اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108236821819036
در دسترس نیست

چگونه کرم پودر را مات کنیم؟

کد: 140108236821819036

، (اخبار رسمی): ایجاد حالت براقی و درخشانی روی صورت مخصوصا هنگامی که آرایش دارید شاید این حس را به مخاطب بدهد که عرق کرده اید یا صورت شما خیس است. برای جلوگیری از این اتفاق باید روش های مات کردن کرم پودر را مرحله به مرحله انجام دهید تا فینیش نهایی میکاپ مات شود. آرایش مات ماندگاری بیشتری هم روی صورت تان خواهد داشت.

چگونه کرم پودر را مات کنیم؟
چگونه کرم پودر را مات کنیم؟

خیلی از خانم ها صورتشان بعد از زدن کرم پودر براق و درخشان می شود و چربی پوست آنها افزایش می یابد. آنها دوست دارند آرایش مات داشته باشند؛ چرا که این جلوه بهتر و ماندگاری بیشتری دارد. این اتفاق اغلب برای افرادی می افتد که پوست چرب یا مختلط دارند. البته تا حدی هم به کرم پودری که استفاده میکنید بستگی دارد. اصل نبودن محصول و بی کیفیت بودن آن، ارزان بودن قیمت کرم پودر و عدم سازگاری آن با پوست صورت و ... همگی از جمله دلایلی هستند که باعث میشود کرم بعد از استفاده روی پوست حالت براق به خود بگیرد. اگر شما خانم عزیز هم از این دسته از افراد هستید و دوست دارید آرایشتان مات باشد برای این منظور روش هایی را به شما پیشنهاد می کنیم تا یاد بگیرید که چگونه کرم پودر را مات کنید. پس برای رسیدن به پاسخ سوال خود تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مراحل آرایش پوست طبیعی و مات

1. پاکسازی پوست

در اولین قدم صورت خود را با یک شوینده مناسب شسته و لایه برداری را انجام دهید. حذف سلول های مرده از روی سطح پوست به جذب بهتر مواد آرایشی کمک میکند. هم چنین شستن صورت چربی و روغن های مازاد پوست را میگیرد.

2. استفاده از پرایمر یا مرطوب کننده

پوست های خشک اغلب بعد از شستن صورت نیاز به استفاده از یک مرطوب کننده دارند. سایر تایپ های پوستی میتوانند این مرحله را رد کرده و از یک پرایمر برای شروع زیرسازی آرایش مات خود استفاده کنند. استفاده از این ابزار آرایشی سبب می شود چربی اضافی پوست جذب شده و صورت شما در طول روز بیش از اندازه براق و چرب نشود.

3. کاور پوست با کرم پودرهای مات کننده

برای داشتن آرایش زیبا ابتدا باید از کرم پودری که رنگدانه های آن مناسب با رنگ پوستتان باشد استفاده کنید و با آن تمام قسمت های صورت را بپوشانید. شما می توانید از بیوتی بلندر یا اسفنج آرایشی کمک بگیرید و به خوبی کرم پودر را روی پوست پخش کنید. 

4. پوشاندن نواقص پوستی با کانسیلر

برای مات کردن کرم پودر و در نهایت داشتن یک آرایش مات بعد از استفاده از کرم پودر باید از یک کانسیلر مناسب استفاده کنید که رنگ آن یک یا دو درجه از پوست شما روشن تر باشد. انتخاب کانسیلر مناسب با توجه به رنگ پوست بینی و سیب گونه انجام می شود. شما باید آن را در قسمت های مختلف صورت که تیره تر است مانند زیر چشم، استخوان بینی، چانه و … پخش کنید.

5. کانتورینگ صورت

با استفاده از کرم کانتور می توانید آرایش فوق العاده ای را روی صورت پیاده کنید. شما با کانتور کردن می توانید قسمت های برجسته صورت را برجسته تر نشان دهید‌ یا قسمت هایی از صورت که از نظر شما پرتر محسوب می شود را لاغرتر نشان دهید. برای کانتور کردن باید کرم کانتور تیره رنگی را نتخاب کنید و در زیر گونه، اطراف چانه و پیشانی زده و با براش مناسب آن را ترکیب کنید و روی صورت بمالید.
 

6. بیک کردن آرایش

پودر بیک، برخلاف پودرهای فیکساتور به طور مشخص روی کرم پودر استفاده میشود. در دو نوع مات و درخشان ارائه میشود. برای بیک کردن آرایش باید از یک پودر تنظیم کننده آرایش که خیلی ریز است استفاده کنید. در هنگام انتخاب این پودر باید توجه کنید نوعی که سیلیکا یا مواد معدنی همچون دی اکسید تیتانیوم یا زینک اکساید داشته باشد را خریداری نکنید چون با استفاده از آن صورت شما بیش از اندازه سفید و غیرطبیعی می شود.

7. استفاده از اسپری فیکس کننده

در مرحله بعد از اسپری فیکس کننده استفاده می شود. پوست چرب نیاز به اسپری مات کننده دارد. شما می توانید قبل از اینکه میکاپ را روی صورت پیاده کنید با استفاده از این اسپری، چربی اضافی صورت را بگیرید تا بتوانید آرایش ثابت و بدون تغییری در طول روز داشته باشید. 

8. استفاده از رژگونه پودری

برای مات کردن آرایش در طول روز می توانید از رژ گونه پودری بهره بگیرید و روی سیب گونه، پیشانی و چانه بزنید تا علاوه بر مات کردن پوست، رنگ پوست شاداب تری داشته باشید. برای اینکه در شب آرایش مات داشته باشید باید کانتور صورت را افزایش دهید و گونه هایی برجسته را به نمایش بگذارید. این عمل سبب می شود که آرایش زیبا و جذابی داشته باشید. 

جمع بندی:

امروزه که مات کردن صورت مد شده است خیلی از خانم ها دوست دارند آرایش مات و طبیعی داشته باشند. در این مطلب به مواردی اشاره کردیم که با عمل به آنها می توانید به مات کردن کرم پودر خود کمک کنید. توصیه می کنیم برای داشتن آرایش زیبا و مات از بهترین مواد آرایشی و با کیفیت از برندهای معتبر استفاده کنید. لوازم آرایش فیک و نامرغوب حتی میتوانند باعث تغییر رنگ و نارنجی شدن کرم پودر روی صورت شوند. اگر قصد خرید کرم پودر اصل و باکیفیت با بهترین قیمت را دارید توصیه میکنیم به وب سایت فروشگاه های معتبری مانند عسل بانو مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی