اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108166811319036
در دسترس نیست

علت نارنجی شدن کرم پودر روی صورت

کد: 140108166811319036

، (اخبار رسمی): همه افراد برای یکدست شدن پوست صورت خود از کرم پودر استفاده میکنند. پس میتوان گفت که این ابزار آرایشی یکی از آن مواردی است که اگر به درستی انتخاب شود به زیباتر شدن میکاپ کمک خواهد کرد، در غیر اینصورت آرایش شما نیز نتیجه جالبی نخواهد داشت.

علت نارنجی شدن کرم پودر روی صورت
علت نارنجی شدن کرم پودر روی صورت
علت نارنجی شدن کرم پودر روی صورت
علت نارنجی شدن کرم پودر روی صورت
علت نارنجی شدن کرم پودر روی صورت
علت نارنجی شدن کرم پودر روی صورت

 توصیه میکنیم هنگام خرید کرم پودر صورت بیش از هر چیز دیگری به کیفیت و سازگاری آن با تایپ و تناژ پوستی خود دقت کنید. با این حال برخی کرم پودرها روی پوست حالت نارنجی پیدا می کنند که جلوه ناخوشایندی دارد. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید در ادامه با بررسی علت و راه های جلوگیری از این مشکل همراه ما باشید.

اما ... چرا کرم پودر روی صورت نارنجی می شود؟

دلیل اول: انتخاب رنگ نامناسب

کرم پودر خوب کرم پودری است که یکدست و یکنواخت روی پوست بنشیند و تفاوت رنگ چندانی با پوست گردن شما نداشته باشد. چنانچه از کرم پودر تیره تری نسبت به رنگ پوست خود استفاده میکنید، ممکن است روی پوست حالت نارنجی داشته باشد. معمولا برای افرادی با تناژ پوستی سرد یا خنثی، کرم پودرهای گرم با تناژ هلویی توصیه نمیشود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که کرم پودرها پس از خوابیدن روی پوست، از رنگ روی بسته ‌شان تیره ‌تر می شوند. کرم پودر استی لادر با ارائه 56 رنگ در سری های مختلف برای انواع تناژ رنگی پیشنهادی دارد.

دومین علت: اکسید شدن کرم پودر

با این حال گاهی به محض زدن کرم پودر روی صورت و فید کردن آن رنگ و ظاهر خوبی دارد ولی کمی بعد رنگ نارنجی به خود می گیرد. علت این موضوع اکسیداسیون است که معمولا با قرار گرفتن در معرض هوای بیرون اتفاق می افتد.

دلیل سوم: تاریخ انقضای محصول

البته نارنجی شدن کرم پودر می تواند در اثر گذشت تاریخ انقضای محصول هنگامی که هنوز مواد کرم درون بطری است بروز پیدا کند.

دلیل چهارم: ترکیب مواد شیمیایی کرم پودر با چربی پوست

از طرفی پوست شما و روغن های مازاد سطح آن می توانند با کرم پودر ترکیب شده و در مواردی به اکسید شدن کرم پودر کمک کنند.  

10 راه جلوگیری از نارنجی شدن کرم پودر

دلایل متعددی برای نارنجی شدن کرم پودر روی پوست وجود دارد و نمی توان یک دلیل را برای آن تعیین کرد. پس از شناخت این دلایل، قطعا میتوان به حل و برطرف کردن آنها پرداخت. اینکه شما از کدام روش کمک بگیرید نیز به لت اصلی آن بستگی دارد؛ بنابراین اگر یکی از روش های زیر را امتحان کردید و جوابگو نبود روش بعدی را استفاده کنید تا به راه حل نهایی برسید.

1.  انتخاب رنگ مناسب با تناژ پوستی

برای خرید کرم پودر حتما به رنگ طبیعی پوست خود دقت کنید و در نهایت محصولی که بیشترین همخوانی را با رنگ اصلی پوستتان دارد خریداری نمایید. به این ترتیب از تیره ‌تر شدن کرم پودر نسبت به پوست جلوگیری می شود و هیچ گونه تفاوتی در رنگ پوست گردن و صورت شما دیده نمیشود. حتی توصیه میشود در فصول گرم و سرد سال از یک رنگ کرم پودر استفاده نشود.

2.  در نظر گرفتن تایپ پوستی

درست است که هنگام انتخاب کرم پودر باید به رنگ آن دقت زیادی داشته باشید اما نوع پوستتان را نیز فراموش نکنید.

نارنجی شدن کرم پودر روی صورت الزاما بخاطر چرب بودن پوست نیست. با این حال چرب بودن پوست یکی از علل این مسئله محسوب می شود. در صورتیکه تایپ پوستی چربی دارید، میتوانید رنگ کرم پودر را یک درجه روشن‌ تر انتخاب کنید تا هنگامی که کرم پودر با چربی پوستتان ترکیب شد، حالت هلویی یا قهوه‌ ای پیدا کند تا با رنگ پوستتان همخوانی داشته باشد. فرمول کرم پودر نیز می تواند با چربی پوست مقابله کند. به این منظور باید کرم پودرهایی که حاوی تالک هستند را انتخاب کنید تا چربی پوست را جذب کند. با این حال اگر پوست خشک یا مختلطی دارید همین که رنگ پوست و کرم پودر با هم متناسب باشند کفایت می کند و نیازی به انتخاب رنگ روشن‌تر نیست. در واقع چربی این نوع پوست ها به قدری نیست که تغییر رنگ فاحشی در کرم ایجاد کند.

3.  پاکسازی کامل پوست صورت

چربی های روی پوست ناشی از استفاده از مواد مراقبتی یا بصورت طبیعی، با تاثیر گذاشتن روی فرمول کرم پودر می توانند باعث نارنجی شدن آن شوند. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می کنیم قبل آرایش صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید و سپس از پرایمرهای مات‌ کننده استفاده کنید تا با بستن منافذ از بیرون آمدن چربی ها و تعریق ممانعت کنند.

4.  استفاده از مرطوب کننده

یکی دیگر از روش های جلوگیری از تغییر رنگ کرم پودر، استفاده از یک لایه کرم بین کرم پودر و پوست صورت ایت. این کار گاهی میتواند از ترکیب مواد کرم با روغن های موجود در سطح پوست یا حتی واکنش نشان دادن پوست به کرم پودر نیز جلوگیری کند. این روش به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند و با شستشو هم میزان چربی به صفر نمیرسد مفید خواهد بود.

5.  ایجاد وقفه بین مراحل میکاپ

همانطور که میدانید در مراحل زیرسازی پس از شستن صورت، ابتدا از یک مرطوب کننده، سپس پرایمر، کرم پودر و کانسیلر استفاده میشود. نکته ای که باید به آن توجه داشت عدم انجام این مراحل پشت سر هم است. یعنی در هر مرحله و پس از زدن کرم کمی وقفه ایجاد کنید و زمان بدهید تا آن ابزار آرایشی جذب پوست شده سپس مرحله بعدی را آغاز کنید. استفاده از تمامی این کرم ها پشت سر هم نه تنها ترکیب رنگی جالبی ایجاد نخواهد کرد، بلکه در فینیش نهایی میکاپ نیز تاثیرگذار است.

6.  درست پخش کردن کرم پودر روی صورت

در ادامه روش های جلوگیری از اکسید شدن کرم پودر، پخش صحیح آن است که برای اینکار میتوانید از براش مویی یا اسفنج نم‌ دار کمک بگیرید تا کرم صاف و یکدست روی پوست بخوابد و بلند نشود. از آنجایی که پوست تاثیر زیادی در زیبایی میکاپ دارد حتما به این مورد توجه کافی داشته باشید.

7.   تمیز کردن ابزارهای پخش

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر از ابزارهایی مانند براش یا بیوتی بلندر برای پخش کرم پودر استفاده میکنید، حتما آنها را بصورت مرتب شسته و تمیز کنید. کثیف یا چرب بودن آنها میتواند به اکسید شدن کرم پودر و در نهایت ایجاد فینیش نارنجی میکاپ دامن بزند.

8.   پرهیز از تکرار چند لایه کرم پودر

بعضی از افراد تصور میکنند هر چه تعداد لایه های بیشتری از کرم پودر روی صورت خود بزنند، نواقص پوستی پوشانده شده و پوست یکدست تری خواهند داشت. این یک تصور کاملا غلط و اشتباه است. تکرار کرم پودر در چند لایه و ضخیم کردن آن شاید در وحله اول نواقص پوستی را بپوشاند اما با گشت زمان تغییر رنگ داده و منجر به نارنجی شدن رنگ کرم و میکاپ شما خواهد شد. برای پرهیز از این مشکل توصیه میکنیم از محصولاتی با کاور و ماندگاری بالا نظیر کرم پودر هدی بیوتی استفاده کنید.

9.   استفاده از پودر فیکس

در آخرین مرحله از روش های جلوگیری از نارنجی شدن کرم پودر، پیشنهاد ما به شما استفاده از اسپری یا پودر فیکس برای تثبیت مواد آرایشی است. پودر فیکس با جذب چربی اضافی پوست از اکسید شدن کرم پودر جلوگیری می کند. از دیگر مزیت های پودر فیکس می توان به افزایش ماندگاری میکاپ نیز اشاره کرد.

10.  خرید محصولات اصل

محصولات فیک و تقلبی همیشه دردسرهای زیادی به همراه دارند. در مورد کرم پودر نیز این موضوع صدق میکند. کرم پودرهای تقلبی از کیفیت پایینی برخوردارند، بنابراین پس از استفاده با گذشت زمان کمی نه تنها تغییر رنگ میدهند بلکه ماندگاری پایینی داشته و با ایجاد نیاز به تمدید و تکرار دفعات استفاده صدمات پوستی جبران ناپذیری را به شما وارد میکنند. توصیه میکنیم با خرید محصولات اصل از فروشگاه های معتبری مانند عسل بانو سلامتی پوست خود را به خطر نیندازید.

جمع بندی

نارنجی شدن کرم پودر در واقع همان اکسید شدن کرم پودر است که ظاهر ناخوشایندی به چهره می دهد. نارنجی شدن کرم پودر روی صورت به دلایل مختلفی رخ می دهد که چرب بودن سطح پوست و استفاده از کرم پودر تیره‌تر از رنگ طبیعی جزیی از آن ها هستند. برای جلوگیری از این اتفاق باید کرم پودر را متناسب با رنگ و تایپ پوستی خود تهیه کنید، آن را روی صورت عاری از چربی زده  و با پرهیز از تکرار چند باره و پخش صحیح آن یک زیرسازی مناسب برای میکاپ ایجاد کنید. توجه داشته باشید برای اطمینان بیشتر از عدم اکسیداسیون کرم پودر میتوانید کمی از آن را روی دستتان تست کرده و بعد از چند ساعت تغییر رنگ آن را بررسی کنید. با این روش می توانید از نارنجی شدن یا نشدن کرم پودرهای خود مطمئن شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی