اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14011116715009725
در دسترس نیست

سفر به دومینیکا

آیا دومینیکا برای گردشگری مناسب است؟

کد: 14011116715009725

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت گردشگری دومینیکا روزبه‌روز در حال رشد است و نسبت به سال‌های پیش شما می‌توانید در دومینیکا خدمات لوکستری را دریافت کنید.

دولت دومینیکا با سرمایه‌ای که از طریق برنامه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری (CBI) کسب می‌کند، اکوتوریسم این کشور را توسعه می‌دهد و اقامتگاه‌های زیست محیطی جدیدی را احداث می‌کند.

دومینیکا در مقایسه با سایر مقاصد کارائیب در زمینه گردشگری دارای ویژگی‌های کمیابی است. این کشور فقط به دنبال دلارهای توریستی نیست و یک احساس تند و تحسین برانگیز از هویت خود دارد. مردم دومینیکا برای میراث طبیعی و فرهنگی خود ارزش قائل هستند. آن‌ها بسیار سخت تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که یک روحیه قوی گردشگری مسئولانه در سراسر جزیره وجود دارد. هیچ هتل زنجیره‌ای بین‌المللی در دومینیکا وجود ندارد و سه پارک ملی در این جزیره کوچک وجود دارد.

علاوه بر این در دومینیکا جمعیت بومی کارائیب وجود دارد که در زمینه گردشگری نیز فعال هستند. جالب است بدانید که دومینیکا دارای اولین و بهترین مسیر پیاده روی طولانی در دریای کارائیب است. تنها مسئله این است که آیا در آینده هم طبیعت دومینیکا به همین شکل باقی می‌ماند یا نه.

در این مقاله قصد داریم به مطالبی درباره دومینیکا "جزیره طبیعت کارائیب" و صنعت گردشگری این کشور بپردازیم.

مردم و فرهنگ مردم بومی کالیناگو بر خلاف سامی‌ها یا سیوها، مردم بومی دومینیکا، کالیناگوها، در سطح بین‌المللی مشهور نیستند. علی‌رغم این واقعیت که آنها دارای 3400 جمعیت در کشوری هستند که مساحت کل آن تنها 750 کیلومترمربع است و در طول قرن‌ها از تهاجمات اسپانیایی‌ها، فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها جان سالم به در برده‌اند.

این افراد سال‌ها پیش با سرخ‌پوستان آراواک برای سرزمین‌های خود جنگیدند؛ بنابراین تا زمانی که استعمارگران وارد جزیره شدند، آنها ثابت کردند که مبارزانی سرسخت هستند و تهاجمات را برای مدت طولانی‌تری نسبت به برخی از جزایر همسایه خود حفظ کردند. کالیناگو موضوع یک افسانه شناخته شده است که می‌گوید آنها در طول قرن‌ها آدم‌خوارهایی شرور بودند. با این حال، کارشناسان اکنون تأیید کرده‌اند که مطلقاً هیچ مدرکی برای تأیید این موضوع در تاریخ وجود ندارد.

گاهی اوقات این افراد به‌عنوان Caribs یا Carib Indians شناخته می‌شدند، این نامی است که اروپایی‌ها به آنها داده‌اند، بنابراین نام انتخابی خود آنها، Kalinago، همان نامی است که ما از آن استفاده می‌کنیم. نامی که کالیناگوها برای جزیره دومینیکا انتخاب کرده‌اند نیز بسیار زیبا است، Waitukubuli به معنی "قد بلند بدن او". به افتخار مردم کالیناگو است که مسیر پیاده‌روی طولانی جزیره دومینیکا، مسیر Waitukubuli نامیده می‌شود و از قلمرو بومی می‌گذرد.

شما می‌توانید از مرکز فرهنگی آنها، Kalinago Barana Aute، برای تورهای جذاب و تجربیات فرهنگی دیدن کنید، اما به یاد داشته باشید که این جزیره فقط برای گردشگران نیست. این کشور وطن هزاران نفر است که اکنون در هشت روستای ساحلی به مساحت 15 کیلومتر زندگی می‌کنند. این روستا در سال 2006 برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ زنده و باستانی مردم بومی دومینیکا تأسیس شد.

شما می‌توانید از مرکز فرهنگی Kalinago Barana Aute دیدن کنید، این روستا مکانی است برای درک واقعی بقای انسان در این جزیره و همچنین میراث باستانی آن، خواه آشپزی باشد یا صنایع دستی، سیاست باشد یا نمایش، کشاورزی باشد یا ماهیگیری.

کشور دومینیکا ثروتمند است یا فقیر؟

بسیاری از افراد دومینیکا را کشوری فقیر می‌دانند؛ اما این به برداشت شما از فقر بستگی دارد. هنگامی که در دومینیکا سفر می‌کنید، فوراً تحت تأثیر این واقعیت قرار می‌گیرید که این کشور دارای منابع غنی طبیعی است. این کشور دارای خاک آتشفشانی غنی، بارندگی فراوان، با 365 رودخانه معروف آن که به دریا می‌ریزند و مزارع کوچک فراوان است. تا 20 سال پیش، دومینیکا به‌عنوان سبد نان کارائیب شناخته می‌شد و میوه و سبزی‌ها را به سایر جزایر کارائیب صادر می‌کرد که قادر به تولید به همان میزان نیستند. کشاورزی همیشه در این کشور شغل بسیاری از مردم را تشکیل داده است و در سال‌های اخیر ماهیگیری نیز به آن اضافه شده است.

 زمانی که محصولات موز توسط طوفان دین در سال 2007 از بین رفت، دومینیکا به یکباره قدرت خود را در صادرات از دست داد. این اتفاق هم‌زمان با رشد فناوری بود و مردم محلی راهی برای حرکت از کشاورزی به کسب درآمدهای چشمگیرتر، در فناوری اطلاعات یا در واقع گردشگری، دیدند. گردشگری 18 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و بیشتر آن توسط جامعه هدایت می‌شود. وزارت گردشگری از توسعه گردشگری پایدار، به منظور حفاظت و ارتقای دومینیکا استفاده می‌کند.

بنابراین، وقتی در یکی از خانه‌ها یا مهمان‌خانه‌های کوچک در سراسر کشور اقامت می‌کنید (هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی در اینجا تقریباً وجود ندارند، به جز هتل‌های شناور که در کارائیب فعالیت می‌کنند)، جایی که صبحانه، ناهار و شام شما در آنجا است، غالباً مواد غذایی از باغ پشتی تهیه می‌شود و اغلب ارگانیک هستند.

با این حال، از آنجایی که نسل جوان برای جستجوی کار در شهرها مهاجرت می‌کنند یا به طور کامل از این جزیره مهاجرت می‌کنند، صنعت کشاورزی در این جزیره در معرض خطر قرار گرفته است. اما این موضوع اجتناب ناپذیر است و کشور دومینیکا هم یاد گرفته است با آن مقابله کند.

حیات وحش و محیط زیست دومینیکا، مسیر ملی Waitukubuli یکی از اولویت‌های دومینیکا، پس از اطمینان از سلامت و امنیت مردم، توجه زیاد به مسیر ملی Waitukubuli است، این مسیر نه تنها یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای پیاده‌روی طولانی در دریای کارائیب، بلکه در جهان. این مسیر به این دلیل که 185 کیلومتر از Scott's Head در جنوب تا پارک ملی Cabrits در شمال را در بر می‌گیرد مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی دولت از آن ایجاد ارتباط بین روستاهای دورافتاده و احیای مسیرهای سنتی بود.

مسیر پیاده‌روی دومینیکا اکنون توسط وزارت جنگلداری اداره می‌شود و نمونه‌ای نمونه از مشارکت جامعه و دولت در ایجاد زیرساخت‌های طبیعی عالی است.

کلام آخر

دولت دومینیکا با سرمایه‌ای که از طریق برنامه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری (CBI) کسب می‌کند، اکوتوریسم این کشور را توسعه می‌دهد و اقامتگاه‌های زیست محیطی جدیدی را احداث می‌کند. این برنامه برای شش سال متوالی توسط مجله PWM فایننشال تایمز در فهرست CBI به‌عنوان شماره 1 جهان شناخته شده است. این برنامه در سال 1993 راه اندازی شد و به‌عنوان یکی از سریع‌ترین، طولانی‌ترین و امن‌ترین برنامه‌های CBI شناخته می‌شود به همین دلیل است که سالانه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند با سرمایه گذاری از طریق دو گزینه سرمایه گذاری خرید ملک در دومینیکا یا کمک بلاعوض به دولت دومینیکا، نه‌تنها تابعیت این کشور را دریافت کنند؛ بلکه به رشد صنعت گردشگری این جزیره نیز کمک کنند.

در گزینه خرید ملک شما مستقیماً در یکی از پروژه‌های مورد تأیید دولت دومینیکا که اغلب پروژه‌های ساخت هتل‌ها و استراحتگاه‌ها هستند سرمایه‌گذاری می‌کنید و در گزینه کمک بلاعوض، دولت تصمیم می‌گیرد که از مبلغ اهدایی شما در کدام یک از بخش‌های کشور استفاده کند.

در نتیجه صنعت گردشگری  کشور دومینیکا روزبه‌روز در حال رشد است و نسبت به سال‌های پیش شما می‌توانید در دومینیکا خدمات لوکسی را دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفتر حقوقی مهاجرتی کنکاش

شرکت مهاجرتی کنکاش اولین شرکت مهاجرتی در ایران است و با داشتن ۳۰ سال سابقه در زمینه مهاجرت و مخصوصا در صنعت اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری یکی از پیشگامان این عرصه و یک نام آشنا و مورد اطمینان است. شرکت مهاجرتی کنکاش با بهره بردن از سال ها تجربه، در اختیار داشتن تیمی از افراد متخصص و شبکه وسیعی از ارتباطات حرفه ای شامل مقامات دولت، نماینده های برتر دولتی و وکلای مجرب این امکان را دارد که متقاضیان اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری را با روش های کاملا امن و قانونی همراهی کند و تجربه دلپذیری را برای آن ها در این امر خطیر فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی