اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14020113721879725
در دسترس نیست

جاذبه‌های گردشگری جزیره دومینیکا

کد: 14020113721879725

، تهران , (اخبار رسمی): سفر به دومینیکا این روزها یکی از پرطرف‌دارترین فعالیت‌ها است، در این مقاله به شرح مواردی از جاذبه‌های گردشگری این کشور پرداخته‌ایم تا شما برای سفر به این کشور آمادگی بیشتری داشته باشید.

جاذبه‌های گردشگری جزیره دومینیکا
جاذبه‌های گردشگری جزیره دومینیکا

دومینیکا که به عنوان «جزیره طبیعت کارائیب» شناخته می‌شود، بهشتی بکر برای غواصان، کوهنوردان و طبیعت دوستان در دنیا است. این جزیره دارای مناظر آتشفشانی چشمگیر با جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشارها، دریاچه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌های آب گرم بخار، و مرتفع‌ترین کوه‌ها در شرق کارائیب است که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند.

سواحل این کشور مکانی مناسب برای شنا و غواصی هستند که بسیاری از آنها را شن‌های خاکستری که حاصل آتش‌فشان‌های این جزیره است پوشانده‌اند. شهر روسو، شهر اصلی و پایتخت جزیره، ریشه‌های فرهنگی جزیره را در غذا، هنر، زبان‌ها و آداب و رسوم آن منعکس می‌کند.

با توجه به این موضوع که تنها دو فرودگاه کوچک در این جزیره به افراد خدمت‌رسانی می‌کند، دومینیکا به میزان زیادی از گردشگران و شلوغی در امان است که می‌تواند فرصتی آرامش‌بخش برای شما باشد. بسیاری از مردم آمریکا در یک سفر یک روزه از یک کشتی دریایی یا یک سفر چند روزه از سایر جزایر مجاور از دومینیکا دیدن می‌کنند. برخی دیگر زمستان را در دومینیکا می‌گذرانند تا از آب و هوای گرم این کشور استفاده کنند و از جاذبه‌های طبیعی خیره کننده جزیره لذت ببرند.

سفر به دومینیکا

این روزها یکی از پرطرف‌دارترین فعالیت‌ها است، در این مقاله به شرح مواردی از جاذبه‌های گردشگری این کشور پرداخته‌ایم تا شما برای سفر به این کشور آمادگی بیشتری داشته باشید.

1. از پارک ملی Morne Trois Pitons دیدن کنید پارک ملی مورن ترویس پیتونز جواهری در دومینیکا است. این پارک که بیشتر قسمت‌های داخلی کوهستانی جزیره را در بر می‌گیرد، از جنگل انبوه، با سرخس‌های غول‌پیکر و ارکیده‌های وحشی، تا جنگل ابری رشد نکرده در دامنه‌های بالای ۱۴۲۴ متری مورن تروآ پیتونز تشکیل شده است.

نکات برجسته این جنگل این است که توسط سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است و با مساحت 17000 هکتار، شامل دریاچه‌های زیبا مانند دریاچه جوشان و دریاچه بوئری پوشیده از مه است. بسیاری از زیباترین آبشارهای دومینیکا نیز در این پارک سرسبز قرار دارند، از جمله آبشار ویکتوریا، آبشار ترافالگار، استخر زمرد، و میدلهام فالز

در تنگه تیتو، می‌توانید در یک استخر سبز یشمی از میان دره باریک به یک آبشار زیبا شنا کنید. یکی از فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب در این نقطه جادویی فیلم‌برداری شده است.

این پارک شگفتی دیگری نیز دارد: دره بخارآلود Desolation ناحیه‌ای از حوضچه‌های گلی جوشان، چشمه‌های آب گرم رنگارنگ و مینی آب‌فشان‌ها است.

یکی از بهترین نقاط شروع برای بازدید از این پارک، روستای لاودات در 11 کیلومتری روسو است.

2. آبشار ترافالگار پیاده روی به سمت آبشار ترافالگار یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در دومینیکا انجام می‌شود. این آبشارهای دوقلو که با نام مادر و پدر شناخته می‌شوند، در پایان یک پیاده روی آسان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای در جنگلی از گیاهان زنجبیل و ارکیده وانیلی قرار دارند.

جریان اصلی خنک آبشار ترافالگار از کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد و با چشمه آب گرم معدنی به آن می‌پیوندد. می‌توانید در استخرهای سرد و گرم در میان سنگ‌های رنگ‌شده با گوگرد در پایه آبشار، شنا کنید.

3. میدلهام فالز به راحتی می‌توان فهمید که چرا آبشار میدلهام یکی از بهترین آبشارهای دومینیکا است. چون این آبشار زیبا، تسکین دهنده و با طراوت است.

این آبشار حیرت‌انگیز که در پارک ملی مورن ترویس پیتونز نیز واقع شده است، در ارتفاع 200 فوت از کوه‌های لاودات به پایین می‌ریزد. این آبشار آن‌قدر تند است که برخی از بازدیدکنندگان می‌گویند که به نظر می‌رسد آب مستقیماً از بهشت می‌ریزد.

پیاده‌روی به سمت آبشار: اگر می‌خواهید به سمت آبشار پیاده‌روی کنید، خود را برای مسیر سربالایی آن آماده کنید که برای کودکان و افرادی که با یک پیاده‌روی آسان احساس راحتی بیشتری می‌کنند، چالش برانگیز خواهد بود. حتماً کفش مناسب پیاده روی بپوشید، زیرا زمین ممکن است لغزنده شود. در نظر داشته باشید که با خود غذا و آب بیاورید؛ زیرا هیچ امکاناتی در این محل وجود ندارد.

اگر احساس راحتی می‌کنید، لباس شنا بپوشید و از صخره به داخل استخر خنک زیر آن بپرید. این تجربه‌ای است که فراموش نخواهید کرد. مطمئن شوید که یک دوربین آماده داشته باشید، زیرا اطراف این آبشار خیره کننده است.

4. دریاچه جوشان دریاچه جوشان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های پارک ملی مورن ترویس پیتونز است. این حوضچه وهم‌آور از آب جوشان و خاکستری مایل به سبز در انتهای یک پیاده‌روی سخت و حداقل سه ساعته در میان جنگل‌های انبوه قرار دارد.

زمین شناسان بر این باورند که این دریاچه 63 متری که به طور فعال در حال جوشش است و دومین دریاچه بزرگ جهان است، یک فومارول سیل زده است، شکافی در زمین که به گازهای داغ اجازه می‌دهد از گدازه‌های مذاب زیر زمین خارج شوند. دمای لبه دریاچه بین 82 تا 92 درجه سانتیگراد است و در مرکز در نقطه جوش قرار دارد پس به هیچ عنوان فکر اینکه بدن خود را در آن فرو ببرید را نکنید.

اگر بعد از طوفان یا باران به سمت این دریاچه پیاده روی می‌کنید، بیشتر مراقب باشید، زیرا مسیر لیز و گل آلود می‌شود. استفاده از راهنماهای محلی برای این مسیر به شدت توصیه می‌شوند.

5. اسنورکل یا شیرجه زدن در شامپاین ریف معروف‌ترین مکان غواصی و شنا در دومینیکا، صخره شامپاین، در یکی از سواحل جنوب غربی این کشور قرار دارد. فعالیت زمین گرمایی باعث می‌شود هزاران حباب از زیر صخره‌ها در چند فوتی ساحل بیرون بیایند و به همین دلیل است که این صخره این‌گونه نام‌گذاری شده است.

خفاش ماهی، اسب دریایی، باراکودا، ریس، ماهی مرکب و ترومپت ماهی تنها برخی از گونه‌هایی هستند که در آب‌های گرم اینجا یافت می‌شوند.

می‌توانید از ساحل صخره‌ای شامپاین با شن و ماسه سیاه، به این محل شنا کنید. اما بهتر است سعی کنید و برای یک تجربه آرام‌تر، بازدید خود را به گونه‌ای زمان‌بندی کنید که کشتی‌های کروز در آنجا حضور نداشته باشند.

6. در سواحل دومینیکا استراحت کنید بیشتر بازدیدکنندگان تعطیلات خود را در دومینیکا برای پیاده روی و طبیعت انتخاب می‌کنند، اما هنوز هم می‌توانید تکه‌های زیبای ساحل را در این جزیره سرسبز کارائیب پیدا کنید. سواحل دومینیکا بیشتر آتشفشانی هستند.

این سواحل اغلب فاقد شن و ماسه هستند، اگرچه بسته به نور، ماسه‌ها در واقع می‌توانند خاکستری به نظر برسند.

ساحل مرو یکی از محبوب‌ترین مناطق ساحلی است. این ساحل حدود 25 دقیقه رانندگی از پایتخت، Roseau، فاصله دارد. می‌توانید صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر را در این ساحل کرایه کنید و تنقلات و نوشیدنی‌ها را از کلبه‌های بامبوی عجیب و غریب در امتداد خط ساحلی خریداری کنید.

اگر به دنبال کاری برای انجام دادن در پورتسموث، دومین شهر بزرگ دومینیکا هستید، به ساحل لاک پشت بنفش بروید. این ساحل از شن‌های ماسه‌ای به رنگ بژ تشکیل شده است که در کنار نخل‌ها قرار گرفته و رستورانی به همین نام در امتداد لبه آن قرار دارد.

ساحل شامپاین در طول سال گردشگران زیادی را می‌بیند که عمدتاً به این دلیل که دسترسی به این ساحل راحت است از آنجا دیدن می‌کنند.

نکته مهم: برای قدم زدن در سواحل دومینیکا کفش بیاورید، زیرا ماسه سیاه زیر نور آفتاب واقعاً داغ می‌شود!

7. باغ‌های استوایی پاپیلوت باغ‌های استوایی زیبا پاپیلوت بهشت هنرمندان، گیاه شناسان و عکاسان است. این باغ‌ها که توسط رودخانه‌ای کوچک تغذیه می‌شوند، محوطه یک اقامتگاه بوم‌گردی جذاب، Papillote Wilderness Retreat را تشکیل می‌دهند.

مسیرها در میان درختان بامبو، شکوفه‌های زنجبیل، ارکیده‌های بومی، بروملیادها و بگونیا می‌پیچند. همچنین می‌توانید قورباغه‌ها، پرندگان و پروانه‌های زیادی را در این باغ‌های سرسبز ببینید.

بخش‌هایی از ملک منظره‌ای زیبا از کوه‌ها و دره‌ها را ارائه می‌دهد و می‌توانید در استخر غنی از مواد معدنی که از چشمه‌های آب گرم اطراف تغذیه می‌شود، استراحت کنید.

آبشار دوقلوی ترافالگار در مسیری کوتاه از پاپیلوت در سربالایی قرار دارد.

آدرس: جاده آبشار ترافالگار، روسو

8. آبشار ویکتوریا یکی از چشمگیرترین و فتوژنیک‌ترین آبشارهای جزیره، آبشار ویکتوریا، در پارک ملی مورن ترویس پیتونزاست که توسط رودخانه سفید که بر فراز صخره‌ای به یک استخر گرم در زیر آبشار می‌ریزد، تشکیل شده است. مواد معدنی به آب رنگ سفید شیری می‌دهند.

کفش‌های آبی با چسبندگی خوب بپوشید، زیرا پیاده‌روی تقریباً 40 دقیقه‌ای شامل عبور از رودخانه و پر از تخته سنگ است، اما این آبشارهای زیبا و خود رودخانه ارزش دیدن دارند. در انتها می‌توانید با شنا در استخر گرم استراحت کنید.

استفاده از راهنماها در این مسیر اکیداً توصیه می‌شوند.

9. از دهکده موجود در قلمرو کالیناگو دیدن کنید دومینیکا دارای بزرگ‌ترین قبیله باقی مانده از مردم کالیناگو (سرخ‌پوستان کارائیب) در دریای کارائیب است. اگر می‌خواهید کمی در مورد فرهنگ جذاب آنها بدانید، می‌توانید از Kalinago Barana Autê، یک روستای نمونه، در ساحل شمال شرقی، در حدود 20 مایلی از Roseau دیدن کنید.

این دهکده که در میان درختان موز و میوه قرار دارد، مجموعه‌ای از ساختمان‌های چوبی سنتی است. می‌توانید در دهکده پرسه بزنید و سرخ‌پوستان کارائیب را تماشا کنید که در حال کنده‌کاری قایق‌های کاوشگر، سبد بافی و حصیر هستند و دانش خود را در مورد گیاهان دارویی به اشتراک می‌گذارند.

کارائیب‌ها از طریق ماهیگیری و کشاورزی و همچنین صنایع دستی که به بازدیدکنندگان می‌فروشند کسب درآمد می‌کنند. این دهکده کمی دورتر از مسیر قدیمی است، اما بینش فرهنگی جالبی را به این کشور جذاب می‌افزاید و یکی از کارهای غیرعادی‌تر در دومینیکا است.

10. روسو پایتخت دومینیکا، روسو، در قله‌های سرسبز، مجموعه‌ای رنگارنگ از کلبه‌های هند غربی و غرفه‌های شلوغ بازار، با آب‌وهوای خنک است. برخلاف دیگر پایتخت‌های کارائیب، هیچ فروشگاه زنجیره‌ای پر زرق و برقی در اینجا نخواهید یافت و برای خرید فقط فروشگاه‌ها و بازارهای محلی وجود دارد.

در سال 2017، طوفان ماریا بیشتر ساختمان‌های این شهر را ویران کرد، اما شهر بازگشتی قابل توجه داشته است و بسیاری از سازه‌های جدید، مقاوم در برابر طوفان هستند.

اسکله روسو دارای تفرجگاه ساحلی و اسکله کشتی‌های کروز است که در فصل شلوغ زمستان مملو از بازدیدکنندگان است. در نزدیکی اسکله، در مرکز شهر، بازار قدیمی روسو میوه‌های استوایی تازه، سبزیجات، سبزی‌ها، سبدها و سوغاتی‌های پوسته نارگیل یه فروش می‌رسد.

کلیسای جامع کاتولیک سنت پاتریک، کلیسای قرن نوزدهمی به سبک گوتیک - رومانسک، یکی از دیدنی‌های مهم شهر است.

از دیگر کارهای محبوب در روسو، می‌توان به قدم زدن در باغ‌های گیاه‌شناسی دومینیکا و کاوش در تاریخ جزیره در موزه جمع و جور دومینیکا اشاره کرد. در این موزه، نمایشگاه‌های جالبی در مورد تجارت برده، و همچنین فرهنگ کریول و آمریکایی خواهید دید.

11. پارک ملی کابریتس در شمال غربی دومینیکا، پارک ملی کابریتس جنگل‌های بارانی سرسبز، باتلاق‌ها، سواحل ماسه‌ای سیاه و صخره‌های مرجانی حضور دارند. این شبه جزیره خوش منظره، مناظر پانورامای دومینیکا را از بالاترین نقطه خود نشان می‌دهد، همچنین می‌توانید با استفاده از صخره‌های موجود در این منطقه به سراغ شنا و غواصی بروید.

این پارک همچنین یکی از جالب‌ترین مکان‌های تاریخی دومینیکا را در خود جای داده است. در اینجا می‌توانید از بقایای فورت شرلی، یک پادگان بریتانیایی قرن هجدهم با چشم‌اندازهای زیبا از خلیج شاهزاده روپرت دیدن کنید.

مسیرهای پیاده روی شما را از میان برخی از زمین‌های جنگلی عبور می‌کند. گذشته از خرابه‌های پادگان؛ با مناظری از شهر پورتسموث، کوه‌های سرسبز، و دریای آبی مواجه خواهید شد. نیمکت‌های موجود در این مکان باعث ایجاد فرصتی برای توقف و استراحت می‌شوند.

در این مکان می‌توانید از بقایای تاریخی دومینیکا دیدن کنید و با آن بیشتر آشنا شوید، از یک پیاده‌روی کوتاه لذت ببرید و چند عکس بگیرید.

نکته مهم: اگر قصد پیاده روی دارید، بهتر است کفش‌های راحت بپوشید و آب فراوان به همراه داشته باشید، زیرا مسیرها سایه خوبی ندارند.

12. از جشنواره‌های دومینیکا لذت ببرید جشنواره‌های پر جنب و جوش دومینیکا که بین گردشگران و مردم محلی محبوب است، موسیقی، میراث و پیوندهای این کشور با دریا را جشن می‌گیرند.

کارناوال این کشور سال را با مسابقات کالیپسو، مسابقه ملکه کارناوال، "پرش‌ها" و رژه لباس آغاز می‌کند. جشن‌ها در دوره سنتی Mardi Gras، دو هفته قبل از روزه برگزار می‌شود. شرکت در کارناوال که به عنوان The Real Mas نیز شناخته می‌شود، یکی از سرگرم کننده‌ترین کارها برای خانواده‌ها است. بچه‌ها لباس‌های روشن، موسیقی زنده، و خوراکی‌های خوشمزه پیشنهادی را دوست خواهند داشت.

DOMFESTA (جشنواره هنرهای دومینیکا) که در ماه مه برگزار می‌شود، شامل رقص، موسیقی، نمایش، هنرهای زیبا، آشپزی و ادبیات است.

جشن‌های استقلال دومینیکا معمولاً از اکتبر تا نوامبر برگزار می‌شود. این جشن مهم با لباس‌های سنتی، غذا، رقص، موسیقی و رژه به گذشته تاریخی دومینیکا و آداب و رسوم کریول احترام می‌گذارد. روز استقلال در 3 نوامبر است، اما رویدادهای متعدد، که شامل روز میراث، روز کریول، مسابقه تی ماتادور، و مسابقه دوشیزه واب دویت می‌شود، در طول هفته‌های جشنی که در بالا ذکر شد برگزار می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفتر حقوقی مهاجرتی کنکاش

شرکت مهاجرتی کنکاش اولین شرکت مهاجرتی در ایران است و با داشتن ۳۰ سال سابقه در زمینه مهاجرت و مخصوصا در صنعت اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری یکی از پیشگامان این عرصه و یک نام آشنا و مورد اطمینان است. شرکت مهاجرتی کنکاش با بهره بردن از سال ها تجربه، در اختیار داشتن تیمی از افراد متخصص و شبکه وسیعی از ارتباطات حرفه ای شامل مقامات دولت، نماینده های برتر دولتی و وکلای مجرب این امکان را دارد که متقاضیان اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری را با روش های کاملا امن و قانونی همراهی کند و تجربه دلپذیری را برای آن ها در این امر خطیر فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی