندگی می‌کردند.

در سال 1642، پدر ریموند برتون، یک مبلغ فرانسوی، از جزیره بازدید کرد و با روستای کاریب روبرو شد که روسو اکنون در جای آن قرار دارد. کارائیب این منطقه را ساری می‌نامید. هیزم شکن‌های فرانسوی، که اولین اروپاییان جزیره بودند، با بومیان دوست شدند و با آنها زندگی کردند تا اینکه افزایش سکونت فرانسوی‌ها باعث شد کارائیب‌ها به جنگل‌های داخلی عقب نشینی کنند.

مهاجران جدید فرانسوی نام روستای Carib را به نام Roseau به نام نی‌های رودخانه Roseaux که در سواحل رودخانه رشد می‌کرد، تغییر دادند. موقعیت شهر به این معنی بود که شهر نشینان برای کشت به آب شیرین رودخانه و زمین‌های هموار منطقه دسترسی داشتند. تا سال 1800 مردم آفریقایی تبار اکثر ساکنان جزیره بودند که در مزارع قهوه کار می‌کردند و اکثریت ساکنان روسو را تشکیل می‌دادند. برده داری در این جزیره و در سراسر امپراتوری بریتانیا در سال 1833 لغو شد.

دومینیکا در آن زمان به موضوع تقابل نیم قرنی بین فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها تبدیل شده بود. معاهده 1763 پاریس که به درگیری جهانی بین بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها به نام جنگ هفت‌ساله پایان داد (در آمریکای شمالی جنگ فرانسه و هند نامیده می‌شد) به فرانسوی‌ها اجازه داد تا کنترل خود را حفظ کنند. در سال 1783، دومین معاهده، به بریتانیا اجازه می‌داد جزیره را اشغال کند.

در ابتدا بریتانیایی‌ها برنامه ریزی کرده بودند تا شهرک جدید خود، پورتسموث، پایتخت جزیره را بسازند، اما باتلاق‌های مجاور و خطر بیماری، آنها را مجبور کرد تا روسو را به عنوان مرکز اداری استعماری حفظ کنند، علی‌رغم این که بیشتر ساختمان‌های آن در حین جنگ ویران شدند.

روسو تا قرن نوزدهم و بخشی از قرن بیستم مرکز اداری استعماری بریتانیا باقی ماند تا اینکه کشور دومینیکا در 3 نوامبر 1978 مستقل شد. امروزه این شهر دارای خانه دولتی است که در آن مجلس جلسه تشکیل می‌دهد و باقی امور دولتی انجام می‌شود. در این شهر معماری قرن 18 امی فرانسوی به میزان زیادی به چشم می‌خورد که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری است.

سفر به روسو

شهر Roseau در دومینیکا، شهری با دسترسی آسان، مردم محلی خونگرم و سیستم اتوبوس خوب است، بنابراین گزینه‌ای مناسب برای سفر به دومینیکا است و کسانی که فقط یک یا دو روز را در شهر می‌گذرانند، رفت و آمد در اطراف شهر بسیار راحت است. برای کسانی که می‌خواهند غذاهای محلی را امتحان کنند، مجموعه‌ای از رستوران‌های کارائیب عالی و معتبر، از رستوران‌های خانگی تا سطح بالا، وجود دارد. در واقع، رستوران‌ها یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا در روسو هستند، به طور مثال Guiyave و Crystal Terrace از معروف‌ترین رستوران‌های این کشور هستند که هر دو دارای غذاهای دریایی خوشمزه، ترکیبی از طعم‌ها و ادویه‌های محلی هستند. یکی از معروف‌ترین رستوران‌ها، رستوران جنگل‌های بارانی دوستدار محیط‌زیست است که در Papillote Wilderness Retreat، هتلی در روسو دومینیکا واقع شده است که چند دقیقه از Roseau فاصله دارد.

اگر به غذا علاقه دارید، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا در روسو، بازار صبح شنبه در کنار اقیانوس، در دهانه رودخانه روسو است. فروشندگان محلی محصول‌های خود را با قیمتی مناسب در این بازارها ارائه می‌دهند و غذاهای دریایی فوق‌العاده تازه، ادویه‌های کارائیب، و میوه‌های استوایی در این بازار یافت می‌شوند.

اگر هنگام پیاده‌روی در روسو به ساحل رسیدید، فرصت دیدن یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا، یعنی صخره شامپاین را از دست ندهید. غواصان و شناگران این فرصت منحصر به فرد را در اینجا دارند تا در میان حباب‌های تولید شده توسط یک چشمه آب گرم ملایم زیر آب شنا کنند. به نظر می‌رسد ماهی‌های رنگارنگ آن منطقه نیز این حباب‌ها را دوست دارند که باعث می‌شود فضایی رؤیایی‌تر هنگام شنا و غواصی تجربه کنید.

علاقه‌مندان به پیاده روی بدون شک می‌خواهند خود را به دریاچه جوشان، دومین چشمه آبگرم دنیا، برسانند و بهترین مکان برای تجهیز این سفر در شهر روسوی دومینیکا است. برای این پیاده روی چالش برانگیز و تا حدودی خطرناک هشت ساعته، که احتمالاً شامل گل و لای، صعودهای شیب دار و مسیرهای باریک می‌شود، یک راهنمای محلی به شدت توصیه می‌شود. سایر مسیرهای پیاده روی عالی در فاصله معقولی در داخل پارک ملی Morne Trois Pitons قرار دارند.

معماری استعماری فرانسه را در منطقه تاریخی مرکز شهر، که در اطراف خیابان پادشاه جورج پنجم قرار دارد، از دست ندهید. چندین کلیسا نیز در آنجا به سبک کریول-استعماری وجود دارد. قدم زدن در باغ‌های گیاه‌شناسی در حومه شهر یک راه خوب برای استراحت در بعد از ظهر قبل از رفتن به هتل محل اقامت شما برای عصر و استراحت است.

مرکز شهر Roseau به طرز خوشایندی فاقد هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ است، اگرچه می‌توانید به راحتی یک هتل خوب خانوادگی در نزدیکی شهر پیدا کنید. معروف‌ترین هتل این شهر، هتل فورت یانگ در نزدیکی اسکله است، هتلی زیبا اما با قیمت مناسب با چشم اندازهای فوق‌العاده از اقیانوس. این هتل در اطراف بقایای یک قلعه قرن هجدهم ساخته شده است و تاریخ را با ظرافت و تجمل ترکیب می‌کند.

کلام آخر

شهر روسو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دومینیکا است که می‌تواند شگفتی‌های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. در صورتی که این شهر را انتخاب کنید می‌توانید از امکانات باورنکردنی آن نهایت بهره را ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفتر حقوقی مهاجرتی کنکاش

شرکت مهاجرتی کنکاش اولین شرکت مهاجرتی در ایران است و با داشتن ۳۰ سال سابقه در زمینه مهاجرت و مخصوصا در صنعت اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری یکی از پیشگامان این عرصه و یک نام آشنا و مورد اطمینان است. شرکت مهاجرتی کنکاش با بهره بردن از سال ها تجربه، در اختیار داشتن تیمی از افراد متخصص و شبکه وسیعی از ارتباطات حرفه ای شامل مقامات دولت، نماینده های برتر دولتی و وکلای مجرب این امکان را دارد که متقاضیان اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری را با روش های کاملا امن و قانونی همراهی کند و تجربه دلپذیری را برای آن ها در این امر خطیر فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی